Hondentopic

@Musa Bedankt voor de tip!

Onze hond slaapt trouwens in haar eigen mand naast ons bed. 's Avonds ligt ze vaak nog even op bed en meestal komt ze vanaf 7u ook weer tussen ons in liggen. Toen we haar net hadden probeerden we haar in de woonkamer te laten, maar dat werkte niet (ook al zit dat gewoon vlak ernaast op dezelfde verdieping).
Als ik een reeks nachtdiensten heb dan slaapt ze trouwens wel bij mijn vriend in bed.

Allebei in een eigen mand/kussen naast het bed. Ik wil eigenlijk geen honden op het bed maar m’n vriend vind het gezellig als ons bulldogje er even bij mag, die weet nu precies wanneer de wekker gaat en klimt dan onder de deken. Hij ligt het liefst bij m’n vriend tussen z’n benen, lekker warm in z’n kruis :joy:

2 likes

Hier lag mijn hond na de break-up ook vaker op bed. Maar ondanks dat hij maar 4 kg weegt ligt hij op de een of andere manier wel altijd in de weg. Hij vond het zelf volgens mij ook maar irritant dat hij iedere keer weer moest opschuiven en als ik anders ging liggen (hij ligt dus altijd helemaal tegen me aan).
Nu slaapt hij weer in de bench op de andere slaapkamer en slapen we allebei beter geloof ik :rofl:

‘s Morgens mag hij wel altijd meteen op bed zodra ik naar de wc ben geweest. Dan is het juist lekker dat hij zo knuffelig is.

Maar liggen jullie honden dan ook echt tegen jullie aan in bed? Of aan het voeteneinde?

Nooit aan het voeteneinde hier, haha. Ze ligt vaak ter hoogte van mijn borst/rug, en soms legt ze dan haar hoofd in mijn nek (best wel irritant want niet comfortabel, maar ook superlief).
Maar het liefst ligt ze volledig gestrekt in de breedte tussen ons in :unamused:

1 like

Als ik nog wakker ben, ligt ze vaak naast mij met ruimte er tussen. Zodra ik ga slapen gaat ze altijd tegen m’n rug aan liggen. ‘S ochtends gaat ze altijd bij m’n buik liggen als ik op m’n zij lig.

1 like

Haha ik lees dit topic nu vanuit bed met hond. M’n vriend staat meestal iets eerder op en laat dan de hond nog even bij mij chillen. Heel gezellig! En ze slaapt normaal gesproken op de bank in de woonkamer. En als m’n vriend er ‘s nachts niet is, dan slaapt ze bij mij in bed.

3 likes

Onze hond slaapt in de schuur… Ik voel me bijna schuldig als ik hier lees dat bijna alle honden in de slaapkamer of zelfs in bed mogen :see_no_evil:. Wij wilden haar eigenlijk in de hal in de bench maar dat was geen succes. Los in een mandje in de hal ook niet omdat ze steeds naar boven wilde. Wij wilden alleen absoluut geen hond in de kamer dus toen hebben we haar verhuisd naar de schuur en dat gaat eigenlijk heel goed! Soms is ze 's ochtends een beetje ongeduldig en gaat ze tegen de deur krassen dat ze eruit wil. Overdag is ze wel gewoon binnen bij ons.

Wij hadden vroeger een traphekje voor de hond haha. Dat was een labrador en die had bedacht dat hij best drie verdiepingen omhoog kon lopen omdat er in mijn prullenbak iets te eten lag.

Mijn hond slaapt nu gewoon beneden in z’n mand. Hij is nog nooit de trap opgelopen, grappig verschil qua ras (het is een herder). We hebben het hem niet geleerd, dus hij doet het niet. Mijn labrador dacht fuck it ik doe het gewoon :joy:

Onze hond igt vanaf pup af aan in zijn mand, heel even een bench gehad maar alleen in het begin.

Wij hebben het ook met een traphekje geprobeerd! Ze bleef alleen maar tegen dat hekje aanbeuken totdat hij omviel of ze bezeerde zichzelf door tussen de spijlen door te willen dus die hebben we toen maar weer weggehaald :sweat_smile:

Grappig dat het zo per hond verschilt he, de honden van mn ouders hebben volgens mij geen idee dat ze naar boven kunnen.

