Het Spaanse dorp Polopos

Wat ik zo jammer vind, is de reactie van Elisa na de weekwinst van Juani en John. Eerst keek ze heel beteuterd en daarna zei de matrone: ā€œKom we moeten naar huisā€. Niet even samen na genieten. Demi en DaniĆ«l en ook JĆ¼rgen volgden gedwee. Nadat Juani op bezoek wilde gaan om e.e.a. uit te praten werd ze in het begin van de uitzendingen resoluut de deur gewezen. Daarna heeft Elisa en haar volgers een drankbarretje op het dorpsfeest georganiseerd. De burgemeester vroeg haar waar de anderen waren? Zij heeft daarna alleen maar afgegeven op Juani. Dorpsbewoners zijn voor haar lief aardig en zo vriendelijk, maar die heeft ze natuurlijk nog nodig, Met een bordje ophangen op een parkeerterrein zonder voorzienngen in een andere gemeente dan Polopos kom je er dus ook nietā€¦

1 like

Ik vraag me toch af of je een persoonlijke relatie met (tegen?) de familie Rutten hebt. Het valt me op dat je speciaal een account hebt aangemaakt om in dit topic te reageren en alleen maar afgeeft op Elisa, maar verder niks op dit gehele forum doet?
Niet dat ik ze zo enorm tof vind overigens, maar toch.

4 likes

Ja ik vind ze ook steeds leuker! Iedereen heeft wel zā€™n eigenaardigheden: Christiaan en Kirsten zijn wat degelijk, Thysa en Wijnand vind ik soms te blij en alsof er een beetje peper ontbreekt en Donna en Mark zijn soms wel erg naĆÆef. John en Juani vind ik heel leuk haha. Maar toch kan ik ze allemaal wel waarderen! Vind het alleen jammer dat de familie Rutten zich zo afsluit (en ook wel jammer dat de rest niet nog een poging doet. Beetje raar wel dat ze met ā€˜zā€™n allenā€™ gezellig gaan eten terwijl familie Rutten een paar deuren verder thuis zit).

Ik ga het serieus missen hah, ik hoop op een vervolg! Zag wel dat Donna was gaan vloggen maar dat was maar kort en ik wil eigenlijk iedereen volgen.

Ik geloof dat de opnames vlak voor Pasen zijn gestart en begin augustus gestopt? Dus ben benieuwd of iedereen er nu ook nog zit!

Ik vind het een heel leuk programma; woon zelf al 25 jaar in Spanje. Het verbaast mij hoe weinig moeite er wordt genomen om de taal te leren. Elisa brabbelt de taal boordevol fouten: mannelijk en vrouwelijk, enkelvoud en meervoud, ze gooit alles door elkaar en verzint veel woorden. Maar goed, ze kan zich verstaanbaar maken en communiceren. De rest is echt triest, met uitzondering van Wijnand die misschien een beginnerscursus heeft gedaan. Hoe denken deze mensen te integreren?

Wat betreft de bedrijven die ze willen opzetten ten gunste van Polopos lijkt mij het idee van Wijnand en Tyssa het beste. Het dorp ligt hoog in de bergen en is vrij afgelegen. Voor kunstenaars een prima, rustig plekje maar niet voor toeristen die alles dichtbij willen hebben. De website van Kirsten en Cristiaan heeft niks met Polopos te maken en de wijn exporteren ze vanuit AlmerĆ­a. Wat moet Lucas en Polopos? Er zijn geen kinderen om mee te spelen en ik.vind hem best zielig.
Juani en John vind ik heel leuk maar Juani zal uiteindelijk terug willen naar Limburg. De vrouwen in Polopos mogen haar niet zo en dat is de typische jaloezie die in Spanje altijd aanwezig is.
Donna en Mark hebben daar niks te zoeken en de familie Rutten zou best eens kunnen winnen dankzij Elisa want Elisa weet precies hoe je de lokale mensen voor je wint. De andere 3 Ruttens zijn verder helemaal niet zo en volgen haar in alles. Wel denk ik dat er uiteindelijk konflikten kunnen komen tussen de dorpelingen en Elisa als eenmaal de buit binnen is. Ik zou dan ook zeker voor Wijnand en Tyssa kiezen want zij verrijken het dorp en zijn niet konfliktief.

5 likes

Ik vind het zo jammer dat het komende week de laatste afleveringen zijn! Het begint eindelijk allemaal een beetje op gang te komen. Ik wil graag weten of de kunstroute een succes wordt, hoe gaat het verder met de winkel en kampeerplaats van de Ruttens, gaan Kirsten en Christiaan nog verder wat doen met hun plannen van het luxe verblijf, etc. etc. Vorig jaar ging het programma na het uitroepen van de ereburgerschap nog een paar weken door met 1 aflevering per week. Maar daar heb ik nu nog niks van gehoord helaas.

5 likes

Ik heb juist het idee dat Juani zelf al vanaf dag 1 jaloers is op Elisa en zich door haar bedreigd voelt. Denk dat ze namelijk enigszins hetzelfde zijn qua persoonlijkheid, als in allebei vrij aanwezig en willen beide het middelpunt zijn. En ik heb het idee dat Juani dit verloor van Elisa, want alle aandacht ging altijd meteen naar haar, en dat ze daarom een soort jaloezie/afgunst heeft voor Elisa.

Vind Juani dā€™r gedrag ook vrij kinderachtig en zelf een beetje middelbare school pesterig. Dat omdraaien als ze Elisa ziet, niet begroeten, uitspreken dat je hoopt dat het bij hen allemaal niet lukt (misgunnen) en bij de anderen Elisa zwart maken. Ik kan heel slecht tegen dat soort omgangsmanieren.

