Is een hond uit het buitenland misschien iets? En anders dierenasiels in de gaten houden inderdaad, sommige honden komen echt veel reacties op en zijn zo weg.
Hier een foto van mijn hond, fijne dagen allemaal!
Is een hond uit het buitenland misschien iets? En anders dierenasiels in de gaten houden inderdaad, sommige honden komen echt veel reacties op en zijn zo weg.
Hier een foto van mijn hond, fijne dagen allemaal!
Ahh wat een schatje! Fijne feestdagen
Mijn hond gedroeg zich vandaag heel gek na het wandelen. Zodra we thuis waren begon ze als een dolle door het huis te rennen, te trappelen met haar pootjes en kon geen seconde op dezelfde plek blijven staan en was mega onrustig. Dit heeft ongeveer een uur geduurd. Heel sneu.
Ik denk dat ze of door brandnetels of strooizout is gelopen ofzo? Het is al de 2e keer in een paar weken tijd dat dit gebeurd is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben je ergens gaan wandelen met veel eikenbomen? Mijn hond werd altijd helemaal gek nadat ze bij mijn ouders was geweest, met zoveel jeuk aan haar pootjes dat het ging bloeden door het bijten en schuren. Heel veel bezoekjes aan verschillende dierenartsen gebracht en diverse medicijnen verder. Ze dachten dat het door ander eten kwam, dus ook speciaal voer gekocht. Laatst zei een andere hondeneigenaar daar dat zijn hond dat altijd in dat bos had en het waarschijnlijk haartjes van de eikenprocessierups zijn. Sindsdien heeft mijn hond schoentjes aan als ze daar gaat wandelen en lijkt het vooralsnog helemaal goed te gaan.
@Bertha ik post even hier verder, leek mij beter. Maar wat heeft de hond om zijn nek zitten als ik vragen mag? Succes met het ontvluchten van het vuurwerk. Hopelijk volgt er meer ontspanning haha
Haha een kraag/kap! Hij is gecastreerd en zijn bezig met een nieuw dieet. Hij heeft heel veel jeuk maar moeten t nog twee weken proberen. De wond herstelde redelijk oké maar als we de kap aflaten dan bijt en krabt ie steeds alles kapot! Heeft ook kale plekjes op z’n koppie zo sneu!
Aaaaw wat zielig. Ziet er wel aardig wat beter en steviger uit dan zo’n standaard plastieken geval van de dierenarts trouwens.
Jaaaa veel fijner hij kan er ook goed mee liggen, het is van een soort schuim! En geluid wordt niet zo misvormd als met zo’n lampenkap
Awww zo sneu maar deze foto is echt goud waard Dat tongetje ook
Haha cute he, doet ie best heel vaak als hij slaapt
Zelf niet maar iemand die ik ken had dit ook met haar hond. Het hielp toen redelijk om de hond even goed te wassen.
Oh dat zou ook nog wel kunnen! Maarja, het zijn wel plekken waar ze vaker komt en ze heeft het voor deze 2 keer nog nooit gehad. Maar misschien ook tijd van het jaar ofzo.
Fijn dat bij jouw hond de schoentjes wel helpen!
Dat heb ik gisteren inderdaad ook gedaan en daarna nog vsm zalf op de poten gesmeerd.
Ik vind jouw hond echt heel mooi!
Sinds een tijdje gebruik ik olie (aromatherapie, niet gevaarlijk voor de hond als die eraan likt) wat je op de puntjes van de oren (en nog aantal manieren) kan smeren wat werkt tegen vuurwerkangst en anti-stress. Ik merk echt verschil!
Op de snelweg rijden in de auto vind hij bijvoorbeeld spannend (andere snelheden niet maar boven de 80km/u wel) maar nu krijgt ie beetje van die olie op zijn oorpuntjes en ligt hij heel de rit te chillen
En vuurwerk vind hij ook eng, maar de olie werkt echt, ik merk echt verschil! Hij is veel ontspannender. Hij slaapt ook weer beter erdoorheen.
10/10 would buy again hier hoor. Placebo of niet, in huis is er nu veel minder spanning.
Heb je een linkje?
@anon4388265 Goede tip!
Ik ben heel benieuwd hoe vandaag gaat verlopen. Mijn hond lijkt iets minder angstig, al is er de laatste dagen ook niet heel veel te horen. Ze trekt nog wel aan de lijn als ze iets in de verte hoort, maar springt niet meer op van angst. Binnen is het tot nu toe ook nog oké. Ze kijkt meestal alleen even op als ze buiten geknal hoort.
Ik hoop vooral gewoon dat het een beetje rustig blijft in mijn wijk vanavond. Maar we doen lekker een muziekje aan en dan wordt het meeste wel gefilterd denk ik.
Sterkte vandaag voor alle hondjes!
Die van ons hebben we gisteren naar een pension midden in het bos gebracht voor een paar nachtjes want ze durft al weken 's avonds niet meer naar buiten. Zo zielig. Ik vond het wel sneu om haar achter te laten terwijl we zelf gewoon thuis zijn .Je kunt niet uit leggen dat je haar weer op komt halen en het voor haar fijner is in de rust zonder geknal, gelukkig is het snel zaterdag en dan halen we haar weer op!