Hondentopic

Wij zitten in een vakantie huisje en gisteren 1 carbid knal gehoord :ok_hand:t3: Lekker rustig

3 likes

Gisteren was het minder erg dan verwacht, maar ik had zo’n medelijden met haar. Ze had na 15u niet meer geplast en kon dat vanmorgen pas weer.
Met name vanaf 23:30 was ze gespannen en 's nachts was ze ook echt gestrest. Buiten moet ze vandaag niets hebben van andere honden en ze wilde ook niet spelen, twee dingen die ze juist het liefst doet. Hoop dat ze snel bijdraait, want ze is extreem gefocust op alle geluiden. Ik ga haar voor de zekerheid ook niet loslaten de komende dagen, vind het zo zielig.

Wij zitten ook in een vakantiehuisje midden in een stiltegebied in het bos. Om 12 uur hoorde je in de verte zacht wat knallen, maar met ABBA hard aan heeft onze hond er niks van meegekregen en lag ie lekker te slapen. Echt zo fijn.

7 likes

M’n hond moest gecastreerd worden om medische redenen en t herstel van zn vorige operatie duurde ook echt een eeuw. Het was toen ook gaan ontsteken maar wat oppervlakkiger, zit nu echt een bult. Toen er een gebroken tand uit moest vorig jaar ging dat ook al ontsteken. Nu leek de castratie wond vorige week best wel dicht en nu ineens is t ontstoken. Hoop dat antibiotica genoeg zal zijn :disappointed: had gehoopt dat nu na t castreren de medische narigheid wat rustiger zou worden :disappointed: Snap niet waarom alles steeds ontsteekt bij hem t beestje heeft vorig jaar minstens zes kuren AB gehad.

Wij hebben een bench voor de hond waar karton op ligt voor de katten die daarboven hun mandjes etc hebben.

De katten vinden dat karton prima, krabben het helemaal kapot. Maar het geeft zooi en is lelijk. Dus zou eigenlijk wel een mat ofzo voor op de bench willen. Hebben jullie enig idee waar ik dan op moet zoeken? Of wat voor materiaal handig zou zijn? (Bedenk me nu dat een kattentopic misschien beter had gepast)

Misschien zo’n droogloop deurmat met zo’n plastic laag aan de onderkant!

1 like

Volgend jaar weer op een vuurwerkvrij vakantiepark. Wat een verademing tov voorgaande jaren. Hond was veel rustiger, durfde ook gewoon nog naar buiten.
Alleen in de verte en iets buiten het oark vuurwerk. Maar hoorde hij niet echt met tv aan.
Er zaten ook veel mensen met honden op het park, ook gezellig.

1 like

Doen jullie je kleine hondjes met dit weer kleren/jasjes aan??
Ik heb een miniatuurtekkel en hij hangt dus maar 5cm boven de grond ofzo, haha. We wandelen 2-3 keer per dag in het park met hoog gras en als ik dan thuiskom is z’n hele buik echt ZEIKnat (en heel vies ook haha). Het is ten eerste natuurlijk vies want ik moet 'm drie keer per dag dus helemaal afdrogen/van vuil ontdoen en we hebben geen bijkeuken ik moet de keuken meerdere keren per dag dweilen. Maar het lijkt me vooral zo koud, vooral 's ochtends ligt er gewoon ijs op de grond en dat heeft 'ie dan allemaal op z’n buik? Hij lijkt er zelf geen last van te hebben - althans, hij houdt van wandelen en wil niet terug ofzo - Maar ben zo bang dat het te koud voor hem is.
(Heb nu deze trui voor 'm maar die wordt natuurlijk ook supernat dus dat heeft geen zin - en hij is iets te groot dus z’n voorste pootjes komen steeds vast te zitten haha.

14 likes

Wat een cutie! <3
Ik heb daar toevallig laatst nog iets over gelezen op Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/lifestyle/933156777/dierenvraag-heeft-hond-een-jasje-nodig

In principe als hij niet rilt of je geen andere dingen aan hem merkt dat hij het koud heeft is het dus niet per se nodig lijkt het
 Maar aangezien hij zo klein is en zijn buik zo nat wordt zou ik het wel overwegen. En dan idd iets ander materiaal dan wat je nu hebt, al is dit wel te cute!

Die van mij staat trouwens net iets hoger op de poten en heeft een dikkere vacht, dus die doe ik tot nog toe geen jasje aan. Rilt ook eig nooit. Heb wel een heel leuk regenjasje voor hem, want die is soms wel nodig. Bij h&m destijds online gekocht, misschien hebben ze daar ook iets voor jouw hond?

Edit: ik heb dus deze: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0960051001.html (in het groen), alleen die houdt de buik helaas niet warm. Wel heel fijn met regen!