1 like

Ik ben eigenlijk nog aan het bijkomen van de spreuk van Juani.
Zoiets als:

ā€˜Live for today
Tomorrow never comesā€™
:scream:

1 like

Zien andere mensen ook dat er sprake is van ouderwets pestgedrag?
Moedwillig buitensluiten en negeren? Als dit gedrag een van jullie of jullie naasten zou overkomen, zou je dat dan ook zo toejuichen?
Christiaan kan de opnames over zijn gedrag mooi als voorbeeld nemen tijdens zijn coaching sessies. Moet hij als ā€œervarenā€ coach hier juist geen afstand van nemen en de groep stimuleren om samen te werken aan een toekomstige relatie?
Thysa en Wijnand doen hier niet aan mee, tuurlijk niet. Niet waar de camera draait, waarom gaan zij zelf niet met fam. Rutten overleggen over de datum van het feest en de kunstroute? Is dit het volwassen gedrag wat wij onze kinderen leren?
Juani is lui en zet de vrouw weer lekker neer. Luxepaardje, lui hangen voor de tv, en te beroerd om te helpen klussen. Ik schaam me voor haar gedrag.
Misschien is Elise in het begin wat te hard van stapel gelopen, maar zoals de meeste mensen weten, zijn we allemaal uniek met onze eigenaardigheden. Aan een relatie moet je werken en niet met zā€™n alle samenspannen tegen een. Met wat feedback kom je al een heel eind.
John en Juani laten een zoon van 16? Achter in Nederland en daar vindt niemand wat van? Dat is dan wel weer bijzonder. Zelf denk ik dat John en Juani daar niet blijven. Een huis voor een euro kopen, klussen, cashen en terug naar Nederland.
Thysa en Wijnand hopen meer punten te scoren door te vertellen dat zij daar graag kinderen willen krijgen. Misschien willen Donna en Mark dat ook wel. Of Demi en Daniel.

Elisa? You here?

Nee grapje, maar tuurlijk wordt er heeeeel veel niet in beeld gebracht. Maar vind dat jij alles wel zo intens negatief neerzet en zo veel aannames maakt. Wie weet heeft Juani het mentaal wel erg lastig met de switch naar Spanje en de cultuurverschillen en is daarom wat minder actief? Wie weet zijn Thysa en Wijnand wel bevriend met de fam Rutten, maar is dat geen goede tv en wordt dat daardoor niet in beeld gebracht. Het blijft RTL natuurlijk. Tuurlijk is het vitten op Elisa niet altijd even eerlijk, maar jij doet nu echt precies hetzelfde. Take a chillpill en besef dat het gewoon ook RTL-televisie is en dus expres zo gefilmd voor de drama en het vermaak.

2 likes

Het is Elisa in ieder geval niet want die typt zonder punten zag ik op Facebook hahaha.

@Poloposfan Adrie je kan denk ik beter op Facebook dit soort aannames doen, niet op dit forum

2 likes

De zoon is 18 en dus meerderjarig en wil zelf niet komen.

Hier gaat het bij Elisa dan toch al fout? Je hoeft haar niet tegen te spreken want dan wordt ze boos, of dat dan een andere Nederlander is of de dorpsraad (bijv over dat je niet voor alles een vergunning aan kunt vragen en dan wordt zij meteen zo kribbig alsof zij de prinses is en het voor haar wel kan)

Tuurlijk zie je op tv niet alles, maar het lijkt me nogal stug dat zoā€™n grote groep Nederlanders massaal tegen Elisa is omdat ze jaloers zijn. Ik geloof echt wel dat ze het geprobeerd hebben en ook geprobeerd hebben met haar (en de rest van de familie) in gesprek te gaan, maar als je dan iets negatiefs zegt of een andere mening hebt dan is de kiet te klein. En volgens mij heeft het geen zin om met de rest van de familie Rutten te praten, zij volgen allemaal de mening van mama en gaan ook niet tegen haar in.

ging even op facebook kijken en toen kwam ik dit tegen

och och och wat een ellende haha

En die lipstick op die foto (van dat trouwfeest)ā€¦ Wat is dat? Ik snap het echt niet. Haha

1 like

genantā€¦

1 like
Spoiler aflevering maandag

Hahahaha de familie rutten opent hun winkeltje in polopos. Ze maken hier het ā€˜Hollandse feestjeā€™ van ipv tegelijk met dat van Wijnand en Thysa.
Blijkt dat ze helemaal geen vergunning hebben voor dat winkeltje en dat ze officieel nog niet open mogen. De burgemeester zegt ook dat hij even met Elisa moet gaan praten want dat het zo niet kan. Hij ziet er ook not amused uit :joy:
Echt weer typisch ā€˜wij willen dit dus het gebeurt ook nuā€™ net zoals met de opening van de camperplaats.

4 likes

Spoiler maandag

haha ja, die burgemeester zag er inderdaad niet uit of hij het leuk vond. En Elise maar met hem dansen, haha.

3 likes

Hahaha mijn god zeg.
Ik heb ook het idee dat ze dat winkeltje puur doen zodat ze iig 1 business af hebben zeg maar, voor de finale. Dus puur om stemmen te krijgenā€¦

3 likes

Dat idd! Het is allemaal niet niks :joy:

En met dat winkeltje doen ze de inwoners een plezier, zelf gaan ze er geen cent aan overhouden. Puur voor de stemmen lijkt mij ja