Ik zou eens ander voer proberen! Misschien dat je pup zich dan net wat anders voelt en het kwartje dan valt!
Gebruik je puppy pads? Als je die neerlegt in huis en aanleert dat hij daar zijn plasje moet doen en de pads steeds verder naar de deur toe legt en uiteindelijk buiten, dan leert hij dat hij niet overal zomaar mag plassen. Zo heb ik het toen met mijn puppy aangepakt en nu ze volwassen is geeft ze bij de deur aan dat ze moet plassen. Succes!
Overigens hebben ze bij de action prima puppy pads voor weinig geld.
Hier juist het tegenovergestelde probleem: mijn hond drinkt veel te weinig sinds gisteren.
Ze is begin van de week gesteriliseerd en daarna kwam het eten en drinken nog niet helemaal lekker op gang. Ze heeft toen bij de dierenarts weer iets gekregen tegen de misselijkheid, en die dag en de dag erna was haar intake weer bijna zoals gebruikelijk. Maar gisteren heeft ze weer nauwelijks gedronken en vandaag gaat het ook zooo moeizaam. Het eten maak ik me niet zo’n zorgen om, daarvan kan ze wel even zonder.
Maar ze lijkt ook zo sipjes en wil niet graag naar buiten. Ik snap dat ze nog herstellende is en misschien nog pijn heeft (al krijgt ze wel pijnstilling elke ochtend), maar maak me toch nog wel zorgen.
Na mijn hond z’n operatie dronk hij ook haast niks, hij kan geen vlees verdragen dus gaf steeds kookvocht van aardappel en andere groente. Maar als je hond tegen rund of kip kan zou ik dat wat koken! Lekker soepie voor de patiënt! Sterkte! Alles wel goed gegaan?
Oh en we hadden de bak hoger gezet, hij was geopereerd aan z’n blaas en dachten miss heeft ie pijn als hij drinkt, want z’n rug trekt dan soms wat samen ofzo? Dus drinkbak op een doos gezet en leek fijner
Dank je! Mijn vriend heeft net inderdaad kip gekookt voor haar, en het vocht hebben we gemixt met wat water. Dat dronk ze meteen op, haha. We moeten het maar gewoon even aankijken, want het wisselt nogal per dag. Dat kookvocht werkte van de week redelijk, nu dus juist weer goed.
Alles is gelukkig goed gegaan ja, ik hoop vooral dat ze zsm weer wat meer zichzelf wordt en weer wil rennen (wanneer het weer mag), in plaats van dat ze als een drama queen op de bank gedrapeerd ligt haha.
Hebben jullie tips mbt vuurwerk in deze tijd van het jaar? Mijn hond schrikt heel snel en het helpt absoluut niet mee dat ik óók bij de eerste beste knal al gespannen ben en het liefst naar huis wil
Ik weet nog niet of we nou het best thuis kunnen blijven (in mijn gemeente geldt een verbod, maar ik vermoed dat mijn buren daar schijt aan hebben) of in een rustigere buitenomgeving moeten overnachten. Tweede optie kost ook weer geld, en straks beland je ergens waar ze aan carbidschieten doen ofzo en dan gaat het van kwaad tot erger haha.
Wat rot!
Is nu erg laat om nog iets te vinden… dit jaar is t gekkenhuis met de huisjes omdat je niet naar t buitenland kan.
Voor training: Kunt dmt proberen, staat hier uitgelegd http://www.topsailpwds.com/uploads/7/9/9/5/79954766/optimismrocks_08.pdf
Kunt alvast informeren bij je DA voor medicatie en kijken voor een thundershirt. En zelf ook proberen je schrik te verbergend!
Ja ik zei al tegen mijn vriend dat ergens heen gaan waarschijnlijk geen optie meer is nu.
We gaan even informeren of onze hondenschool nog een cursus heeft hiervoor, maar die tips voor thuis zijn wel heel fijn, dankjewel!
Thundershirt zal ik ook even naar kijken.
Wij gebruiken homeopatische anti-stress middel (nu ook bij lange autoritten want dat blijft te spannend)
Er zijn verschillende verkrijgbaar; een waarvan je een spiegel moet opbouwen en een ander die vrijwel direct effect heeft.