Edit edit: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0955136001.html, misschien is dit iets? Iets ander materiaal dan fleece of zacht materiaal als zo’n truitje. Hoewel die kraag wel een beetje apart is haha Maar iets in die trant

1 like

Thanks voor de tips!!! Ik moet inderdaad wel eentje hebben die helemaal over de buik gaat, anders heeft het niet zo veel zin met de kou! En teckels hebben een irritante maat want heel slank maar wel heel lang dus je moet vaak een andere lengtemaat hebben!
Wist trouwens helemaal niet dat de H&M hondendingen had, leuk!
Ik ben net geinfluenced door iemand die ik op Insta heb haha, die heeft ook een mini tekkel, en heb deze gekochtimage

Zal volgende week wel een foto delen als 'ie past! Thanks iig voor alle info, dat stelt me nu iig een beetje gerust en als ie de jas niet fijn vindt zitten dan laat ik het gewoon denk ik!

3 likes

Ohh dat is idd handig! Zou het gewoon proberen.
Ga trouwens even door met linkjes delen want moest ineens hieraan denken: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5190729/teckels-winkel-deventer-honden-shoppen (aangezien jij het had over de afwijkende lichaamsmaat en ze daar speciale jasjes verkopen!)

1 like

Mijn ouders krijgen volgende week een puppy en ben even wat research voor ze aan het doen haha. Wat zijn volgens jullie goede trainingssnoepjes voor een klein ras en dan dus ook nog eens een puppy, zonder al te veel granen?

Wij gaven gewoon de brokjes tijdens training, het gaat rond die leeftijd echt meer om het gebaar dan om het voertje, smaak-ontwikkeling is er nog niet echt dat komt later.

Hier werkt brokken nog steeds prima als beloning trouwens (hond is bijna 1,5jaar)

1 like

Leuuuk een puppy :heart_eyes: Wij gaven vaak de gewone brokjes maar door midden geknipt met een tuinschaar. Als het te lang kauwen is dan kan het wat afleiden! Wij kochten ook vaak een klein zakje ander merk brokjes dan voor de maaltijden om die als beloning te geven. https://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken Dit is een handige site om voer te kiezen.

1 like

Wij doen ‘low value’ treats voor dingen die 'ie al kan (Zitten, terugkomen, springen, rondje draaien en pootje geven - en in het begin ook elke keer als 'ie buiten een plasje deed). Dit inderdaad dus gewoon brokjes. Inderdaad een goeie tip om andere brokjes dan je als voedsel geeft.
En ‘high value’ treats voor dingen die 'ie nog moet leren (we proberen nu rollen maar het gaat nog niet zo goed haha). Daarvoor maak ik wel eens kip (gewoon 15 minuten koken in water en dan uit elkaar trekken) of gerookte zalm of een half plakje ham.

Voor brokjes zou ik even aan de fokker vragen wat 'ie op het moment eet. Het is belangrijk om tenminste een tijdje hetzelfde eten te blijven geven en dit pas na een tijdje langzaam te veranderen (door te mixen bijvoorbeeld) aangezien ze daar gewend aan zijn.

1 like

Oh @hanson nog een goede tip niet alleen met naam oefenen maar ook emergency recall (sorry ik heb dit allemaal in Engeland geleerd haha). Dus wij hebben een emergency zin: "what’s this’. Aan het begin gaven we hem heel vaak random een high value treat, zonder dat 'ie er iets voor hoefde te doen, terwijl we ‘what’s this’ zeiden. Als 'ie nu in het park losloopt en ik vind het een gevaarlijke situatie/ik wil dat 'ie terugkomt/hij gaat te ver roep ik heel hard ‘what’s this’ en dan komt 'ie meteen terug. Kan natuurlijk elke zin zijn die je wilt maar het is wel handig dat het anders is dan zijn naam en dat je het enkel gebruikt als 'ie echt niet terugkomt

Link over hoe je het kunt aanleren - een van de makkelijkste maar wel belangrijk!
4 likes

Bedankt voor alle tips over het voer! En ik ga nadenken over een emergency recall, thanks @itsu, klinkt inderdaad belangrijk!

Ik heb nog nooit een hond gehad (m’n ouders wel vroeger) en ik woon nu door corona gedeeltelijk bij m’n ouders dus ik mag haar ook een beetje opvoeden haha. En het lijkt me zooo leuk haar allerlei dingen te leren maar ik weet niet of ik het wel kan :grimacing: Dus alle tips qua dingen aanleren en opvoeding zijn welkom!

Leuk zeg!! Misschien nog een tip, onze trainer had zo’n tube leverworst. Wij voeden onze hond zo veel mogelijk vegan/vega op, maar voor die leverworst deed ie wel een stuk beter z’n best haha.

1 like

Thanks voor alle tips vorige week @Airy-fairy
Uiteindelijk twee van Hugo and Hudson in Londen in de sale gekocht
 Eerst even kijken of 'ie er wel mee wil wandelen en dan kan ik duurdere kopen haha.

17 likes

Mijn hond kon als kleine pup zijnde echt amper die brokjes/snacks kauwen :sweat_smile: ik gaf hem met trainen altijd kaas en kipfilet (voor op de boterham). Aangezien je daar toch wat meer tempo hebt! Vindt hij overigens nog steeds heel lekker!

@Itsu, aaah mega schattig :heart_eyes: hopelijk werkt dit beter!

Ok ik ging nog even puppy foto’s terugzoeken en nu wil ik weer een pup. (Ook al was hij af en toe kleine terror). Kijk nou:

19 likes