Hondentopic

@Bertha Haha ik wacht nog even met een foto ivm herkenbaarheid enzo. Maar komt op termijn zeker als we hem adopteren!

Het was zooo’n leuk hondje! Wel echt nog vrij bang en bleef de hele tijd in zijn hoekje zitten. Maar keek wel nieuwsgierig, dus ik denk dat dat wel goed zal komen wanneer hij ons beter leert kennen. Ik ben echt super enthousiast haha. Mijn vriend is gelukkig wat rationeler, dus we houden elkaar wel in balans. Vanavond bellen dat we een tweede kennismaking willen! :heart_eyes:

4 likes

Wij mogen begin mei de pups voor het eerst ontmoeten, zoveel zin in! Door corona helaas maar 2x maar ben allang blij dat we een pup krijgen :slight_smile:

4 likes

P is al sinds zondag ziek! Heel erg diarree alles dat hij krijgt komt er binnen twee uur weer uit. Ook vaak ‘s nachts eruit. Elke keer als het beter lijkt te gaan is het 12 uur later weer mis. Zo sneu (en stiekem ook voor ons ik ben moe :sob:)
Heb wel diarstop van de dierenarts en laten vasten enzo. Geef hem nu elke keer een lepeltje wortel soep en/of gewone voer (rijst vlokken en kangoeroe voor ons allergische luxepaardje) als hij erom vraagt zeg maar, vind een hele week niks eten ook weer zowat en omdat hij er soms om vraagt lijkt me dat dan wel oke

Heeft iemand nog een gouden tip?

@Bertha Geen tips helaas, maar wat rot! Ik vind een week diarree ook wel erg lang. Had de dierenarts een idee waar het door kwam?
Ik hoop dat het inmiddels beter gaat, hij heeft wel veel pech.

Ik ben met de hond bij mijn ouders en het is hier altijd veel chiller voor haar dan thuis. Naast de voordeur ligt een groot grasveld en het is hier overal schoner (mijn hond vreet helaas alles wat ze pakken kan en in mijn straat ligt altijd veel afval). En dan denk ik altijd: het is beide in een stad iets buiten het centrum, waarom is dat verschil zooo enorm groot? Maar goed ze neemt het er in ieder geval wel goed van elke keer.

20210426_082252

We hebben haar nu bijna negen maanden geleden geadopteerd en de afgelopen week doet ze het trouwens ineens weer zoveel beter als we ergens heen gaan. Ze is veel rustiger als ze even moet wachten en raakt niet meer zo nerveus van nieuwe dingen of als een van ons uit het zicht is. Echt zo fijn dat er nog steeds ontwikkeling zichtbaar is.

9 likes

Nog maar een paar dagen en dan komt onze pup bij ons wonen! :smiley:
Echt perfecte timing, we halen hem zaterdag op en dat is de eerste dag van mijn 2 weken meivakantie (ik kan geen vrij nemen in het onderwijs)

De bench staat klaar, speelgoed, voer, de hele mikmak.
Vandaag alle planten gecheckt en hoger gezet (balen, veel zijn giftig voor honden).
Hoe doen jullie dat met planten in de woonkamer?

10 likes

Onze hond vond planten niet interessant, ze heeft er eigenlijk nooit aangezeten. Alleen vindt ze de grond wel lekker, maar dat hebben we vrij snel afgeleerd. Hebben nu dus ook gewoon overal planten staan en moet bekennen dat ik nu ook niet specifiek check of ze giftig zijn voordat ik ze koop :see_no_evil:

1 like

Mijn hond heeft geen interesse in de planten. Ik heb het idee dat de meeste honden ook wel een soort radar hebben voor wat giftig voor ze is en wat niet. Als er chocolade op tafel ligt is hij niet geïnteresseerd, maar een brie is in 1 hap weg haha.
Nu zal het wel verschillen per hond ook. Zou het gewoon eerst wegzetten en dan later aankijken of hij een sloper of veelvraat is.

1 like

Leuk! Geniet ervan, voor je het weet is de puppytijd voorbij.

Wij hebben toen alle planten hoger gezet en/of afgeschermd met een hekje. Dat was ook wel nodig, want hij proefde alles. Maar giftig waren ze geloof ik allemaal niet. Maar ja he, zonde voor de planten. De aarde vindt hij inderdaad ook erg lekker. Binnen gaat dat tegenwoordig goed, maar in de tuin zit hij regelmatig potgrond te eten of happen te nemen van de planten. Maar niks giftig, dus we maken ons er niet zo druk om.

2 likes

Leuk! Heb je daarna wel oppas voor hem?
Onze hond ging graven in de aarde van een boom dus die toen op een krukje gezet, maar hij at er niet van ofzo. Gewoon even aankijken de ene pup knaagt op van alles (en jou) en de ander niet, kun je niet weten van te voren!

2 likes

Er stonden hier al geen planten op de grond/grijphoogte, maar hij heeft er nooit echt veel interesse in gehad. En elke pup is anders inderdaad!

