Ah zo spannend! Ik kon ook niet wachten totdat we onze pup op konden halen. Die weken wachten duurden zo lang!
Onze pup kreeg bij de fokker Royal Canin dus dat hebben wij de eerste tijd ook gegeven. Daar deed ze het goed op en was ze gewend, dus voor ons geen reden om te veranderen. Dit jaar ben ik verder gaan kijken naar graan-vrije brokken, omdat dat wel wat beter schijnt te zijn en we er toevallig in dezelfde periode achter kwamen dat onze hond hoogstwaarschijnlijk epilepsie heeft. Graan-vrije brokken zouden kunnen helpen om aanvallen te voorkomen en omdat we toch al over wilden stappen, hebben we die gekozen. Ze krijgt nu geperste brokken van kip en aardappel en ze doet het er heel goed op.
TMI: de eerste weken poepte ze ineens heel veel, wel 5x op een dag, terwijl ze dat voorheen maar 1-2x per dag deed. Nu is het gestabiliseerd naar 2-3x per dag, maar ik merk aan de ontlasting wel dat het veel makkelijker gaat voor haar want de ontlasting is zachter. Ze heeft ook geen last meer van haar anaalklieren, terwijl ze voorheen wel regelmatig deed ‘sleetje rijden’.