Ah het was zo leuk! Er was een rasdag bij een hondenvijver hier in de buurt. Heel veel hondjes gezien . En ook het broertje van onze hond, al moesten ze niet zoveel van elkaar hebben .
Ohh bij ut poeleke? Leuk is het daar he
Ja! Kom je daar ook wel eens?
Edit: stomme vraag haha, want anders had je niet geweten dat het zo leuk is daar .
Maar misschien hebben onze hondjes dan wel eens samen gespeeld!
Ja ik heb er vorige week zondag rasdag gehad haha! Maar ben er vorige zomer ook al paar keer geweest. Leuke plek
Ik was op de bank in slaap gevallen en toen ik wakker werd zag ik dit
(Vind het contrast van gedrag binnen en buiten sowieso erg grappig. Binnen kan ze de hele dag luieren. Standaard gaat ze na haar eten 's ochtends ook terug naar bed om verder te slapen haha.)
Heeft iemand enig idee welk ras/welke kruising rassen deze hond zou kunnen zijn? Ik dacht zelf aan een border collie, maar ik twijfel
Doet mij denken aan een australische herder ook!
Wat een snoeeepje
Ik denk een mixje van een toller en een australische herder.
@Harmon @crazyplantlady @LilyAldrin thanks! Lijkt er inderdaad allemaal op!
@Nysmn het is niet te doen, ik ben op vakantie, hij zit in een veldje. Iedere keer als we langslopen komt ie aangerend en gaat direct op de grond liggen op z’n rug. Ik ben verliefd, maar adopteren is een heel gedoe.
Aahww is het een zwerfhondje?
Omg wat een liefje
Wordt ie wel verzorgd daar?
Heel cute Hoop dat alles oké met hem/haar is. Kan altijd heel slecht tegen dieren die op straat leven, ook al is dat in veel landen de normaalste zaak van de wereld.
ah zo sneu! Hopelijk zijn er locals die naar hem/haar omkijken. Adopteren is idd heel lastig om te regelen en duurt volgens mij ook heel lang.
Mijn pup Lola is nu 15 weken en groeit zo hard. Merk dat ik het af en toe wel lastig vind hoeveel meningen je krijgt vanuit de omgeving van andere hondeneigenaren. Lola eet prima maar niet fantastisch en de een vind dat je er dan gelijk mee langs de da moet gaan terwijl ik denk ze is vrolijk en eet genoeg, alleen ze eet niet alles in 1x. Ze krijgt al andere brokken dan in het begin omdat ze een slechte ontlasting bleef houden, was advies van de da. Maar heb het idee dat ze andere type brokken lekkerder vind…maar dat denk ik
Nu heb ik wel meer van dat soort dingen en af en toe maakt me dat zo onzeker. Probeer het maar lost te laten maar had gedacht dat het me minder zou doen
Herkenbaar! Ik ben niet zo assertief en vond dat ook best wel heftig allemaal.
Zou met het voer lekker laten ja. Je pup hoeft toch niet eindeloos puppyvoer en kunt altijd beter een slank hondje hebben dan te dik. Ik weet niet meer tot hoe oud puppyvoer gegeven wordt maar dan kun je daarna goed en lekkerder voer geven!
Hoe zijn jullie begonnen/verder gegaan met alleen zijn? Mijn pupper is nu 4 maanden en ik ben net zo ver dat ik alleen naar de wc kan zonder dat hij piept . Vandaag heb ik geoefend met een vuilniszak wegbrengen en toen het geluid opgenomen. Ik was 3 minuten weg en hij heeft geblaft, gepiept en was stil. Steeds een beetje door elkaar. Toen ik terugkwam was hij stil en kon ik dus veilig de deur openen. Maar ik vraag me dus vooral af hoe vaak ik moet oefenen en wanneer ik het zou kunnen verlengen? Pas als hij helemaal stil is?
Vaak oefenen, elke pup is hierin anders ook namelijk. Sommige vinden het best en gaan slapen en andere hebben echt last van eenzaamheid.
