Het Spaanse dorp Polopos

Maar Christian en kirsten gingen wel uit eten toch? Ik dacht sws dat hun ouders al weg waren. Elisa deed wel achterlijk tegen Christian bij die vergadering en ik denk dat thysa en Wijnand gewoon ver van de shitshow willen blijven.

Het ging me vooral om ā€˜jongeā€™ vrouwen.

Nou, Christiaan en Elisa hebben ook wel wat aanvaringen gehad, met die voetbalwedstrijd en later toen ze moesten samenwerken om dat dorpsfeest van de grond te krijgen.
Ik denk niet dat Christiaan en Kirsten wel waren gegaan als hun ouders er niet waren.
Hoewel, coach Christiaan is ook wel zoā€™n type om dan zichzelf op de borst te kloppen met een confessional waarin hij de frasen ā€˜erboven staanā€™, ā€˜van mijn eigen kracht uitgaanā€™ en ā€˜ik wil alleen maar dat iedereen met elkaar kan opschietenā€™ gebruikt om vervolgens als de Verlosser het feest binnen te schrijden. Dus wie weet!

2 likes

Ben het helemaal met je eens. Ik krijg ook zo de kriebels van hem.

2 likes

Oh dat eigen wijnlabel en fles enzo uitzoeken zag er vet leuk uit. Lijkt mij ook leuk om te doen. Nogmaals; het zijn een beetje rare figuren. Ze zijn begin dertig maar komen meer over als veertigers ofzo. Maar ik vind wel dat ze het goed doen!

Ben heel erg benieuwd naar het huis van Johnny en Juani. Zij moeten natuurlijk het meeste verbouwen maar kunnen daardoor wel alles precies naar hun wens doen. Heb het idee dat anderen meer hebben gewerkt met wat er al was zegmaar.

Verder vind ik het wel jammer dat er zoā€™n splitsing is. Elisa is heftig, maar ik vind wel dat ze dingen tof aan pakt en regelt. Daar zouden anderen ook wat aan kunnen hebben. Als zij gewoon ff zou opletten en wat minder dominant zou doen, en de anderen haar zouden accepteren voor wie ze is, dan denk ik dat daar echt wel iets goeds uit kan komen. Uiteindelijk hebben ze allemaal het doel om daar te blijven wonen, dus dan ben je buren. Dan is het toch stom om hierover ruzie te maken?

1 like

Tja, daar schaar ik mezelf ook onder :smirk:

WTF ik dacht dat ze 40 waren ofzo. Ben ongeveer even oud dan ze maar kan me veel beter relaten met Mark en Donna qua leeftijd.

1 like

Elisa is echt irritant en heeft ook NUL vermogen om naar een ander te luisteren, echt verschrikkelijk. Ik denk dat ze het wel serieus leuk vindt om met die ouwelui in het dorp te kletsen maar de mate waarin ze het doet lijkt me fake en alleen voor de winst. Ik snap ook niet dat ze die camper plek hadden gevonden met ~zo mooi uitzicht~ maar het was echt 5 meter van een autoweg?? Haha dat wil toch niemand?

John is gewoon een baas, hij heeft op een natuurlijke wijze een band met de dorpelingen ipv zo overdreven moeite te doen dus dat vind ik cool. Juani komt een beetje over als een beledigde huisvrouw en eerst vond ik haar irritant met die honden maar nu cocky zo zielig is vind ik het wel heel lief hoeveel aandacht ze hem geeft.

Donna en Mark zijn gewoon schattig en lief, ik gun hen een overwinning echt.

Thysa doet me denken aan een of ander tekenfilm figuurtje (?) maar kan er even niet op komen. Vind hun ideeƫn bij de opdrachten wel steeds heel cool!

Putin en zijn vriendin worden daar alcoholist geloof ik

zo dit was ff mijn analyse

12 likes

Niet nee 31?? Ik ben in shock! Hij gedraagt zich daar niet naar en ziet er ook niet zo uit! Ja of wellicht gedraag ik me niet naar mijn leeftijd, maar ik had dit echt verkeerd ingeschat terwijl ik dat normaal toch echt wel goed doe :joy:

Elisa is een hard werkende vrouw met heel veel ideeƫn, maar ik stoor mij verschrikkelijk aan haar bazige/ dominante gedrag. Alles moet op haar manier en er is geen ruimte voor de mening van een ander. Ik zou ook met een grote boog om haar heen lopen.

