Het niet zo lekker in je vel-topic

Misschien is het toch goed om dit een keer uit te spreken. Al is het maar bij de huisarts. Het klinkt een beetje alsof je vast geroest zit in je dagelijkse leven en dat dat langzaamaan toch veranderd in een soort van depressie. Soms heb je het zelf niet eens door.

Ik voel me echt zo waardeloos, echt niet leuk meer. Heb net zitten snikken op de slaapkamer. Ik dacht dat niemand me hoorde. Tot ik opeens een klein handje een beetje onhandig over m’n hoofd voelde aaien. Was m’n kindje uit bed gekomen. Haha de lieve schat. Maar alsnog kutzooi

6 likes

Wat rot zeg en wat fijn en lief dat je kindje je kwam troosten. Ook al voel je je waardeloos, ik weet zeker dat je voor hem/haar heel waardevol bent! Veel sterkte en een dikke digitale knuffel.

1 like

Ik was vd week mijn zoontje naar bed aan het brengen en vroeg hem " als je 1 superkracht mocht kiezen welke zou dat dan zijn?" " ik wil dan net als de flash supersnel zijn" zei hij.
En jij mam? Dus ik zeg na even nadenken: " ik zou wel willen dat ik iemand anders gelukkig kon maken, een fijn gevoel kon geven als diegene zich rot voelt"

“Die kracht mag je niet mama want die heb je al”

Dus ik hoezo? " nou je maakt mij gelukkig mama en je geeft mij een fijn gevoel"

Ik weet zeker dat jouw kindje dit ook zou zeggen! En ik ben echt geen perfecte moeder, maar wel voor mijn zoontje. En dat ben jij ook voor je kindje. Perfect. Zoals je bent :heart:

23 likes

Ik zit echt verrot in mijn vel en ik kan me dan zo eenzaam voelen als ik bij niemand terecht kan. En dat is niemands schuld hoor, en m’n vrienden zijn er heus wel wanneer ze tijd hebben, maar soms heb ik echt behoefte om NU met iemand te praten en als dan niemand kan omdat iedereen bezig is dan lijkt het moment echt 10x zo zwaar.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met positiviteitsinvulboeken? Ik heb al geprobeerd zelf dankbaarheids/positiviteitsdagboekje bij te houden maar zelf lukt het me niet echt. Ik zag bij lottelovesbeauty in haar vlog her boek ‘the joy list’ voorbij komen, maar dat is natuurlijk gesponsord dus weet niet of dat een fijn boek is.

Ik vind zelf het dagboek van structuurjunkie een aanrader!

1 like

Ah super goed gedaan! weer een zorg minder :smile:

1 like

Je kan er ook een app voor gebruiken. Happy feed vind ik zelf fijn, je kan als je wilt foto’s toevoegen en hij geeft dagelijks een reminder.

Ik vind 6 min journal heel fijn! 3 min in de ochtend en 3 in de avond. :slight_smile:

1 like

Morgen is het mijn moeders sterfdag. Net al een flinke huilbui gehad, want ik mis haar vreselijk. En natuurlijk heel veel flashbacks en triggers die het niet bepaald gezelliger maken.

En dan zijn er mensen die het maar raar vinden dat ik haar nog steeds mis, dat het verdriet en gemis nu toch wel eens minder moet worden. Maar dat zijn dus mensen die hun beide ouders nog gewoon hebben en geen benul hebben hoe het voelt om alleen over te blijven. En het is niet zo dat ik elke dag zit te huilen ofzo, maar bepaalde dagen of situaties zijn wel echt moeilijk om mee te handelen. Denk aan: verjaardagen, kerst, een andere moeder en dochter samen te zien winkelen of samen uit eten zien gaan. Maar blijkbaar mag je maar een bepaalde tijd rouwen of verdrietig zijn om het verlies van je moeder. En dan denk ik, wacht maar tot je het zelf mee maakt, dan weet je pas waar ik het over heb. En ik neem het niemand kwalijk, want anderen weten pas ook hoe het voelt tot je het zelf meemaakt. Maar leg iemand niet een periode op van hoelang een persoon verdriet ergens over mag hebben.