Deze:
(sowieso enorm fijne webshop met fijne producten)
Ik boek altijd jaarwisseling huisjes via Airbnb en vraag dan hoe t daar is met vuurwerk. Mensen zijn meestal wel eerlijk of het geschikt is.
Ik heb een chihuahua van 14 jaar oud en hij heeft atrose, hij loopt mega slecht de laatste paar weken en las over glucosamine en heb een pot pillen besteld.
Ik ben nu op dag 4 en aangezien ik niet zo goed kan doseren (grote capsules waarvan ik ongeveer 1 3de per dag van mag geven) ben ik bang dat ik em iets teveel gegeven heb.
Maakte hem net wakker uit een diepe slaap voor zn avond plasje en hij keek heel blij om zich heen alsof ie allemaal leuke dingen in de lucht zag??? en begon in de lucht te happen en zat echt achter iets aan…
Hij was als een pup aan t rond springen en moest hem echt rustig houden want straks verstapt ie zich en is het weer een ritje naar de dierenarts.
Zou het kunnen dat ie aan t spacen was ofzo???
Geen idee, lijkt me een vraag voor de dierenarts!
Zal morgen eens bellen, kan er ook niks over vinden op internet
Ik heb een collega vorig jaar dat knopen van een sjaal getipt. Hij was sceptisch (ik ook haha) maar het werkte echt bizar goed. Zijn hond is echt al overstuur van een auto deur die dicht gegooid wordt, oud en nieuw is dus echt de hel. Maar hij lag de hele avond rustig op de bank!
Ik ben door een operatie even niet in staat om zelf 4 keer te wandelen met mijn hond. Daarom is hij nu dus al 3 weken bij mijn ouders en zie ik hem telkens maar een paar dagen per week. Ik mis hem echt zooo erg, kijk er nu al naar uit om hem morgen weer te zien. Volgens mij mist hij mij ook want hij zit echt (nog meer dan normaal gesproken) aan me vast geplakt als ik daar ben. Hij slaapt altijd bij me in bed (haha ja oeps) en ligt normaal gesproken dan gewoon bij mijn voeteinde en soms op het hoofdkussen naast me. Maar nu komt hij telkens als ik me omdraai als kleine lepel liggen, zoooo schattig en aandoenlijk.
Vraag me nu trouwens af, waar slapen jullie honden? Ik ben vanuit mijn ouders altijd gewend dat de honden die we daar hadden beneden sliepen. Mijn eigen hond sliep altijd in zijn bench totdat mijn relatie uit ging en ik me dus vet naar voelde zo alleen in bed, sindsdien slaapt hij dus eigenlijk altijd bij me in bed, ofja meer op bed.
Onze vorige hond sliep altijd in haar mandje benedende en toen we gelijkvloers woonden in een mandje in m’n slaapkamer.
M’n hond nu slaapt ook in m’n bed. We zijn gestart met de bench beneden, maar na 6 maanden jankte ze nog steeds s nachts. Toen los in de woonkamer, maar dat werkte ook niet. Ik was gestart met een mandje in m’n kamer, maar dan sprong ze altijd halverwege de nacht in m’n bed.
Beneden slaapt onze hond, eerste 6 maanden in de bench, toen op test met bench open en daarna bench weggehaald. Nu slaapt hij gewoon op de bank vooral.
Ik zie nog wel gebeuren dat ie bij ons komt liggen boven zou ik wel gezellig vinden haha.
Veel beterschap van je operatie! Wel sneu voor jullie dat jullie elkaar zo moeten missen. Onze hond slaapt in de bench, hopelijk kan hij op een gegeven moment los in de woonkamer, maar daar zijn we nog mee bezig (hij had gister weer m’n veters te pakken haha). Volgens mij vind hij het s nachts niet erg, overdag in de bench piept hij nog wel eens. Ik ben vaak vroeg weg als m’n vriend nog slaapt, dan leg ik hem gezellig bij m’n vriend in bed. En in het weekend knuffelen we altijd samen in bed.
Ah beterschap, hoop dat jullie snel weer samen kunnen zijn! Die van mij slaapt ook meestal aan het voeteneind.
In bed of in een grote stoel naast bed. Ik sliep als kind al met mijn honden in bed en slaap daardoor ook gewoon veel rustiger met m’n hond samen.