Hondentopic

Leuke naam! Ik heb ook een cockapoo. Hoe oud is die van jou?

Hij wordt deze maand 1. De mijne is een F1 kruising. Het zijn leuke vrolijke honden, moet heel vaak lachen om de mijne. Hoe heet de jouwe?

1 like

Mijn hond heet Bobby, ook een F1 kruising. Ik heb je even een PM gestuurd.

3 likes

Cute :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes:

1 like

Ah, leuk zeg dat kan dan haast niet mis gaan. Hopelijk krijgen jullie ook snel bericht :slight_smile: Ik was van de week op ā€œkraamvisiteā€ bij vrienden die net een labradoodle hebben. Heerlijke pup met een eigenwijs karakter.

Helemaal geen gek idee om de naam pas thuis definitief te bepalen. In mijn hoofd wil ik nu al een naam hebben omdat ook veel mensen daarna na vragen uit interesse. Maar kan ook gewoon kijken wat er uiteindelijk beter past bij het karakter :slight_smile:

1 like

Ik was blijkbaar toch te optimistisch over onze plek op de wachtlijst. Er zijn maar twee pups geboren en we kwamen niet in aanmerking. Ik ben er wel een beetje kapot van. Nu wordt het hoogstwaarschijnlijk weer vier maanden langer wachten wat wellicht een probleem is omdat een collega die ik moet overnemen dan al met vakantie is :cry:

3 likes

Wat jammer dat het langer duurt dan je had gehooptā€¦

Even uit interesse, hoe werkt dat eigenlijk bij zoā€™n fokker? Als je al twee nestjes hebt overgeslagen, sta je dan niet automatisch al bovenaan, of stond je Ć¼berhaupt nog niet als eerst op de lijst? En weet je nu wel hoeveelste je staat?

Dat is een goede vraag haha. Je weet eigenlijk nooit precies waar je op de wachtlijst staat omdat er zoveel verschillende voorkeuren zijn die je kunt hebben. Sommige mensen willen alleen een teef of een reu en dan zijn er 3 maten voor labradoodles al heeft deze fokker eigenlijk maar Ć©Ć©n en som twee maten. Qua kleur kan je ook voorkeuren opgeven en dat kunnen er ook best een hoop zijn. Ik zelf heb geen voorkeuren en bij ons zou alles welkom zijn. Maar je weet natuurlijk nooit wat er in een nestje geboren gaat worden en hoeveel pups het uiteindelijk worden. Er staan ook veel mensen op de wachtlijst die hij meerdere fokkers ingeschreven staan en gewoon kijken waar ze het eerst een pup kunnen krijgen. Ik heb hier zelf gisteren ook over na zitten denken want ik ging er omdat we twee nestjes over hadden geslagen vanuit dat we bovenaan stonden. Maar misschien waren er rond de periode dat wij twee keer nee zeiden veel andere mensen die hetzelfde hebben gedaan in verband met de feestdagen in December? Of winter of lockdown?

1 like

Het enige wat ze aan kunnen geven na verloop van tijd (langer dan een jaar) is of je richting de bovenkant van de wachtlijst gaat en welke periode je kunt verwachten in aanmerking te komen. Dat was voor ons eind vorig jaar misschien maar zeker eerste helft 2021 dus het valt gewoon heel erg tegen.

1 like

Oh, wat balen zeg kan me zo goed voorstellen dat je er zo van baalt, je leeft er zo naar toe :frowning:

Hopelijk komen jullie binnenkort als nog in aanmerking! Die wachtlijsten zijn soms ook zo onduidelijk, hoor ook verhalen dat sommige fokkers mensen gelijk boven aan zetten omdat hun vorige hond was overleden.

Over wachtlijsten gesprokenā€¦ Ik had 7 maanden geleden gemaild om op een wachtlijst geplaatst te worden, nooit een bevestiging gehad. Gisteren besloot ik nog eens te mailen of het goed is doorgekomen, en toen kregen we bericht dat er 2 pups over zijn uit een nestje! Ondanks dat er dus een wachtlijst is van 1,5 jaar. Helaas gaan we het nu niet doen, omdat we een aantal weken vrij willen nemen wanneer de pup er is en we dat op zoā€™n korte termijn niet kunnen regelen. Ik baal wel enorm want wil zo graag, maar wil wel dat alles goed geregeld is voor een goede start. :relaxed:

1 like

Ah wat jammer! Maar ik vind het een hele verstandige beslissing en ook knap dat jullie die nog kunnen maken met zoā€™n schattig aanbod haha.

1 like

Mijn vriend en ik gaan vandaag bij een hondje kijken! Ik ben zo ontzettend zenuwachtig, heb vannacht ook amper geslapen :joy: Ben nog nerveuser dan bij een sollicitatiegesprek haha

14 likes

Wat spannend! Waar ga je kijken (als in asiel/gastgezin/whatever)? Veel plezier alvast en ben benieuwd naar jullie ervaring!

1 like

@Keerbeer Leuk! Veel plezier!

1 like

Bij een gastgezin! De hond komt oorspronkelijk uit Roemeniƫ, maar zit nu al geruime tijd bij het gastgezin. Wel een hond met een rugzakje, maar wel zo dat we denken dat het met veel tijd en ruimte wel goed komt. Ben heel benieuwd!

3 likes

@Keerbeer leuk, veel succes en hopelijk is het een goede match voor jullie en de hond!

Ik heb vanochtend ook goed bericht gekregen! De pups uit het nestjes waarvoor ik op de lijst stond zijn gezond geboren :tada:. De eerste foto is gedeeld en nu even afwachten op het officiĆ«le telefoontje van de fokker. Het was nogal een spannende tijd met zoā€™n wachtlijst en kennismakingsgesprekken enzo. Nooit eerder meegemaakt ook. Maar nu lijk ik in juni dan toch echt een puppy in huis te hebben :scream: :biggrin:.

11 likes

@Keerbeer leuk!! Fotoooooo
@Koffiebroodje ahhh wat fijn, gefeliciteerd met de geboorte van je potentiƫle puppeke!! En ook fotooooo love net geboren babyhondjes, kleine muisjes :heart_eyes:

1 like

Wat een leuke berichten! Ben heel benieuwd na de hondjes :slight_smile: