Hondentopic

Je kunt wel al zoeken of er iemand in je regio is die je aanspreekt, voordat je je inschrijft dus!

Ja, dat zag ik idd! Er zijn er bij ons in de buurt dus niet zoveel (en ze willen allemaal een hond die alleen kan zijn en die van ons kan dat dus niet, vandaar dat we oppas zoeken). En dan weet je alsnog niet wat voor persoon het is natuurlijk. Maar ik vind het doel van de stichting wel heel goed, dus mocht ik uit eindelijk niemand vinden dan heb ik iig nog een goed initiatief gesteund.

2 likes

Wij hadden in t eerste jaar een opvang via hondenoppas.nl
Beviel heel goed!

2 likes

Aah op die manier! Dan zou ik inderdaad misschien nog eerst even verder kijken. Bij de dierenarts navragen of zij iemand weten zou ook kunnen, petbnb, supermarkt briefjes, gewoon rondvragen uberhaupt.
Ik heb uiteindelijk via mijn hondencursus iemand gevonden! Nog steeds zo blij met haar, en mijn hond is ook helemaal gek op haar. Eerste jaar dat mijn hond nog niet alleen kon blijven was het een combi van ouders, oopoeh en opvang :sweat_smile: (wel blij dat hij nu 4/5 uurtjes alleen kan blijven, was toch wel een geregel iedere keer)

3 likes

Fijn dat je iemand gevonden hebt! We kennen eigenlijk niemand hier in de buurt (behalve onze buren) omdat we hier beide niet vandaan komen. Onze hond gaat nu ook af en toe naar mā€™n ouders maar dat is 20-30min rijden en soms hebben we maar voor een uurtje oppas nodig. Dan ben ik al langer onderweg met halen/brengen haha, dus vandaar dat iemand in de buurt wel fijn zou zijn.

Heb nu een oproepje geplaatst op wat FB groepen van mā€™n woonplaats en zal ook eens bij hondenoppas kijken @Bertha!

We zijn overigens ook aan het trainen ivm haar verlatingsangst maar het is zo lastig om daarmee vooruit te komenā€¦

2 likes

Onze hond heeft muizengif gegeten :sob::sob::sob:. We hadden het ergens verstopt waar ze niet bij kon maar toen ik daar ging opruimen schuifde ik iets weg en voor ik het wist hoorde ik gesmak. Gelukkig is mā€™n man nu bij de spoeddierenarts en heeft ze het als het goed is allemaal uitgekotst maar menn wat voel ik me schuldig zeg. Arm beestje.

Wat schrikken! Hoe gaat het nu?

1 like

Ze is er!! Sinds een paar dagen woont ze bij ons en het zo leuk en pittig tegelijk. :heart: Genieten zo van haar ondanks de nachten. Ze eet nog niet heel goed maar dat komt vast goed en buiten is ze constant afgeleid door alle indrukken dus haar behoeftes buiten doen is nogal een uitdaging.

38 likes

Wat een schatje, daar word je toch meteen verliefd op :heart_eyes:. Succes, het is idd soms pittig maar ook wel heel leuk!

Ongevraagd advies over het uitlaten: ons hielp het om haar altijd op dezelfde plek te laten plassen/poepen en daarna pas verder te wandelen. Dat scheelt later ook als je haast hebt, dan hoef je niet eerst een ronde te lopen voordat ze een plekje gevonden hebben :sweat_smile:

4 likes

@Gabbana @Sax het viel gelukkig mee, toen het er eenmaal uit was bleek ze maar 4 korreltjes te hebben gegeten. Ze kreeg daarna nog een prik tegen de misselijkheid en vannacht mocht ze een nachtje binnen slapen bij ons. Ze lijkt weer/nog helemaal de oude dus als het goed is geen gevolgen. Maar ik ben me wel rot geschrokken zeg, arm beest :weary::pensive:.

4 likes

@Henry

Nu doet ze zelf of ze t eerst opeet en is nu gezellig met pups aan t eten met een herhaling van deze woorden ā€œnom nom nom echt lekker deze brokjes nom nom nomā€¦ wil je ook Harley? Jaaa echt lekker heā€. Hij is wel enthousiast aan t eten iig nu :joy:

Hahaha love dit.

OMG ik liet gisteravond laat de hond nog ff in de tuin voor een laatste plasje, zie ik haar ineens op iets duiken, dacht een blaadje, meteen daarna laat ze iets uit haar bek vallen, was het een fucking kikker/pad. :frog: :nauseated_face:

Dacht eerst dat de kikker dood was, bewoog niet, hond hele tijd aan het smakken/slikken, iew. Toen de hond binnen was en ik die kikker op wilde ruimen bleek ie toch ongedeerd te zijn.

