@Vloeistof ja dit is natuurlijk een meeega open deur maar misschien toch erover praten? Ik weet niet precies waarom je dat moeilijk vindt, kan me er natuurlijk wel wat bij voorstellen, maar persoonlijk is het me eigenlijk nooit nĂet meegevallen als ik mijn hart luchtte bij iemand. En zeker je vriend zal het beste voor je willen, lijkt me. Misschien helpt het je om te bedenken dat je het (denk ik) ook fijn zou vinden als hij met je zou delen waar hij mee zit? Het is ergens ook een heel mooi teken van vertrouwen als iemand zijn of haar hart bij je lucht.
Dat twijfelen om dingen te ondernemen herken ik overigens wel. Ik probeer nu zelf (zit ook niet heel goed in mijn vel) van tevoren in te schatten of het me blij gaat maken of niet. Ik âhoefâ nu van mezelf even niet meer af te spreken met vriendinnen die weliswaar heel leuk zijn maar ook veel energie kosten bijvoorbeeld (weet niet of jij je soms ook verplicht voelt, maar goed).
Lastig die collega trouwens⊠Denk je dat meer mensen die ervaring met haar hebben? Heb je een leidinggevende die je misschien in vertrouwen kan nemen en die subtiel wat dingen met haar kan bespreken?
@monkeyslut je posts zijn me al vaker een beetje opgevallen naar dat je je zo voelt. Misschien ben je ook wel streng voor jezelf? Volgens mij weten best veel mensen soms niet echt wat ze aan het doen zijn op werk (uh ik in ieder geval wel) en als ik het goed heb ben je nog best jong, lijkt me helemaal niet gek dat je dan nog niet op je plek zit qua werk. Wat niet wegneemt dat het nu in het dagelijks leven heel vervelend is natuurlijk.
Wat ik bij mezelf merk is dat ik het soms heel lastig vind dat alles nog zo open ligt - carriÚre begint dan net een beetje maar was voor mij ook vrij lang onduidelijk, geen vaste relatie, een woning waar ik liever gisteren weg zou zijn dan vandaag (oké nou ja valt mee maar het is wel echt nog een soort studentenhuis met huisgenoten), weet niet of dat bij jou misschien ook een beetje een rol speelt?
Ik las trouwens ook je andere post en eerlijk gezegd kom je op het forum altijd heel intelligent op me over, dus misschien zou je baas de opdracht toch nog iets duidelijker kunnen uitleggen voor je? Hoeft natuurlijk niet per se aan jou te liggen dat je het niet begreep.
Hoop voor je dat je snel iets anders vindt. Zou je anders eventueel ook vanuit een âbijbaanâ/baan niet in je vakgebied rustig kunnen verder zoeken naar iets waar je echt op je plek bent? Natuurlijk nu even extra gedoe om op niet-relevante dingen te gaan solliciteren, maar het klinkt wel alsof het misschien fijn is als je snel weg zou kunnen bij je huidige werk.