Wij hebben buiten in de tuin een plek gemaakt waar hij vrij mag graven (want dat is natuurlijk gedrag). Hij graaft graag een plekje af zodat hij op koele aarde kan liggen. En de andere plekken waar planten staan, laat hij daardoor met rust. :ok_hand:
Hij mag trouwens van ons geen aarde eten, in aarde/grond/zand zitten wormen eitjes met wat pech.

Veel plezier met de puppy tijd, het gaat hard voorbij.

1 like

afbeelding

Moet altijd lachen om haar baardharen.

7 likes

Spannend hoor! Wat voor hondje is het geworden? Jullie waren op zoek naar een cocker spaniël geloof ik? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

‘Mijn’ puppy’s zijn nu een week oud en ik kan echt niet wachten om ze te ontmoeten! De eerste weken mag er niemand bij dus ik zit nu af te wachten tot we voor het eerst mogen gaan kijken. De fokker laat wel ongeveer elke paar dagen wat weten in de vorm van foto’s en filmpjes dus dat is super leuk! Raar hoe ver weg het nog voelt dat hij straks bij me komt wonen en ik tegelijkertijd wel weet dat twee maanden zo voorbij zijn. Gisteren alvast eens langs wat dierenwinkels geweest om te kijken naar spulletjes, leuk allemaal hoor.

Wat voor voeding geven jullie je hond? Ik merk dat ik een beetje verdwaal in wat nu wel en niet goed zou zijn. Ik wil wel graag brokken geven maar kom er niet echt aan uit wat nou goede brokken zouden zijn.

2 likes

Ah zo spannend! Ik kon ook niet wachten totdat we onze pup op konden halen. Die weken wachten duurden zo lang!

Onze pup kreeg bij de fokker Royal Canin dus dat hebben wij de eerste tijd ook gegeven. Daar deed ze het goed op en was ze gewend, dus voor ons geen reden om te veranderen. Dit jaar ben ik verder gaan kijken naar graan-vrije brokken, omdat dat wel wat beter schijnt te zijn en we er toevallig in dezelfde periode achter kwamen dat onze hond hoogstwaarschijnlijk epilepsie heeft. Graan-vrije brokken zouden kunnen helpen om aanvallen te voorkomen en omdat we toch al over wilden stappen, hebben we die gekozen. Ze krijgt nu geperste brokken van kip en aardappel en ze doet het er heel goed op.

TMI: de eerste weken poepte ze ineens heel veel, wel 5x op een dag, terwijl ze dat voorheen maar 1-2x per dag deed. Nu is het gestabiliseerd naar 2-3x per dag, maar ik merk aan de ontlasting wel dat het veel makkelijker gaat voor haar want de ontlasting is zachter. Ze heeft ook geen last meer van haar anaalklieren, terwijl ze voorheen wel regelmatig deed ‘sleetje rijden’.

1 like

Onze hond is als pup begonnen op royalcanin maar het was regelmatig heel dun en hij poepte 5x op een dag of vaker. Ook moest hij in hoeveelheid best veel hebben voor zijn formaat vond ik. Nu krijgt hij graanvrij en dat gaat super! Bijna nooit meer dunne ontlasting en hij poept 2x per dag

1 like

haha love dat je dat al tmi vind, ik zit net nog te beschrijven hoe onze hond zn poep eruit zag net tegen een vriendin haha

2 likes

Haha, ja wij bespreken thuis ook alles in geuren en kleuren maar dacht hier zit misschien niet iedereen er op te wachten :joy:

1 like

Ik zou eerst hetzelfde voer van de fokker aanhouden, dan is dat nog vertrouwd als hij bij je komt wonen. Als hij het daar goed op doet kan je dat prima aanhouden. Wij kregen farm food van de fokker, niet onze eerste keus door de hoeveelheid granen maar zijn drollies waren goed en dat is heel fijn met opruimplicht haha. Helaas weigert hij sinds kort zijn brokken te eten, dus moesten we nu over op iets nieuws. We zitten nu in de overgangsfase en dat is geen pretje :poop:

1 like

Dank voor jullie antwoorden, ook @Bailey en @Haai. Ik zal inderdaad het voer van de fokker aanhouden in het begin. Zolang hij het daar goed op doet is dat prima. Maar had inderdaad ook al wel een en ander gelezen over graanvrij voer en dat dat wat beter lijkt te zijn voor de hond dus ook fijn om jullie ervaringen te lezen!

Ik heb net een afspraak gemaakt om de pups te gaan bekijken maar we mogen pas langskomen als ze drie weken zijn dus even aftellen tot Hemelvaart nog! :biggrin:

5 likes

Elke keer als t iets beter gaat is t een halve of dag later weer mis met t buikje van P. Zin om vannacht weer drie keer de kou in te mogen :sweat: (zelfmedelijden!! Terwijl t veel zieliger voor hem is natuurlijk)

2 likes

Ah, wat sneu zeg! Veel sterkte voor P. en snap best dat je ook wat zelfmedelijden hebt :heart:

1 like