Hondentopic

ah wat leukerd zeg! Leuk ook om jullie verhalen te lezen.

We krijgen zelf een teefje en hebben keuze uit 4. De karakters konden we nu niet echt zien, op het moment dat we kiezen gaat de fokker ons ook advies geven omdat het idd zo’n momentopname is en zij de pups elke dag zien.

1 like

Wij hadden nog keuze uit twee reutjes. Vonden onze de rustigste van de twee, de andere probeerde al een beetje te blaffen. P die ging heel rustig om ons heen snuffelen en was heel chill toen we m oppakten. Maar het is zo’n moment opname, wij zijn twee keer wezen kijken.

Mini P

12 likes

En nog even deze
afbeelding

15 likes

Wat een dotjes! :heart_eyes: bij ons koos de fokker met 6 weken wie welke pup kreeg. Ik sta daar ook volledig achter. Zij kennen het karakter van de pups en elke week dat we langskwamen kwam een ander als eerst op ons af. Ik zou goed voor jezelf opschrijven wat je zoekt in een hond en dat bespreken met de fokker.

3 likes

Haha voor jezelf of voor je hond? Bij mij is op allebei de vragen nee :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Hierboven al superveel tips, ik wil alleen nog even aanvullen dat het heel normaal is als je pup bang/moe/overprikkeld/vul maar in is. Ik heb ij die tijd met de handen in mijn haar gezeten, dacht dat ik 'm echt verpestte met alles wat ik deed. En ook dat is normaal, dat je als baas onzeker bent.

Jullie vinden er vanzelf samen je weg in en dat heeft nu eenmaal even tijd nodig. Ook later kan hij nog van alles leren! Hij heeft vooral tijd nodig om alles op z’n eigen tempo te doen. Een puppycursus kan helpen om dat aan te houden. Vond ik top toen, ook fijne gelegenheid om vragen te stellen elke week.

Oh en als met een baby vind iedereen overal wat van (zoals die stomme dierenarts, lekker laten kletsen!). Ik heb er toen voor gekozen 1 boek (basisboek Opvoeden van honden was dat) aan te houden en voor de rest niet te gaan googlelen en mensen af te kappen als ze met ongevraagd advies kwamen. Werd er zo onzeker van anders.

Er is zelden 1 goede manier van bepaalde opvoedding enz elke pup is anders!

4 likes

20 likes

P had dus twee weken diarree. In t ontlastingsonderzoek is niks gevonden en t ging nu een week oké en waren met nieuw voer begonnen en toen knapte hij op… dus prima dan. Hij bleef wel erg moe en slecht in zijn hum. Maar nu sinds vanmiddag weer diarree met slijm. :disappointed:

Vandaag voor het eerst de puppy’s gezien! Oh wat een schatjes :smiling_face_with_three_hearts:. Ik ben helemaal verliefd. Ze zijn nu drie weken oud en ze waren al super actief. Al met elkaar spelen, beetje proberen te blaffen en ze gingen zelfs al op de juiste plaats een plasje doen. Ik moest wel lachen om het hondje wat zich op mijn vinger stortte met een grote ‘blaf’ om te spelen :joy:. Die voelde zich al helemaal het mannetje hoor! Hier een fotootje van (twee van) de hondjes

Samenvatting

24 likes

Ik heb sinds 1.5 week een puppy en het gaat overall super goed. Maar hij eet echt een stuk minder dan de verpakking van Royal Canin aangeeft, nu gaf mijn (nieuwe) dierenarts aan dat ie dat sowieso geen goed voer vindt en ik beter voor specific kan gaan. Maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want hij ziet er goed uit en komt goed aan (1kg in een week :o).
MAAAR Heeft iemand ervaring met die specific brokken? Ik ben aan t googlen, maar krijg er niet echt wijs uit. Waarbij fora aangeven dat je geen granen moet geven, maar dat zit in beide? Pup doet het overigens gewoon goed op z’n royal canin voer, maar eet ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid. Als ik niet mn best zou doen, zou dat eerder 1/3e zijn.
Oh verder nog een vraagje voor degene met een pup. Hoe bouwen jullie “alleen zijn” op icm thuiswerken?
Ik heb de mogelijkheid om op kantoor te werken, dus mijn plan was om dat te doen en op te bouwen zodat ie wel alleen gaat zijn. Iemand daar verder nog tips voor?