Ik las dat ze het meestal maar Ć©Ć©n keer doen, een kikker/pad ā€œvangenā€, bah bahā€¦

Ohh ik wil je niet bang maken maar kijk daar heel erg mee uit. Hier is laatst een hond gestorven omdat zij een pad had opgegeten. (Waarschijnlijk was die al dood, de pad dus). Acute vergiftiging :cold_sweat:

Oh mijn hond heeft ook 1 keer aan een kikker/pad gesnuffeld (amper aangeraakt). En toen een giftige stof binnen gekregen! Was echt doodeng, want hij leek bijna te stikken en bleef maar wit schuim ophoesten.

Nu loopt hij er gelukkig ook altijd met een grote boog omheen.

Ja we hadden al gegoogled en dat gelezen. :weary: Maar gelukkig liet ze hem dus uit reflex direct uit haar bek vallen en had/heeft ze nergens last van. Zoā€™n beest verwacht ik ook niet op de stoep recht voor ons huis!

@Findus
Wat heftig, konden jullie iets doen? Ik zou geneigd zijn 112 te bellen, haha zie de ambu al komen voor mijn hond.

2 likes

Ja het was savonds heel laat, dus ik had in paniek eerst mijn vader gebeld. En die zei steek je vinger in zijn keel :sob:
Maar toen begon hij gelukkig zelf meerdere keren over te geven. Daarna was het al meteen veel beter. Wel hele nacht nog in de gaten gehouden en sochtends de dierenarts gebeld, maar hoefde niet meer te komen omdat hij zelf dus al had overgegeven.

1 like

We hebben zo geluk! Ik had een mail gestuurd naar hondengedragsdeskundige Nina van Tilbeurgh nav een oproep van haar dat ze honden met verlatingsangst zocht om te kunnen begeleiden om een training te optimaliserenā€¦ en we zijn het gewoon geworden! Sinds hij zo ziek werd kan/kon hij niet meer alleen zijn en sinds t bijt incident is hij weer regelmatig mij aan het schaduwen, dus zo fijn dat we dit nu kunnen gaan doen met hem :yellow_heart: ze heeft ook zoā€™n lief bericht op Instagram gezet, heb echt zin in het traject!

22 likes

Vanavond was mijn laatste bezoek aan de pups totdat ik de mijne mag ophalen! Ze vroegen vanavond of ik een voorkeur heb voor Ć©Ć©n van de pups. Ook omdat alle anderen hun voorkeur hebben uitgesproken en ik als enige nog niet. Ze wilde graag weten of het overeen zou komen met wat zij zelf in hun hoofd hadden. Ik heb oprecht geen voorkeur maar heb uiteindelijk toch een pup genoemd. Dat is namelijk de pup die alle keren continu bij mij was, andere wegjoeg van mijn schoot :joy: en die mij eigenlijk geen seconde uit het oog verloor. Dat was de fokker ook opgevallen blijkbaar want zij hadden hetzelfde in hun hoofd. Aanstaande zondag hoor ik welk pupje het wordt. Dit weekend worden de gedragstestjes gedaan en ze gaan dan kijken of hun eigen beeld daarmee matcht. Op basis daarvan maken ze dan de eindselectie. Een spannend weekend dus! En dan over twee weken mag ik hem/haar ophalen :scream::tada:.

12 likes

Mijn vriend probeerde een kleine teek te verwijderen boven het oog van onze labā€¦ maar hij brak af. Nu zit er nog een deel van de teek vastā€¦ :weary: te klein om te verwijderen. Zal dat vanzelf eruit vallen of kunnen we beter de dierenarts bellen?

Kunt altijd bellen maar ik ben nog nooit om een teek maar de dierenarts gegaan
Heb je m behandeld met een pipetje ofzo? Dan gaat de teek als t goed is ook dood

1 like

Ik had dit vorig jaar ook en toen gebeld naar de dierenarts. Mij is toen verteld dat als zijn lijf er maar af is het geen kwaad meer kan, want dan kan de teek zich niet meer volzuigen en is die dus gewoon dood. De rest ā€˜zweertā€™ er dan uit. Wel even in de gaten houden dus of het geen ontsteking of iets wordt maar bij mijn hond was het op den duur weg zonder problemen!

2 likes