Hondentopic

Ik vind ze ook stom hoor. Ik ben zeker bekend met de redenen om tegen rollijnen te zijn. Maar hij is zeker niet voor dagelijksgebruik :wink:. Lijkt me lekker op vakantie op het strand enzo, of andere plekken waar hij niet los kan. Ik heb een lange (biothane)lijn maar ik heb niet altijd zin in dat gehannes haha

Edit: dit is degene die ik bedoelde denk ik ja, dankje!!

1 like

Haha, ik keur het goed (voor zover dat uitmaakt haha) Mooi dat dat ‘m echt was!

Wanneer jullie thuiskomen, begroeten jullie je hond gelijk of negeren jullie de hond eerst?
De hond is 2 weken bij een oppas geweest en die heeft best wat goede manieren aangeleerd, zij raadt het aan wanneer we de hond straks ophalen om haar eerst te negeren totdat ze rustig is. Mijn moeder heeft de hond 2 weken niet gezien en ik ook niet, dus we hadden ons al helemaal verheugd om enthousiast met haar te knuffelen
 maar dus beter om niet te doen.
Wat is jullie ervaring daarmee?

Ja ik wacht altijd. Hij weet dat ik eerst rustig mijn schoenen uit wil doen enzo dus hij gaat tegenwoordig vaak netjes zitten wachten. Ook als er visite komt dan gaat hij eerst in de bench omdat hij anders helemaal loco is en opspringt. Ze moeten hem dan eigenlijk negeren maar visite kan je lastig opvoeden heb ik gemerkt dus dan maar voorkomen :stuck_out_tongue:

Maar als ze het weten duurt het steeds korter voordat ze rustig zijn hoor! Nu kan hij bij visite vaak al naar 5 minuten de bench uit

2 likes

aah ik geloof wel dat het goed is, want ze rent elke keer vol enthousiasme naar de deur als de bel gaat en wil door iedereen geaaid worden
 maar zó moeilijk, vind dat juist zo leuk om zo ontzettend enthousiast begroet te worden.

Heeft jullie hond weleens een wratje op de lip gehad? Die van mij heeft er nu een die blijft groeien, maar de dierenarts gaf aan dat het alleen onder narcose weggehaald kan worden en dat vind ik best heftig voor zoiets kleins (en voor iets dat er ook weer ineens vanzelf af kan vallen, maar ja die zekerheid heb ik helaas niet en wil ook niet dat het een mega bult wordt).
Ik weet dat het per hond verschilt maar ik hoop gewoon dat er een paar mensen zijn die hebben meegemaakt dat zo’n wratje er uiteindelijk gewoon vanzelf af viel :joy:

Bij mijn hond is het wratje na een tijd gestopt met groeien en na een paar maanden idd verdwenen! Zat ook op de lip.

1 like

Wat is t voor wratje? Pixel had een keer een klein steelwratje op z’n kin en dat is er vanzelf afgevallen!

1 like

Waarschijnlijk een papillomaanwratje.

Bedankt voor je reactie @Rookie, het zou inderdaad al fijn zijn als het stopt met groeien!

Ahhh :heart::heart::heart:

1 like

Mijn pup is vandaag voor z’n 3e enting geweest. Had een vraag gesteld over oren reinigen en toen had de dierenarts dat voor gedaan bij m (met eea middeltje daarvoor).

Alleen nu schud ie de hele tijd met z’n oren. Net wilde ik z’n oren aaien (bij dat kraakbeen) en toen piepte die. Echt sneu. Ohja dat spul wat ie op z’n doekje had gedaan, stonk ook echt - pup ruikt er nog naar.

Maar is dat normaal? Kan t van onze honden thuis niet herinneren, moeder ook niet (behalve met spul wat je eerst in oren spuit, dat ze dan ff blijven schudden met hoofd). Mijn vriend Google laat me in de steek, want die zegt juist dat ze gereinigd moeten worden.

xoxo overbezorgde en newbie puppy eigenaar :rofl:

Edit ; mn moeder vindt m ook zielig, ook dat ie weinig heeft gegeten vandaag. Ze is m met de hand aan t voeren, wilde die niet. Nu doet ze zelf of ze t eerst opeet en is nu gezellig met pups aan t eten met een herhaling van deze woorden “nom nom nom echt lekker deze brokjes nom nom nom
 wil je ook Harley? Jaaa echt lekker he”. Hij is wel enthousiast aan t eten iig nu :joy:

1 like

Misschien zit er nog wat in? Was het nodig om de oren schoon te maken?