Van Christiaan krijg ik de kriebels. Hij is een oud mannetje in een jong vel.

De rest van de stellen vind ik leuk en geniet ik van om naar te kijken. Mijn favorieten zijn Johnny en Juani, ja ook haar. Volgens mij ben ik Ć©Ć©n van de weinige hier die Juani juist erg leuk vind. Ik moet altijd om haar lachen -ze heeft een bepaalde zelfspot die ik leuk vind-en vind haar heel lief met haar honden. Zijn er nog meer Juani liefhebbers of sta ik hier echt alleen in? :grin::joy:

[

10 likes

Haha ik vind juani en John ook geniaal. En ze zijn eerlijk! Ze laten alles op een natuurlijke manier verlopen, ze forceren niet het inburgeren zeg maar, dat vind ik wel leuk aan ze. Al denk ik dat juani best vrienden zou kunnen worden met een aantal dames uit het dorp, het is jammer dat ze dat niet doet (maar ik snap het wel, aangezien Elisa iedereen claimt durft ze niet echt meer)ā€¦ Maar vind dat wel sneu want ze is zoā€™n gezelligheidsdier en ze is toch veel alleen.

1 like

Ik vind ze erg grappig, inderdaad om hun zelfspot en te flauwe grapjes. Vraag me wel af of Juani gelukkig kan worden daar als ze zo op haar zelf blijft

Ik heb ook het idee dat Juani zich terugtrekt doordat Elise alle dorpsoudjes inpalmt. Je ziet ook dat de oudere dames hun mening al over haar klaar hebben.

Gelukkig heeft ze nog wel aanloop van de andere Nederlander, maar ja dat is niet echt integreren.

Klopt mee eens! Ze krijgt veel voor elkaar en volgens mij is ze in het dorp geliefd.

Ik heb iets tegen de jury, weet niet exact wat t is maar stoor me eraan hoe veeleisend ze zijn, en hun houding. Meer die dat zo ervaren?

En van familie Rutten is het echt alleen Elisa die veel integreert. Demi wordt continu op sleeptouw genomen en de mannen vallen wel mee geloof ik hoor? Die zijn vooral aan t klussen en sporten.

Ik zou er overigens niet aan moeten denken om daar te zitten. Heb helemaal geen zin in integreren met die mensen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik denk dat de rest wel geprobeerd heeft haar te accepteren, maar zodra zij met een idee komt dan duldt ze geen tegenspraak en als iemand anders dan een ander/beter idee heeft wuift ze het meteen weg. Na 3 keer proberen zou ik er ook geen zin meer in hebben en als ze dan met weekopdrachten ook nog zo dominant en irritant doet, dan lekker niet hoor. Denk echt dat het wel een lieve vrouw is, maar zij moet zichzelf ook aanpassen en het komt over alsof ze dat totaal niet doet/wil.

1 like

Ja die Demi die de hele tijd bij Elisa staat die dan zegt: ā€œhĆ© Deem?!ā€
En dan knikt ze wat schaapachtigā€¦ jezus het zal je schoonmoeder ook maar zijn :scream:

6 likes

Ja verschrikkelijk!
Maar ik snap 1 ding dus niet. Demi mistte haar familie en vrienden toch en zou even naar Nederland gaan? Ik heb haar in geen 1 aflevering afwezig gezien.

1 like

Ik snap wel wat je bedoelt over de jury.
Ik vind vooral die twee vrouwen een beetje wereldvreemd. Baardman en de burgemeester vind ik redelijker.
Met name die oudere vrouw (Leonora?) vind ik behoorlijk zeikerig en ik vind het ook niet tof dat zij Elisa hielp met de opdracht met de kruizen en op het feest met haar roddelde over de andere Nederlanders. Natuurlijk heb je meer met de een dan met de ander, maar zolang die wedstrijd bezig is, vind ik het niet chic om zoā€™n uitgesproken voorkeur uit te stralen.

7 likes