Het niet zo lekker in je vel-topic

Ik sluit me aan bij @Hectometer! Ik heb jarenlang niet gesport dus je kunt echt wel trots op jezelf zijn hoor! 1x is genoeg. En als je dan toevallig nog een keer extra zin hebt om te sporten is dat mooi meegenomen. En anders maar niet! Jouw lichaam heeft nu juist misschien rust nodig als je zo weinig energie hebt, in plaats van meer beweging.

1 like

Beetje late reactie, maar misschien helpt het iets dat je weet dat je hier echt niet alleen in bent/staat. Denk dat het veel voorkomt en dit jaar wellicht nog wel sterker door corona.
Wat mij helpt is om op dit soort dagen lief voor mezelf te zijn (lat ietsje lager op sommige vlakken) en echt het per dag te bekijken. Een dag is meestal nog wel door te komen (en anders gewoon per uur bekijken), i.p.v. dat je gelijk tegen een heel seizoen zo opkijkt.

Sterkte in elk geval :heart:

2 likes

Ik zou ook proberen wat liever en milder naar jezelf toe te zijn, zeker gezien je verleden. Je bent ook zeker niet de enige met die struggles. Dus ipv jezelf regels opleggen van: bijv. ik moet 3x per week sporten en elke dag gezond eten, en dan gefrustreerd raken, kun je per dag bekijken wat je voor jezelf kan doen om goed voor jezelf te zorgen. Dus de ene dag pak je een fanatiek sportlesje mee, een andere dag hou je het misschien bij een rondje wandelen en weer een andere dag is gewoon op de bank een kopje thee en een stukje fruit oid voor jezelf ook gewoon genoeg.

1 like

Ik kan soms (zoals nu) echt supergefrustreerd zijn in mijn job (hoewel ik het tegelijk ook heel erg graag doe). Wat doen jullie om je daarin af te reageren? Ik heb de neiging om het naar mijn baas uit te werken maar dat is niet altijd een strak plan :stuck_out_tongue:

Ik probeer te relativeren dat het ‘maar werk’ is en het zonde is om die negatieve energie de hele dag vast te houden

Ja ik ga dat proberen. Het ding is dat ik er zoveel energie en moeite in steek, dat ik me ook op een dieper niveau gekwetst voel zeg maar. En dat ik het dan echt niet uit mijn hoofd krijg, een soort alles overheersend gevoel.

Heb jij tips om toch aan iets anders te denken?
Het lukt me dan precies ook niet om me te concentreren op een boek, tv …

Sporten helpt bij mij heel erg daarin, en anders ga ik gewoon een stukje lopen of even ergens heen fietsen. Dan ben ik het kwijt

1 like

Misschien helpt het ook om te bedenken of dit een fase is, dus ik hoop voor jou dat deze vervelende tijd op werk binnenkort verandert. Met die gedachte zal jouw jouw gevoel wat je er nu bij hebt misschien ook wat wegtrekken. Ik vind mijn werk niet leuk (ik heb een kantoorbaan) maar ik heb een beetje de mindset aangenomen dat ik nu geaccepteerd heb dat dit mijn baan is voor ca 1 jaar en ik daarna iets beters ga zoeken. Daarom kan ik beter omgaan met irritaties op werk, want 1) ik heb al semi geaccepteerd dat het mwah is en 2) ik ga ervan uit dat ik deze baan over een jaar niet meer heb, en door die gedachte vind ik dat mijn baalmomenten van nu ook weinig zin hebben. Ik heb verder geen idee wat voor werk jij doet, ik kan mij goed voorstellen dat elke soort baan hele eigen dieptepunten kan hebben

1 like

Ja het ding is dat ik nu echt mijn droomjob heb. Ik werk ook echt superhard (van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ermee bezig, en vaak ook in de weekends) en het kwetst enorm als je dan de waardering niet krijgt. Niet dat ik wil hengelen om complimentjes, maar ik voel me even niet gehoord door mijn baas. En daardoor ga ik me bozer tegen hem gedragen, wat natuurlijk niet goed is.

Maar het is inderdaad goed om het als een soort fase te bekijken. Ik ga dat proberen, dankjewel voor de tip. Ik zit nu inderdaad gewoon in een dipje (waarbij alles dat gevoel lijkt te bevestigen) maar ik moet er weer uit geraken.

Misschien een stomme vraag, maar iemand ooit te maken gehad met huiselijk geweld, van een afstand of misschien zelf slachtoffer?

Ik weet niet in wat voor bedrijf je werkt, maar is er helemaal niemand met wie je dit kan bespreken? Ik snap dat direct naar je baas stappen (zeker als het een groot bedrijf is) misschien niet de beste optie is, maar is er geen vertrouwenspersoon of HR medewerker?

Als ik een medewerker had die keihard werkte maar zich niet genoeg gewaardeerd voelde (en dus risico dat die medewerker dan denkt: fuck it, ik werk wel minder hard) zou ik dat juist heel graag willen horen en er alles aan doen om dat te voorkomen. Ik weet dat niet iedereen zo denkt, maar door er altijd vanuit te gaan dat het je eigen probleem is en het niet te delen verandert er ook niks.

2 likes

Ik. Je mag me een pb sturen!

1 like

Geen stomme vraag. Heb ermee te maken gehad. Je mag me een PB sturen als je wilt.

1 like

Is er iemand die ook heel veel last heeft van huilbuien? Ik wil binnenkort al beginnen met therapie en ik weet ook wat de oorzaken zijn ed.
Ik heb hier bijna om de dag of 2 dagen last van en huil dan zo’n halfuur tot uur nonstop. Maar ik vroeg me af wat jullie bijvoorbeeld doen op zo’n moment. Het gewoon laten lopen, afleiding zoeken? Misschien iets anders wat bruikbaar is?

Heeft hier iemand een diagnostisch traject voor ASS doorlopen bij de GGZ of een andere instantie, die ik misschien een bericht mag sturen?

Ja hoor!

Ik bij de GGZ, in mei mn diagnose gekregen. Je mag me PB-en :hugs:

Ja herkenbaar. Je mag me wel een pb sturen, beetje te persoonlijk

Voor de mensen met een doordeweekse baan, wat doen jullie zo in de avonden tijdens herfst/winter?
Ik ben elke dag rond 16:30 klaar met werken (en al thuis, want hele jaar thuiswerken) en merk dat ik niet meer echt voldoening haal uit mijn avonden. Tussen 17u en 22u zit ik maar wat te hangen op de bank en doelloos zappen/whatsappen/instagrammen/youtuben/forummen. Ergens kook ik wat maar dat duurt ook nog langer dan een halfuur. Het voelt allemaal niet erg inspirerend.

Vriendinnen wonen helaas ver weg en ik zit niet super ruim bij kas om elke week leuke sportklasjes te boeken oid. Heeft iemand dit ook? En zoja, tips?

Oh ik herken dit wel een beetje! Als ik niet thuiswerk heb ik best een lange reistijd maar nu zijn de avonden soms zo lang. Koken of bakken vind ik ook heel leuk, maar daar kan je geen hele avonden mee vullen idd.

Ik probeer juist wat meer hobbys van vroeger op te pakken. Misschien kan je nadenken wat je vroeger graag deed en dat dat je op ideeen brengt? Vroeger tenniste en tekende/aquareleerde en simsde ik bijvoorbeeld graag dus dat ben ik weer gaan doen. En ik ga om de dag een (half)uur wandelen met een muziekje op of een podcast. Net waar ik zin in heb eigenlijk.

1 like