Ik ben echt een overbezorgde moeder geworden…

Voor de geïnteresseerde hier nog wat puppy spam:

Samenvatting

Mn knappe Harley :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Wat een schatje!!!

Over puppy brokken: Zo kies je goede puppybrokken | Voerwijzer.com je kunt je ook aanmelden voor de Facebook pagina en om tips vragen. Krijg je wel altijd gezeur dat kvv en barf beter is, maar verder is het wel heel handig.

De ene dierenarts verkoopt royal canin, de ene Hills science, de andere specific. Kan echt prima zijn voor honden, maar het zijn voor gezonde honden zonder dieet restricties meestal niet de meest hoogwaardige brokken.

2 likes

wat een dotje!!!

Over het voer: je dierenarts verkoopt waarschijnlijk specific en daarom vindt hij het een betere brok haha. Ik heb wel vaak gehoord dat honden het goed doen op specific hoor, zelfde geldt voor Royalcanin. Maar door de granen moeten ze onder andere veel vaker poepen: mijn pup poepte op een gegeven moment echt 7x op een dag. Daarom ben ik over gegaan op graanvrij (Carnilove) en dat vindt hij heel lekker. Maar je doet niks fout hoor als je Royalcanin voert als je pup maar goede ontlasting heeft, goed groeit en een mooie vacht heeft.

Oja over die voerhoeveelheid bij royalcanin: ik vond dat hij in gram echt veel voer moest hebben voor zo’n klein pupje, beetje heftig voor die maag leek mij? hij gaf ook veel over dus dat is ook een reden om over te gaan van voer en het gaat heel goed nu!

4 likes

@Issaaa hoe gaat het nu?

2 likes

Wij krijgen over 1,5 week onze pup. Nu heb ik heel veel mensen in onze omgeving die het super leuk vinden, maar een aantal mensen die dicht bij mij staan vinden honden helaas minder leuk.

Ik snap wel dat niet iedereen gek is van dieren. Alleen nu zit ik te denken hoe ik straks de pup kan aanleren dat ze niet bij iedereen om aandacht moet gaan vragen. Mijn idee is om haar nu in de bench te doen de eerst 10 minuten als er bezoek is zodat ze hopelijk leert dat niet alles om haar draait. Hebben jullie hier misschien nog tips voor?

Elke hond is verschillend, misschien wil ze wel helemaal geen aandacht van bezoek :wink: zou het met een trainer oppakken en dan kijken wat goed is voor jullie en je hond.

1 like

Heb je gelijk in, kan soms elke situatie willen uitdenken voordat ik de pup al heb. Ga het aan haar voorleggen, ben benieuwd wat voor ideeën zijn erover heeft.

2 likes

Ja is toch ook een beetje vooruit dromen!! Maar je kan niet alles van tevoren al managen! Leer je pupje eerst maar eens kennen!

1 like

Ik ben gisteren weer bij de pups geweest. Zo leuk om ze elke week te zien! Ik heb echt het gevoel dat ik op deze manier een band met ze opbouw en ze ook echt al een beetje leer kennen. Ik had ook een speeltje meegenomen wat door mijn moeder was gemaakt: aan elkaar geknoopte strips fleecedeken :joy:. En de fokker stuurde vanochtend nog een appje dat ze er sinds gisteren al onafgebroken mee aan het spelen zijn :thumbsup:.

4 likes

Hebben jullie eigenlijk al eens iets ondernomen toen jullie wisten dat er nog een fokker was die stug door bleef fokken met kortsnuiten ook al is het verboden?

Ik ben vandaag zo geschrokken. Mijn hond rent graag achter vogels aan, maar ze had er ineens eentje in haar bek :frowning_face: Ze heeft dat arme beestje gelukkig wel losgelaten (hij vloog naar de overkant en bewoog nog normaal, dus leek er gelukkig niets aan over te hebben gehouden), maar ik was van binnen even enorm geschokt/boos/verdrietig.
Ik weet dat het bij het ras van mijn hond hoort, maar ze had eerder nooit ‘succes’ gehad en ik ben nu heel bang dat het nog een keer gebeurt. Ik weet even niet zo goed of/wat ik hier mee moet, vind het zo rot dat ze dit heeft gedaan. Volgende week ga ik wel weer herstarten met een cursus op de hondenschool, dus ik kan het ook nog even daar vragen. Maar op dit moment baal ik er gewoon even van.