Ik begon er pas mee toen de mijne 6 maanden was, daarvoor was hij er niet aan toe. En het begon inderdaad met vuilnis wegbrengen, of alleen buiten het tuinhek staan (net zodat hij me niet zag en bij piepen/blaffen komen troosten) voor paar minuten. Ik heb het per minuut opgebouwd met woorden erbij (boodschappen doen, tot straks, herkent hij en gebruik ik bij alles al doe ik nooit de boodschappen haha), ik heb de truc gebruikt andere jas/schoenen te dragen dan met wandelen. Het was in begin nodig. voor hem om te leren dat hij niet altijd mee kan/mag. Hij kon heel panisch worden.
Dus dit heb ik geduldig geoefend en nu kan die alleen zijn voor denk 2 uur (zolang ben ik nooit weg?) en dan heb ik een best ritueel: eerst wandelen, bepaalde voertjes, teksten en dan vertrekken als die rustig is inderdaad. En dan slaapt ie meestal bij terugkomst.
Bij hele dag weg, regelen we een oppas maar dat is logisch in mijn ogen.
Het is ook, als ze in hun eigen roedel van moeder/tantes/etc zouden leven, zouden ze het 1e jaar nooit alleen zijn. Dan kan er als de moeder weg is, altijd iemand van de familie oppassen. Na het 1e jaar laten ze hun pups pas alleen zeg maar. Met die kennis ving ik het op, geregeld mijn vader over de vloer gehad voor 20 minuten weg in het 1e jaar hoor.
Ik doe een training met Nina van Tilbeurgh. Ik heb wel vaker gehoord dat wordt geadviseerd de hond te laten janken en ik zou daar zelf nooit achter staan. Dat is echt een signaal dat je hond het niet fijn vindt!
Bij Nina begonnen we met naar de deur lopen (eerst stuk er van af, dan steeds iets verder er heen en ook uiteindelijk deur op slot en even buiten de deur kunnen staan. Steeds pas moeilijker maken als de stap waar je bent helemaal goed gaat) en nu bouwen we het met hele kleine stukjes op. Nou heb ik wel een volwassen hond met verlatingsangst dus is misschien wel anders. Iig nooit te kort na opwinding oefenen, dus niet rondom wandeling of maaltijd. Eerst je hond tot rust laten komen. En nooit je hond voor de gek houden door even stiekem weg te gaan, dat creëert angst en beschadigd vertrouwen! Ze heeft ook een kortere training wat ook wel handig kan zijn om je op weg te helpen. Kan haar zeker aanbevelen! Vind het heel mooi dat het bij haar zo zonder dwang en negativiteit gaat.
Bedankt voor jullie antwoorden @anon4388265 en @Bertha. Mijn pup is best gevoelig voor verlatingsangst dus ik wil het heel voorzichtig met hem opbouwen. Zo slaap hij ondertussen snachts op een kleedje onder bed omdat alle andere opties zorgde voor enorme stress (tot fysiek ziek aan toe). Ik ben vandaag begonnen toen hij moe en slaperig was dus dat lijkt een goede tactiek. En ik wil zeker zijn vertrouwen niet beschadigen want ik merk juist dat we zo’n goede band al hebben opgebouwd samen. Ik ga eens naar haar training kijken ook Bertha. Maar wat je zegt neem ik ook mee, pas verdergaan met een volgende stap als deze eerst goed gaat. En even buiten de deur staan en meteen weer terug is immers ook hoe ik nu naar de wc kan dus dat kan ik hier ook wel toepassen.
@anon4388265 Tot nu toe heeft hij niet alleen hoeven zijn en ik regel zoveel mogelijk oppas maar omdat mijn familie en vrienden niet in mijn stad wonen en ik alleen ben zou het toch wel fijn zijn als hij heel even alleen kan zijn en ik even naar de supermarkt kan. Maar goed zo ver zijn we nog niet. Kleine stapjes is prima. Hij is nu eenmaal wat gevoelig in dit soort dingen dus daar wil ik juist rekening mee houden!
@Nysmn @EllaFitzgerald @Stofdoek hij krijgt volgens mij wel eten, want hij loopt daar los en blijft er ook. Het is, aan z’n slechte vacht/klitten/staat te zien, wel een zwerfhondje. Trek het ook heel slecht altijd, zwerfdieren!