Het niet zo lekker in je vel-topic

Pff ik ben blij dat ik morgen weer mag werken, wat heb ik mij de afgelopen dagen eenzaam gevoeld :sleepy:

1 like

:heart:

2 likes

Ik ben op het punt dat douchen steeds een hele opgave is want ik ben ko en wil in bed liggen als ik thuis kom.
Mijn woonkamer wordt ook niet gebruikt trouwens. ā€˜T is thuis, eten, bed in.

Dit is wel echt mijn safe place trouwens, het forum / het internet, want ik weet bijna zeker dat hier mensen zijn die snappen hoe zwaar het kan zijn om jezelf onder de douche te slepen, terwijl mijn omgeving zou zeggen:

bah.

15 likes

:heart::heart:

Douchen is zwaar als je niet lekker in je vel zit. I feel you!

1 like

Als je op bent, ben je op @boemboem en als anderen dan niet begrijpen dat iets ā€˜kleinsā€™ zoals douchen of de vaat doen te veel is, dan is dat maar zo. Hopelijk houdt de survivalmodus het gauw voor gezien :heart: .

2 likes

Ik wil zo graag een andere baan. Ben volop aan het solliciteren, maar al 3 keer afgewezen. Nu heb ik terug ergens gesolliciteerd en ik wil het zo graag. Alleen sluit alles maar af binnen een week dus moet sowieso nog wachten om eventueel opgebeld te worden. Mijn huidige baan lijdt er ook echt onder. ik kan me niet concentreren, krijg niets voor elkaar, voel mij heel slecht, ā€¦ Ik geraak echt achterop met alle taken. Werk hier nu al bijna 10 jaar, maar heb er echt genoeg van. Ik hoop dat ik nu eens geluk heb en aangenomen wordt. Op zich heb ik een prima baan nu, maar de stress werkt echt door op alle domeinen van mijn leven en heel weinig vakantiedagen ook om te bekomen.

3 likes

Ik zit niet zo lekker in mijn vel qua hoe ik mij zelf zie. Vooral op mijn uiterlijk gericht. Als ik in de spiegel kijk ben ik best okƩ alleen ik vergelijk mezelf veel met anderen. Zoals gisteren was ik even bij een plas en ik ben alleen maar naar anderen aan het kijken hoe mooi hun haar is, slank hun benen zijn etc.

Ik voel me echt een beetje een onzekere puberšŸ¤¦ā€ā™€ļø.
Nu de sportscholen weer open zijn hoop ik weer wat beter in mijn vel te komen.

Ik ben na mijn zwangerschap best wat aangekomen en ik zit nu gewoon echt niet lekker in mijn vel. Vandaag had ik een heerlijke dag en mijn vriend had een filmpje gemaakt dat ik aan het spelen ben met ons kindje. Het enige wat ik zag was mijn stomme vette buik. Ik voelde me er al een tijdje down door maar na vandaag helemaal. Heb nog nooit van mijn leven gedieet maar ik denk dat ik er niet meer onderuit komā€¦

Allereerst een dikke knuffel! Ik herken je gevoel, ben het afgelopen jaar best veel aangekomen en ik vind mezelf nu op iedere foto enorm.

Maar, ik weet ook dat nog nooit iemand dunner is geworden van zelfhaat. Het is ook nog eens heel ongezellig. Probeer naar jezelf te kijken zoals je naar een goede vriendin kijkt. Zou je dan op haar buik letten en die veroordelen of zou je vooral gericht zijn op hoe leuk ze aan het spelen is met haar kind?

Daarbij zijn diƫten gericht op afvallen bijna altijd gedoemd te mislukken. Je valt af, houdt het op een gegeven moment niet meer vol omdat je steeds moet denken aan het soort eten wat je nu niet meer mag, geeft het op, komt weer aan en begint op maandag met een nieuw dieet.

Is er iets wat je kunt toevoegen aan je leven dat je meer energie zou geven? Meer groente en fruit, meer beweging, meer rust? Welke kleine dingen zou je kunnen veranderen die je leven net wat gezonder maken, zonder jezelf restricties op te leggen? Wat is haalbaar in jouw leven, wat past bij je, waar word je blij van?

Allemaal makkelijk gezegd hoor, ik vind het lastig om uit te voeren. Maar ik ben wel vaker op dieet geweest en uiteindelijk word ik hier een stuk blijer van.

8 likes

Wat lief dat je helemaal de moeite neemt om op mij te reageren en dan ook nog eens met advies waar ik iets aan heb. Want je hebt ook gewoon gelijk. En ik weet ook dat het voor mij geen zin heeft om alles ineens anders te doen. Ik snoep gewoon te veel. Vooral als ik me terneergeslagen voel, dan is het voor mij iets wat ik op dat moment verdien of nodig heb om me wat beter te voelen. Ik moet eigenlijk gewoon zorgen dat ik niet teveel snaai spul in huis haal, maar mezelf natuurlijk wel wat gunnen af en toe.
Ik hoop dat het met jou goed gaat nuā€¦ Nogmaals bedankt

3 likes

Ik heb echt een slechte dag vandaag. Ben al sinds vanochtend aan het huilen en het lijkt ook alsof ik er niet echt uit kom. Maar waar het vandaan komt? Geen idee.

1 like

Ik kom hier ook even binnenvallen.

Ik heb jarenlang geen contact gehad met mijn familie, met niemand dus. Sinds een paar maanden heb ik weer contact met mijn ouders en met mijn zus.

In mijn jeugd heb ik te maken gehad met verwaarlozing en huiselijk geweld. Op mijn 15e ben ik uit huis gezet en heb ik in tehuizen gewoond. Weinig contact gehad met mijn familie destijds.