1 like

Hier slaapt de hond 's nachts in de voorste hal + keuken. Hij kan deuren openmaken maar doet dat 's nachts gelukkig niet, hij weet dat dit zijn slaapgebied is. Heel af en toe als ik een keer een middagdutje doet slaapt de hond bij mij op bed, maar dat komt zelden voor. Vind dat er dan zo veel haar op bed komt te liggen (langharige herder)

Ah wat een doorzetter haha. Ja echt grappig, onze hond kan wel gewoon traplopen maar hij weet dat het hier dan niet mag of zo. Maar daar heb ik niet één of ander geweldig advies voor haha, dat heeft ie zelf bedacht.

1 like

Onze hond heeft een superdunne vacht en vrijwel geen vet, dus op dagen als gisteren met veel regen en wind doe ik haar een jas aan om haar een beetje warm te houden (ik had nooit gedacht dat ik een hond zou hebben, laat staan dat ik er kleren voor zou kopen haha). Ze heeft dan geen last van het weer meer. Maar gisteren dus, in de stromende regen, sprong ze plotseling het water in omdat de reiger aan de overkant niet onder de indruk was van haar sprintje. Haha omg ik was even bang dat ze zou zinken met die jas aan, stond al helemaal klaar om erachter aan te gaan want had haar ook nog nooit zien zwemmen, maar ze kwam zelf terug en liep weer rustig door. Ze geeft me soms echt hartverzakkingen :joy:

6 likes

Misschien is dit ook iets voor je hond, lekker warm :slightly_smiling_face:

Ook wel wat voor het hondje van @Karl_Lagerfeld denk ik? :smile:

2 likes

Ik vind dit echt geweldig :rofl: m’n hond heeft ook regenjasjes zodat haar haren niet telkens nat worden en gaan klitten

1 like

:joy: hahaha ik had zo iets van de action. Maar hij werd helemaal loco van die armpjes

1 like

Haha ahh gekke beesten zijn het soms. Die van mij is weleens in de sloot gevallen en toen moest ik er echt achteraan, tot m’n middel nat en toen nog een half uur naar huis lopen :sweat_smile: alles voor de hond

2 likes

Haha, prachtig.

Hier moest ik weleens de rivierslib in toen hij nog niet de kracht had de zuigende kracht van modder te overwinnen. Allebei stinkend naar huis :joy:

3 likes

@anon4388265 @Qwerty123 @Haai @Bertha @Valkyrie bedankt nog voor jullie reacties, ik had jullie tips gelezen maar ben helemaal vergeten te reageren!
Ik denk dat het bij mijn pup inderdaad ook stressdrinken is, zijn plas lijkt gewoon op water. Hij heeft echt de hele huiskamer vol liggen met knaagdingetjes en speeltjes dus daar ontbreekt het niet aan!
Ik heb een tijdje afgemeten en bijgehouden hoeveel hij dronk en hij drinkt wel meer dan gemiddeld, maar niet extreem veel. Ik ben hem nu ook bodempjes water gaan geven in plaats van steeds de hele bak vol en dat werkt wel. Puppy pads gebruiken we ook en liggen door het hele huis, maar die gebruikt hij niet altijd. Al met al is het denk ik gewoon afwachten en dan zal het vanzelf wel goed komen!

2 likes

Ik heb echt een super lieve rustige hond die heel bang is en bijna niet naar buiten durft. Ik hou echt zoveel van hem maar hier was ik niet op voorbereid (achteraf had ik niet moeten adopteren uit het buitenland maar ja too little too late).

Ik wil nu met hem in therapie gaan, zodat ik makkelijker met hem kan lopen buiten en hem ook wat meer aan kan gaan leren voor gedrag buiten (ik kan hem nu niet los laten in het bos).

Maar ik weet niet waar ik moet beginnen! Ik ben zo bang voor kwalkzaverij en een lege portemonnee. Hebben jullie tips?

1 like

BAT! https://www.doggo.nl/artikelen/probleemgedrag/bat-behavior-adjustment-training/

1 like