Hondentopic

Wat schrikken zeg! Je kan een hoop trainen maar sommige genetische eigenschappen horen gewoon bij je hond, hopelijk neem je het jezelf niet te veel kwalijk. Doorgaans vliegen vogels toch wel snel weg, dus misschien was deze net oud of ziek?

Om je je wat beter te laten voelen: mijn terriër vind het heel leuk om vogels op te jagen. Laatst kwam hij ook gevaarlijk dicht bij eenden in de buurt :scream: ik kon hem net aan zijn (lange) riem terugtrekken. Wil niet eens weten wat er was gebeurd als ik het te laat zag.

Ohhh wat schrikken!! Wel heel knap dat ze t weer los liet!

Ik voel me een beetje bezwaard om alweer voet absolute dogs te beginnen, maar the sexier then a squirrel challenge zit vol leuke oefeningen om elke dag te doen om jezelf leuker te maken dan eekhoorns. Of vogels. Ze hebben ook 21 days to walking on a loose lease oid dat is een duurdere uitgebreidere versie ook over aandacht verleggen naar baasje.

2 likes

@Okapi Ze heeft altijd de snelheid om ze te kunnen grijpen, maar had het nooit daadwerkelijk gedaan, daarom schrok ik zo. Ik weet dat het genetisch is, maar dat is natuurlijk geen excuus want het is alsnog mijn verantwoordelijkheid om dit niet te laten gebeuren. Maar goed, ik ga er dus ook volgende week even op de hondenschool naar vragen.

@Bertha Nee, fijn juist die tip. Wat is jouw ervaring met de cursus?

Dat mijn hond te gevoelig is om elke dag een ander spelletje te doen :stuck_out_tongue_winking_eye: en hij jaagt niet echt hij is vooral heel bang voor van alles en nog wat. Ik deed het gewoon omdat ik het leuk vind. Vind hun principe van overal een spelletje van maken leuk in deze wereld waar mensen nog steeds FIKKIE HIERRRRRRR roepen en zo boos doen tegen hun hond :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heb hier net alles bij gelezen, ben toch wel blij dat de echte echte puppy-tijd hier voorbij is. Inmiddels is onze hond bijna 6 maanden en het gaat super goed, het is echt een voorbeeldig hondje, wel heel speels en enthousiast, en echt een knuffelkont. :smiling_face_with_three_hearts: Ze wordt wel echt groot en zwaar, durf haar al niet meer de trap op te tillen. Maar ze ligt wel nog graag op schoot, zoals hier:

22 likes

Wat een schatje!
Dat schoot zitten gaat niet zo gauw over, mijn hond is 10 en doet dat nog steeds heel graag met zijn 35 kilo.

2 likes

Domme vraag misschien, maar ik heb van die groene poepzakjes gekocht, recyclebaar en biologisch afbreekbaar. Ik neem aan dat die dan dus in de groenbak/groene container mogen? Staat er niet duidelijk op. :grimacing:

:smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes:

1 like

Lief dat je het vraagt!

Zo ontzettend veel beter!
We zitten nu op het juiste schema met voeren en het slapen in de puppyren gaat ook goed :smiley:
Hij wil nog niet altijd gaan slapen, omdat er zoveel leuks te doen is, maar uiteindelijk krijgt hij nu genoeg slaap.
Daarnaast is hij nu ook leuk tegen andere mensen en honden.
Hij leert nog steeds veel en vindt het super leuk om bij ons te knuffelen en met ons te spelen.

We zijn inmiddels al een paar keer met de wandelwagen op pad geweest, dat gaat heel goed.
Hebben nu ook een ander tuigje (een grotere) en een langere lijn en dat helpt ook een hoop.

Dus nu kunnen we echt genieten! :smiley:
NOgmaals super bedankt voor al jullie steun en tips!

5 likes

Nee dat mag zeker niet, hondenpoep is geen gft

Oh nou goed dat ik het nog even vraag dan! Het leek me al niet dat poep er in mocht, maar door die zakjes ging ik juist twijfelen. Op Bol las ik net nog van wel. :face_with_monocle: Maar dan zal het dus gaan om lege groene zakjes. Thanks.

Bio plastic mag in Nederland niet bij het gft, stom hè? Vind dat ook echt misleidend en raar allemaal.

Ugh dit leest echt als een aflevering van Keuringsdienst van Waarde. :weary: Ik wist dit dus echt niet (en met mij waarschijnlijk bijna niemand, haha).

1 like

Volgens mij heeft hij naar een bijtje gehapt :thinking: maar heb m eigenlijk niet gehoord. Hij heeft gisteren wel heel veel gerold buiten dus misschien dat er toen iets is gebeurd.

Die emoji erbij haha. Het ziet er inderdaad wel sneu uit, maar misschien heeft 'ie er inderdaad wel helemaal geen last van.

Even een hele andere vraag: wat heb jij precies gedaan toen jouw hond was aangevallen door een andere hond? Is het gebruikelijk om dat ergens te melden? De reden dat ik het vraag is omdat er een oudere vrouw is in mijn buurt waarvan haar hond is gebeten door een ander. Ze durft nu ook niet meer op bepaalde stukken te lopen (vooral omdat ze zich geïntimideerd voelt door de eigenaar, niet per se alleen om haar hond), en ik vroeg me af of ze hier iets mee kan? Ik vind het zo zielig voor haar :frowning_face:

1 like

Dacht net ineens Miss is het een gras aar dat zou wel erg zijn maar zou wel denken dat je dan een gaatje ziet, zag wel een heel klein puntje vanmiddag maar nu niet meer

1 like

Ik krijg altijd zo’n zin om jouw hond te aaien als ik een foto van hem zie :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Niet te doen dit. :smiling_face_with_three_hearts:
Kleindochter van de zus van een van onze honden.

24 likes

Ik ben voor mijn stabij op zoek naar een rollijn. Nou heb je die van dun touw of dun plat lint maar ik ben eigenlijk op zoek naar een met een dikkere en bredere “riem”. Ik zie ze vaak bij anderen maar ik kan ze online nergens vinden, heeft iemand hier zo’n riem die mij kan vertellen waar hij vandaan komt? :joy:

Ik vind flexi’s stom dus hoop dat je t toch niet koopt maar in mijn wijk hebben veel deze: Flexi Rollijn Neon Giant 8 m - Hondenriem - Halsband & Riem - Hond
Is geen dikker lint dat komt me ook niet heel bekend voor eigenlijk, maar het is wel een wat groter geval dan een 5 meter flexi, dus dacht misschien bedoel je die

Wij gebruiken een biothane lijn: https://www.dierenoppasamersfoort.nl/product/lange-lijn-biothane-hondenriem-hondenlijn-speuren-speurlijn/