Mijn hond eet zijn brokken altijd gedurende de dag op, pakt altijd een hapje en loopt dan al kauwend een rondje door het huis om vervolgens weer een nieuw hapje te pakken. Nu zet ik zijn eten soms ook in zijn bench, maar als ik dat doe gaat hij het met zijn neus onder zijn dekentje verstoppen? Hij gaat echt heel lomp een soort rare duikende beweging maken naar zijn dekentje en die duwt hij dan over of tegen zijn bak aan. Als er niets in zijn bench ligt waarmee hij dat kan doen maakt hij de beweging alsnog, soort dwangmatig instinct achtig iets lijkt het? Echt naar beneden duiken en dan met zijn snuit over de grond schuiven tot hij bij zijn bakje is en dan er tegenaan/alsof hij er dus iets overheen schuift. Doet hij vanaf puppy al. Maar ik vroeg me eigenlijk af of dat ik hier iets aan kan/moet doen? Is het iets dat vervelend voor hem is of gewoon zo laten? Ik probeer hem zijn maaltijden gewoon in 1x buiten zijn bench op te laten eten, maar soms zet ik het maar bij hem in zijn bench (āS avonds bijv omdat hij de hele dag amper gegeten heeft dan) en dan gaat hij dit altijd doen??
Ik weet dat honden botjes etc begraven, het lijkt op iets soortgelijks maar het ziet er heel dwangmatig uit? Dus vraag me af of dat hij er ālastā van heeftā¦
Zou een oplossing zijn om zijn eten na 10 min weg te zetten? Zodat hij leert zijn eten in 1 zitting op te eten? Tot nu toe is dat niet erg succesvol geweest, maar als dat de enige oplossing blijkt te zijn dan moet hij daar misschien maar doorheen? Als het geen kwaad kan voor zijn welzijn en gemoed dat verstoppen dan kan ik er zelf ook prima mee leven haha.