Hondentopic

Mijn hond bevriest dus! Die blijft gewoon stokstijf stil staan, ook al staan we een meter uit de voortuin en zal alleen bewegen als dat weer richting de voordeur is.

Het is een hond van 25 kilo dus die heeft ook echt training nodig om vooruit te komen.

Wandelen met de hond van mijn schoonouders vind die dan wel echt weer fantastisch, gelijk een hele andere hond maar wij hebben gewoon niet de plek voor een tweede hond in ons leven.

Ik denk dat BAT voor heel veel honden een fantastische training is! Ik denk ook dat als je een gedragsdeskundige die BAT geeft om hulp vraagt je sowieso een goede ervaren deskundige hebt. Wij hebben het bij Monique Bladder gedaan en zouden bij Hondencollege al gestart zijn nu maar omdat onze hond ziek werd moet dat toch wat later! Bij Hondencollege ga je ook oefenen in je eigen omgeving, dat misten we bij Monique Bladder een beetje.

1 like

Mijn hond werd vannacht kermend van de pijn wakker. Dit heeft hij een keer eerder gehad, volgens mij heb ik dat toen ook gepost. Echt gillen van de pijn, heel zielig. Kon niet ontdekken wat er was, heb hem geaaid en gerustgesteld (het is echt m’n kind :sweat_smile:) en toen werd hij eigenlijk snel weer rustig en viel hij weer in slaap. Heel apart

Wilde het even kwijt. Altijd zo naar als er iets met je hond is maar je weet niet wat.

Onze hond was al 2 dagen aan het overgeven, dus naar de dierenarts gegaan en nu heeft hij een spuitje gehad tegen de misselijkheid. Hij is nu alleen zo stil en kijkt er zo zielig bij :pensive:

@NoTime Wat naar zeg, lijkt me erg schrikken. Hoe weet je dat het pijn is?

@Espoir Sneu!! Beterschap!! Hopelijk knapt ie snel op.

1 like

Ik heb jullie advies nodig! Ik heb thuis twee katten. Eentje vindt dat aanval de beste verdediging is en de ander is nergens bang voor en mega ontspannen. En dan heb ik een hond die normaal bij m’m ouders is, maar nu hier logeert. Zij is angstig aangelegd en vindt het staren van katten bedreigend. Ze reageert daarop door te grommen en te happen (niet met tanden, maar meer zo’n blaf-hap).

Wat raden jullie aan? Mijn angst is eigenlijk dat een van de katten de hond aanstaart en de hond naar een van de katten hapt en de spanning daarna zo hoog is dat we terug bij af zijn.

Wat ik nu doe is dat ik ze wissel van ruimte en als de hond in de bench zit de katten daar wel bij mogen (maar ze laten de hond eigenlijk gewoon met rust). Ik heb de hond aan de lijn in dezelfde ruimte als een van de katten gebracht en allebei snacks gegeven als positieve associatie. Daarnaast gewoon in een ruimte gelaten, waarbij ik de hond aan de lijn had. Wat ik zie is dat ze elkaar HEEL spannend vinden, maar ik merk ook dat ik het zelf mogelijk NOG spannender vind ;-).

Kersthondje

19 likes

Sorry late reactie. Hij heeft weleens eerder zo’n geluid gemaakt na een ongeluk, vandaar. Gelukkig is het niet meer gebeurd (even afkloppen)

Heeft iemand ervaring met (bijna) onverwoestbare knuffels voor honden? Die van mij vind het superleuk om met een knuffel te spelen waar een piepje in zit, maar ze knaagt ze allemaal kapot. Vanmorgen had ik haar een nieuwe gegeven en een uur later zat er al een gat in :thumbsup:
Ze krijgt regelmatig dingen om te kauwen trouwens, dus het is niet dat ze daar alleen die knuffels voor heeft. Ik hoor het liefst eigen ervaringen, niet wat de website belooft haha.

Knuffels die onverwoestbaar zijn, zijn lastig

Ik (en mijn hond ook) ben fan van alles van Kong! Ik heb nu een knuffel voor mijn kat van kong. De kat is ook echt een sloper maar tot nu toe gaat het goed!

4 likes

Mijn vriend en ik twijfel al heel lang over het nemen van een hond.
Onze grootste twijfel nu is nog wat voor hond bij ons past.

In de UK heb je zo’n programma waarbij mensen echt op intake gaan bij een asiel. Ze krijgen een boel vragen en aan de hand hiervan kunnen ze kennismaken met 1 a 2 honden die bij hen passen.
Hebben asiels in Nederland ook zoiets?
Het asiel bij ons in de buurt heeft vooral honden waar wij helemaal niets mee hebben eigenlijk (bulldogs of zeer getraumatiseerde honden).
Heeft er iemand een goede tip?

Wat je zegt over asiels is helaas ook mijn ervaring, heel jammer. Ik denk dat mensen er tegenwoordig minder snel voor kiezen om hun hond naar het asiel brengen, maar zelf op zoek gaan naar een nieuwe baas. Sites zoals verhuisdieren.nl zijn hier een mooi voorbeeld van, maar hier moet je wel zelf op zoek en heb je geen “matching” zoals je graag wil

1 like

Oke even opscheppen over mijn eigen hond hoor! Soms kan ik echt niet geloven hoe goed mijn hond en ik bij elkaar passen en hoe geweldig hij is. De afgelopen twee jaar zijn we 4 keer verhuisd, logeren we op veel verschillende plekken door mijn werk. Ook neem ik hem vaak mee met werken en zitten we heel wat uren in de auto samen. Hij is zo flexibel daarin en past zich moeiteloos steeds aan, zolang hij maar bij mij is vindt hij overal wel weer gewoon zijn plekje en routine. En dat terwijl hij dus de eerste twee jaar van zijn leven een straathond is geweest!

Ik voel me soms namelijk wel eens schuldig dat er geen stabiele thuisbasis is voor hem, maar daarentegen zit bijna nooit alleen, heeft hij veel ruimte, komt veel buiten

21 likes

M’n pa wil graag een hond en ik heb hem weten te overtuigen een hond te adopteren ipv een pup te kopen. Hebben jullie nog tips voor sites of stichtingen? Verhuisdieren is hij op aangemeld maar daar heeft hij tot nu toe nog geen match. Het lokale asiel heeft op dit moment ook geen hond die bij hem past.

1 like

https://instagram.com/littleproject_huellas?igshid=pfzs7g5bgygx is een aanrader.

1 like

Zalig kerstfeest iedereen! :raising_hand_woman:

15 likes

Wat lief. Lijkt ook alsof ie speciaal naar de kapper is geweest. Zijn haar zit zo netjes.

2 likes

Bedankt voor de tip nog! Ik heb er vanmiddag een aangeschaft en alleen de oren zijn tot nu toe gehavend. Echt duidelijk betere kwaliteit ook bij die knuffels, had tot nu toe alleen zo’n Kong om te vullen en die is ook zo lekker stevig (maar dat vindt ze veel minder interessant helaas).

1 like

Haha “alleen de oren zijn tot nu toe gehavend”. Fijn dat het bevalt! Hopelijk blijft het bij de oren :grinning_face_with_smiling_eyes:

Normaal heeft’ie wat korter haar maar nu juist een corona kapsel zoals de rest van ons hahaha

1 like