9 likes

Wat zijn dit voor stomme, gevoelloze mensen? Ik vind dat je ze dat wel kwalijk mag nemen hoor, wie ben jij om te oordelen over iemands rouwproces? Veel sterkte iig! :kissing_heart:

4 likes

Ik herken dit wel. Ben ook echt geen ochtendmens en al helemaal niet na een slechte nacht.

Wat mij helpt is gelijk als ik wakker word de dag beginnen. Eerst ontbijten met de kinderen en dan gelijk stofzuigen, dweilen en de rest van het huishouden. Aankleden en de kinderen aankleden, daarna fruit eten en dan zijn we klaar voor de dag. Ik probeer dit voor 10:00 gedaan te hebben zodat we die dag nog wat kunnen doen. Merk echt dat ik daar actiever van word. Er is dan nog tijd voor iets leuks.

Als ik ga zitten als ik wakker word en al helemaal met mijn telefoon in mijn handen. Is het pas 1100 als ik een keer uit die hoek kom en 1400 voordat ik klaar ben en dan is er dus geen tijd meer om iets doen voordat het koken etc weer gaat beginnen. Nou dan ben ik dus bloedchagrijnig want dan ben ik weer niet verder geweest dan de 4 muren van ons huis en de kinderen klimmen tegen de muren op.

Zou proberen niet toe te geven aan je slaap zodat je misschien ‘s avonds ook vroeger naar bed kan.

2 likes

Dankjewel! :kissing_heart: Nou, vaak weten ze gewoon echt niet hoe zoiets is om te ervaren omdat ze het zelf niet meegemaakt hebben nog. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook zo weleens gedacht heb toen bijvoorbeeld mijn opa overleed en mijn moeder en vader daar het jaar op jaar nog steeds moeilijk mee hadden. Nu ervaar ik het zelf en snap ik het wel.

Sinds twee weken heb ik weer contact met mijn ‘one that got away’. Al vaker contact met hem gehad en ook weer verbroken, maar dat was meestal via de app. Nu hebben we weer heel intensieve gesprekken gehad, ook al een paar keer face to face afgesproken en best intieme gesprekken gehad. Ook over vroeger, hoe het toen tussen ons ging. Het viel te verwachten maar ik ben er totaal de kluts door kwijt. Oude gevoelens zijn weer terug, oude wonden weer opengereten. De timing is ook nog eens totaal k*t. Weet echt niet wat ik er mee aan moet (of nou ja, vanuit ratio weet ik dat natuurlijk wel). In emotioneel opzicht heb ik met hem een best wel diepe connectie en ik merk nu dat ik dat bij mijn eigen partner wel heel erg mis. Heb er een flinke steen van in mijn maag

Herkenbaar. Ik zit zelf in een soortgelijke situatie. Mijn man en ik zijn al lang samen en ‘the other guy’ is een vriend van ons van vroeger. Hij woonde jaren in Nieuw-Zeeland en we zijn altijd heel erg close geweest. Nu hij terug is gekomen en nadat we elkaar een aantal keren gezien hebben vind ik mijzelf in een lastige situatie. Er zijn veel dingen die wij gemeen hebben en dat heb ik met mijn man niet zo erg. De timing is ook heel erg f*** omdat we graag een kindje willen.

2 likes

Sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt. Hopelijk krijg je snel wel nieuws zodat jij verder kan.

2 likes

Ik voel me zĂł eenzaam. Ik heb wel hele lieve vrienden, maar ze zijn allemaal zo druk met hun eigen leven. En ik wil zo graag op vakantie, maar heb niemand om mee op vakantie te gaan. En ik wil niet alleen.

6 likes

Ik ben een aantal dagen geleden 30 jaar geworden en ik voel mij zo leeg. Ik ben niet blij met mijn werk, ik heb de scheiding van mijn ouders van 16 jaar geleden niet goed verwerkt, ik pieker constant en heb wel 10 ‘hobbies’ maar ik begin nergens mee. De depressie die ik een aantal jaar geleden heb gehad voel ik nu terug komen. Ik denk dat het tijd is om hulp te krijgen bij het verwerken van alle leegte want ik kan het niet meer alleen.

6 likes

Ik ben al de hele dag een beetje down, zonder dat er iets ergs of vervelends is gebeurd. Mijzelf afleiden ervan, door bijvoorbeeld een film te kijken, werkt ook niet.

Hopelijk is het morgen een beetje bijgetrokken