Elisa maakt de ene blunder na de andere. De jury is de enige instantie, die bepaalde dat per persoon 50 entreekaarten dienen te worden verkocht! Dus als zij, met haar alle Ruttens, het daar niet mee eens is, moet ze niet haar âvriendenâ maar de jury aanspreken! Verder moet ze af en toe tot 10 tellen en anderen ook hun woordje gunnen zonder de opmerking: âIk ben er helemaal klaar mee!â. Op de markt mag je best je bek open trekken.
Als je bij een inkoopcentrum gaat staan ben je ze zo kwijt. Het aantal van 100 is niet veel. Een feest voor 1000 personen is voor dit dorp best te doen. Dit zijn dan 50 kaarten per persoon!
Ik snapte ook al niet waarom ze de groep aansprak. Ga naar de dorpsraad/jury en daar klagen.
Wel vermoeiend persoon, Elisa, discussie met de loodgieter welke spullen hij nodig heeft. Doe het dan lekker zelf, geduld heeft die man zeg.
Ook hoeveel ze wel niet willen opzetten en doen, ze zijn met 2x zoveel dan kan je dat ook.
Maar ze is wel lief voor dat omaatje met een goeie rollator regelen.
Volgens mij is Juani echt jaloers op Elisa. Zou ik ook zijn als ik een Spaanse vader heb en een andere Nederlander spreekt beter Spaans dan ikâŚ
En dan zeggen: âzal ik anders gewoon in de auto gaan zitten?â
Lijkt me een prima idee Elisa, zie je zo.
Wat is dit Elise een vervelend mens. Echt zoân drammer.
Johnny is wel Oke
Ik vind Elisa opzich wel een schat van een mens, maar enorm aanwezig. Ze dramt ook door wanneer ze haar zin niet krijgt en ze luistert niet naar anderen. Daar kan ik niet goed tegen. Ik vind het ook jammer dat de rest van het gezin meegesleept wordt in die negativiteit/dat gezeik.
Ohhhhh ik vind Johnny en Guanni echt hilarisch. Geweldig duo. Ook die Johnny met die Engelsman waar die mee samen werkt, ik schiet telkens in de lach om die 2.
Vond het ook wel aandoenlijk hoe leuk Donna het vond om jarig te zijn. Ze is echt het tegenovergestelde van hoe ik ben haha.
Haha hoe Donna ook haar eigen verjaardag regisseert. ''Gaan jullie nu voor me zingen?" âKrijg ik dan nu cadeautjes?â
Pfoeh en die Elisa is wel vermoeiend joh⌠Ben zo benieuwd hoe de rest van de familie er over denkt, maar daar hoor je eigenlijk nooit zo veel over. Het lijkt net of ze allemaal als makke lammetjes achter haar aanlopen.
Ja je hoort de rest van de familie er inderdaad nooit op in gaan of zo, altijd maar erbij staan en ja knikken. En het erge vind ik dat Demi de laatste afleveringen zelfs mee gaat doen met Elisa aan dat afzonderen van de rest. Maakt ze zo uit de hoogte een opmerking dat ze geen idee heeft wat de anderen voor het feest doen aangezien ze daar niet veel contact mee hebben. Nou leuk, met je vriend in een bejaard dorp en alleen contact met je schoonouders. Ik zou juist behoefte hebben aan contact met de andere Nederlanders. Dat wordt toch ook niet leuk nadat het programma is afgelopen en er geen weekopdrachten meer zijn.
Spoiler voor wie niet via Videoland kijkt:
Ik ben blij dat fam Rutten de weekopdracht niet gewonnen heeft. Maar wel stom dat de jury zei dat ze niet goed hadden samengewerkt⌠Ik vond dat juist van wel. Alleen de fam Rutten hield zich compleet afzijdig. Juani en Wijnand deden samen de muziek, Thysa en John de versiering, en Donna en Mark samen met Christiaan en Kirsten het eten en de spelletjes voor de kinderen. Logisch dat je taken verdeeld, maar dat hadden ze wel netjes samen afgesproken en geregeld.
Dat is een charme-offensief om toch maar te integreren. Als Elisa eenmaal geĂŻntegreerd zal zijn, zal de ware aard wel weer naar boven komen!
Ik stel me een schat van een meid totaal anders voor. Ze kent de grens tussen brutaliteit en eerlijk zijn totaal anders in dan de overige deelnemers. Dit is een grens tussen rekening houden met een ander en onfatsoen totaal verkeerd in. Het charmeoffensief naar de dorpsgenoten is haar redmiddel en owee als haar man iets zou zeggen, wat haar niet zou bevallen!!!
Ik denk wel dat ze haar hart op de goede plek heeft en haar medemens wil helpen. Alleen komt ze vervelend uit de hoek wanneer het niet op haar manier gaat.
Hoera hoera hoera, Elisa heeft de weekopdracht niet gewonnen. Amehoela integreren, zoveel mensen âkennenâ en toch verliezen
Ja maar ze zegt er wel meteen bij dat hun meer mensen daar hadden gebracht en dat zij dus eigenlijk hadden moeten winnen
Maar ik vind het niet echt duidelijk dat ze oprecht haar medemens wil helpen. Ze komt best wel berekenend over vind ik. De andere Nederlanders heeft ze in haar ogen niet nodig dus daar maakt ze ruzie mee of investeert ze helemaal geen tijd in. De Spanjaarden in het dorp heeft ze indirect wel nodig want daarmee kan ze aantonen dat ze veel moeite doet om te integreren. Ik vraag me erg af of ze dat ook nog blijft doen nadat de hoofdprijs is uitgereikt. Of misschien denk ik wel te negatief over haar.
Jij zegt het idd goed: de Ruttes hebben met 4 mensen meer mensen uitgenodigd, maar dat moet je eerst door twee delen, want ze zijn met twee stellen. En daarna zeg je ook nog, dat âzijâ had moeten winnen!!!
Het zegt genoeg, dat zij zegt, dat de Ruttens de bar gebouwd hebben en de rest van de deelnemers heeft âsamengewerktâ.
Ik vind het gewoon typisch dat dat ook weer haar eerste reactie is als iemand anders wint.
De Ruttens zijn de enige die niet samen hebben gewerkt. Ze waren alleen uit eigen belang door de verkoop van de drank. Daar hebben ze maar mooi de mond over gehouden tegen de rest. De andere koppels hebben goed samengewerkt.
Hoe meer ik zie, hoe vreselijker ik Christiaan vind. Dat gebral de hele tijd en er komt gewoon niks uit zân klauwen. Hij was niet mee met kaarten uitdelen voor het feest, ik zag hem niet bij de boodschappentrip of het eten voorbereiden. En dan gisteren waren Kirsten en Donna die meubels in elkaar aan het zetten en kwam Juani met eten voor iedereen (wat natuurlijk prima en gezellig is) en toen zei Kirsten op zoân uitgeputte toon: âJa, zo fijn dat Juani heeft aangeboden om eten te verzorgen, want anders zou ik nu ook nog moeten koken.â Ehm, hallo? Je topvent zit al een hele tijd bier te lurken op zân âwaanzinnigeâ dakterras, hoor. Dat hij ook een keer een praktische bijdrage levert is blijkbaar nicht im frage.
Ik zou er snel klaar mee zijn, wat een zak hooi.