Wij mochten van de dierenarts juist niet de oren schoonmaken. Alleen als hij last krijgt en dan langskomen om te kijken of het geen mijt of ontsteking is. Verder was het advies om er vanaf te blijven.

Ik had namelijk ooit spul gekocht, maar daar kreeg die dus last van. Voel me nog schuldig.
Onze vorige hond had namelijk vaak oorontsteking en ik wilde preventief te werk gaan.

1 like

Nee niet echt, maar dierenarts had eerder aangegeven om t in de gaten te houden / oppervlakkig reinigen ivm z’n lange en harige oren. En dat het gewoon met een babydoekje of vochtig doekje (afgekoeld gekookt water). Dus geen oorreiniger ofzo. Dus wilde gewoon vragen hoe en wat, zodat ik t zelf zou kunnen, zonder weer op consult te moeten

Anyways, ik kijk wel even aan of t morgen minder wordt. Anders bel ik wel even.

Ah sneu
 Waar had je hond dan last van?

Dan zou ik doen wat de dierenarts zegt en alleen oppervlakkig.

Vorige hond had grote opstaande oren, was er gewoon gevoelig voor.
Hij ging toen hij last had veel schudden en schuren.
Altijd drama omdat spul van de dierenarts erin te krijgen maar hielp wel.

Dat sowieso hoor : Mijn vraag was meer gericht of z’n kopschud en piepen bij aaien oor normaal was nadat ie z’n oren gereinigd heeft gekregen. (Dat wat de dierenarts vandaag heeft gedaan, wat ik niet zo oppervlakkig vond maar goed).

Als dat wel zo is, dan reinig ik niks tot ie er last van heeft.

Ahh wel zielig van je vorige hond! Fijn dat deze er geen (of minder) last van heeft iig!

Ah op die manier. Misschien heeft ie nog beetje last of is hij geschrokken van de dierenarts. Ze onthouden het goed.
Ik zou het even aankijken.Als het morgen rood/ geĂŻrriteerd eruit ziet van binnen is even bellen naar de dierenarts.

1 like

Hebben jullie ervaring met stichting Oopoeh? Of een andere site/instantie voor hondenoppas?

1 like

Ik heb weleens een stel ontmoet via Ooppeh, maar dat was geen goede match. De intenties waren wel goed, maar het leek alsof ze gewoon niet echt veel gevoel voor honden en dat werkte niet met mijn (gevoelige) hond. Ik vind het wel een super goed initiatief en ben er ook van overtuigd dat het heel goed kan werken trouwens, dus ik zou het zeker proberen!
Zelf ben ik ook nog zoekende naar een oppas, maar niet meer via daar. Ik weet zelf ook niet zo goed waar ik zou kunnen zoeken (ik wil namelijk wel een goede band opbouwen, en bij bijv. Petbnb vind ik het vaak te vrijblijvend), maar heb laatst wel iemand ontmoet die hopelijk ook voor de lange termijn wil oppassen.

1 like

Ik heb een tijdje een oppas gehad via Oopoeh, wel als puppy zijnde. Bij mij in de regio was helaas niet veel ‘oopoeh’ aanbod maar het werkte wel goed! Ik was er tevreden over :blush:

2 likes

Oh fijn om jullie ervaring te lezen! Bij ons in de buurt is ook niet heel veel aanbod en ik zag dat je je eerst in moet schrijven (en €50 betalen) om in contact te komen met iemand. Dat hield me een beetje tegen omdat ik geen idee heb wat voor mensen er op zitten.

Onze hond is ook niet de makkelijkste, bij ons thuis is ze redelijk rustig maar wil ze af en toe nog wel eens boeven-streken uithalen. Vind het daarom ook wel lastig om iemand te vinden die daar goed mee om kan gaan.

Maar misschien moet ik het dan toch maar proberen!