Op mijn 23e pleegde mijn jongere zusje zelfmoord en heeft het weer 6 jaar geduurd voor ik contact opzocht met mijn ouders. Via mijn zus hoor ik dat mijn moeder nog steeds op verschillende manieren wordt mishandeld. Zo hoorde ik gister dat er weer wat was voorgevallen.

Mijn ouders wonen in een dorp met mijn jongste autistische zusje (23). Zij is erg beschermend opgevoed en is verre van zelfstandig. Ze heeft een uitkering, heeft geen vrienden en dus geen contact met de buitenwereld. Basisvaardigheden als fietsen heeft ze ook niet.

Ik merk dat mijn mentale gezondheid achteruit gaat. Ik huil veel, krijg last van paniekaanvallen en voel mij machteloos tegenover mijn moeder. De hele situatie is verschrikkelijk. Heb ook aangegeven bij mijn zus dat ik er liever niks meer over wil horen.

Mijn leven is prima en beter dan het ooit geweest is. Ik heb een lieve vriend, fijne vrienden, een leuke baan, lieve katjes, etc.

Alleen voel ik mij nu zo klote. Ik voel mij ook een aansteller omdat ik zelf zoveel heb om dankbaar voor te zijn, maar ik voel me zo verdrietig en alleen. Sorry voor het lange verhaal, ik vind het wel fijn om het hier kwijt te kunnen.

10 likes

Wat een heftige situatie. En wat enorm sterk van jou dat je hier zo goed bent uitgekomen.
Het lijkt me ergens niet meer dan normaal dat door terug contact op te nemen met je familie en zoā€™n zaken te horen je hierdoor verdrietig wordt.
Slim ook van jou dat je hebt aangegeven hier niets meer over te willen horen.
Uiteindelijk is het al extreem sterk en een enorme krachtmeet van jou geweest om jezelf na zoā€™n jeugd en situatie op de positie te krijgen waar je nu staat. En je bent alleen verantwoordelijk voor jezelf. Meer kan je van jezelf niet vragen of verwachten.
En je bent allesbehalve een aansteller.

8 likes

Heel erg bedankt dat je de tijd nam om zoā€™n uitgebreide reactie te geven. Ook al ken ik jou niet, het betekent veel voor mij om dit te horen. Dus nogmaals bedankt voor je reactie, ik voel mij nu ook stukken beter. :blush:

3 likes

Je klinkt door dit bericht echt als een super sterke vrouw! Aansteller? verre van! Ook geen sorry voor je verhaal je mag dit delen je hoeft dat zeker niet alleen te doen. Heb je over dit onderwerp ook goede gesprekken met je partner? Misschien dat hij je met een aantal dingen kan helpen zodat je weer de rust terug vind. En grenzen aangeven is ook zeker niks mis mee. Kan ik alleen maar respect voor hebben.

1 like

@Tomie wat heb jij al veel meegemaakt zeg en ik sluit me helemaal bij hierboven aan dat je heel sterk overkomt. Maar dat betekent niet dat het soms even teveel kan worden. Heel normaal. Ik vind het al bewonderingswaardig dat je je hebt uitgesproken naar je zus toe. Weet dat het ook nooit te laat is om nog eens hulp te zoeken, ook al heb je je leven nu op orde (zoals ik het lees). Oude wonden uit het verleden kunnen nog lang pijn doen weet ik uit ervaring en niets mis mee om eens daarover te spreken. Je kunt echt trots zijn op jezelf. Sorry voor dit warrige bericht.

@Vloeistof hoe gaat het nu met jou? Wat een naar gevoel is dat altijd hĆØ als je alleen maar kunt/wilt huilen.

1 like

Lief dat je het vraagt! Met mij gaat het wel weer goed en ben weer wat stabieler haha. Nu vind ik het wel zonde van mijn dag maarja soms heb je van die dagen en misschien moet ik dat ook wat meer leren accepteren

1 like

Mijn ervaring is wel dat dat vaak het beste is. Accepteren dat die dag ā€œwegā€ is, of ja op een bepaalde manier is verlopen. En weer vooruit kijken. Blij om te horen dat het beter gaat.

2 likes

Hey, bedankt ook voor je reactie! Ja, mijn vriend zijn ouders hebben een soortgelijke verhouding met elkaar zoals mijn ouders. Er zijn veel paralellen dus mijn vriend begrijpt mij in veel opzichten wel.

Het is ook echt een lieverd, ik kan altijd wel bij hem terecht. Wat dat betreft ben ik wel echt blij met mijn sociaal vangnet. :blush:

@Gato Warrig bericht? Nee joh, jij ook bedankt en je hebt zeker gelijk. Ik dacht dat mijn wonden geheeld waren omdat ik niet meer thuis woon en er niet direct meer mee te maken heb, maar ik had het mis. Ik vind het gewoon kut voor mijn moeder dat zij nog steeds in dezelfde situatie zit. Ik zou het liefst willen ingrijpen en het voelt soms alsof ik mijn ogen ervoor sluit. Al weet ik ook dat mijn moeder verantwoordelijk is voor haar leven.

Ik vind het ook echt fijn om hierover gepost te hebben, ik denk dat ik daardoor mij sneller beter ben gaan voelen dus nogmaals bedankt voor jullie reacties! :heart:

Ik heb mentaal een terugval.

Heb echt een kut jaar gehad en het begint nu aan me te knagenā€¦ heb nergens zin in.

Ben altijd al stevig geweest maar door een gebroken elleboog en stress op het werk is het allemaal verergert.
praat hier nooit over met vrienden omdat ik na mn elleboog breuk al genoeg op ze heb moeten leunen.

Moet even de motivatie vinden om alles weer op te gaan pakken.

2 likes