Er is een man in mijn wijk met twee honden. Hij behandelt zijn honden echt niet oké als hij met ze loopt, en ik vind het elke keer zo rot om te zien. Die man is zelf ook niet helemaal lekker; hij liep vandaag dreigend naar een andere hondeneigenaar, schelden en gewoon echt niet chill. Maar met name hoe hij zijn honden behandelt zit me dwars, maar ik kan hier zeker niets mee? Ik ga hem sowieso niet zelf aanspreken ivm mijn eigen veiligheid.
@veenmol Nu ik goed naar de foto kijk ik het net of je hond een brilletje op heeft, zo schattig <3
@ILoveCurls @mores
Heb al eerder lange posts over mijn hond geplaatst in dit topic, dus even in een spoiler.
Asielhond
Wij wilden graag een hond uit het asiel, maar ik had zelf nooit een hond gehad. Aangezien het asiel niet overstroomt met beginnershonden, dachten we dat het wel minimaal een jaar zou duren voordat er een keer iets geschikts voorbij zou komen waar we dan ook nog eens op tijd bij zouden zijn.
Een paar weken later kwam er een hond online waarover niets bekend was. Ik besloot alsnog te reageren, want ik moest toch ergens beginnen (oké we hadden eerder één hond bezocht, maar dat was 3x niks). Ik ging in m’n eentje langs omdat mijn vriend moest werken, en ik was eigenlijk meteen om en heb haar toen stiekem al gereserveerd omdat er zoveel reacties waren. Later ben ik met mijn vriend gaan kijken, maar hij twijfelde omdat hij bang was dat het een wat saaie hond was. Maar goed, hij houdt van alle honden en zou bij wijze van met een chihuahua nog blij zijn, dus we besloten ervoor te gaan (want hij zag hoe blij ik was tijdens het bezoek) mits ze helemaal gezond zou zijn. Thuis hebben we ons elk vrij moment in zitten lezen over het ras en toen beseften we ineens dat het qua karakter eigenlijk precies was wat we wilden.
Toen ze helemaal gezond bleek te zijn, konden we haar ophalen. STRESS want ineens spullen in huis halen, straks is ze super bang in de auto, het was middenin de hittegolf, misschien wordt ze wel helemaal niet blij van ons of heeft ze trauma’s, etc etc. Echter bleek ze het verrassend goed te doen en wende ze ook behoorlijk snel aan ons leven in huis.
Nou, en dik een half jaar later lachen we nog steeds om zijn uitspraak dat ze misschien saai zou zijn Ze is nu 3, komt steeds losser en kan met ons echt een clown zijn, en ze is altijd in om te rennen. Leren spelen duurde een tijdje, en ‘hond zijn’ gaat nu ook steeds beter, dat lijkt ze goed te leren van haar bestie. Ze is dikke mik met zowel mij als mijn vriend, wat heel fijn is. Het leukste vind ik als ze een hond vindt die haar een beetje kan bijhouden, want ze is zo mooi en blij als ze rent
Achteraf gezien was de adoptie een risico omdat we niets van haar wisten (al hebben we wel een vermoeden omdat het een windhond is en ze ergens in beslag is genomen, maar die mensen hebben blijkbaar beroepsgeheim), maar we hebben echt zoveel geluk gehad met haar.
Wat ik ook leuk vind is dat ik noooit had kunnen bedenken hoeveel een hond zou toevoegen aan mijn leven. Ik heb me de afgelopen tijd best down gevoeld, maar mijn betere momenten waren altijd met haar. In huis is het ook zo gezellig <3
En ondanks dat we nooit hadden gedacht met een windhond te eindigen, zou ik voor een eventueel toekomstige hond nooit meer een andere soort willen hebben. Buiten staan ze aan om te rennen en thuis zijn ze de rust zelve. Ze zijn aanhankelijk, vriendelijk, en ook wel elegant haha. Oh en ze blaffen/kwijlen/stinken niet en hebben nauwelijks haarverlies (love it want wil echt niet elke dag stofzuigen).