Het niet zo lekker in je vel-topic

Voor dit soort avonden heb ik een playstation gekocht. Merkte dat als ik een avond een beetje halfslachtig serie zat te kijken en half op mijn telefoon zat ik daar ook niet echt gelukkig van werd en hiermee doe je daadwerkelijk wat. Vond het heerlijk om mezelf in zo’n andere wereld te verliezen.

Anders toch af en toe een vriendin videobellen? Ik krijg altijd energie van anderen. Of eens wat uitgebreider koken / recepten uitproberen (check het topic wat eet jij vanavond). En misschien toch een goedkoop sportabonnement met groepslessen, merk dat ik daar altijd voldoening uit haal waardoor het netflixen/op telefoon zitten echt als chille vrije tijd voelt.

Of je telefoon eens een tijdje wegleggen en jezelf dwingen weer eens een boek te lezen. Desnoods ga je Harry Potter weer herlezen! Of een puzzel maken (terwijl je met een vriendin belt!)

3 likes

@Max @BaguetteMeNot bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik om te beginnen meer wil ‘doen’. Dus niet van zitten achter bureau naar zitten op de bank. ik ga nog even bedenken hoe ik er vorm aan kan geven. Misschien toch maar een oude hobby of sport oppakken zoals tennis. Ik heb hier wel een PlayStation staan maar geen spellen (haha echt), kan ik ook nog naar kijken! En wandelen met podcast is ook wel lekker ja

1 like

Hier, 20 euro en heb ik heel wat uren vertier van gehad! Lekker van piramides afrauzen en mensen door het struigewas besluipen en vermoorden!

2 likes

Moet maar net je ding zijn natuurlijk, maar ik vind handwerkhobby’s leuk: breien, haken, borduren, naaldvilten etc. Ontspannend maar wel ‘productief’ ofzo. En yoga kan ook thuis :slight_smile:
Wandelen idd. Geocache misschien?

1 like

Wel een beetje herkenbaar. Het lastige is ook dat je niet altijd zin hebt om dan maar een hobby te gaan doen/starten, zeker als je in zo’n lamlendige bui zit.

Mij helpt het dan om echt een project te starten. Zo ben ik begonnen met een hobby (sieraden maken), maar uiteindelijk werd het een heel project omdat ik er echt een webshop van maakte. Dus toen moest ik allerlei dingen uitzoeken (juridisch, zakelijk etc) en had ik echt een soort to do list (die nog steeds niet af is haha).

Wat ik probeer te zeggen: ipv van een hobby te zoeken kun je ook een ‘project’ bedenken voor jezelf. En dit kan natuurlijk heel breed, van een nieuwe skill leren tot je kamer/huis opnieuw inrichten. Of maak een DIY adventskalender voor een vriendin, dan ben je ook wel even bezig met cadeautjes verzamelen en inpakken etc.

En als dat project af is bedenk je weer een nieuwe! Zo heb je ook genoeg afwisseling en raak je niet uitgekeken zoals soms met hobbies wel het geval is.

2 likes

Gisteren is de nieuwe lockdown (België) aangekondigd en hoewel het te verwachten was zie ik er zo vanaf. Voel me zo angstig dat het voor altijd is. Krijg niks meer gedaan en voel me zo uitgedoofd.
En ja weet dat het voor een hele hoop mensen nog zwaarder is.

Dat het voor andere mensen zwaarder is betekent niet dat het voor jou dan niet zwaar is he! Je mag hier ook gewoon verdrietig over zijn, het is niet niks. Woon je alleen? Heb je wel mensen met wie je het er over kan hebben? Ik herken de gevoelens met dat het zo lang duurt, het maakt je ook echt radeloos. Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn, zulke gevoelens mogen er gewoon zijn! Er is altijd wel iemand op de wereld die het zwaarder heeft, dus dan mag bijna niemand zich meer rot voelen.

1 like

@Hectometer, vroeg me af hoe het nu met jou is? Aangezien je best wat had meegemaakt met je huis etc…

Wat ontzettend lief! :heart: Het gaat redelijk, ik moet zorgen dat ik niet in een emotional breakdown belandt en tot nu toe lukt dat nét. Ik moet heel goed op mezelf letten.

Herkenbaar! Ik woon ook in België en de lockdown begint met echt op te breken. Ik wil gewoon weer mensen zien, zoals vrienden en collega’s.

Ik heb het geluk om collegas nog te kunnen zien want werk in het basisonderwijs, dus dat is al iets maar het voelt ook wel als all work/no play.
Het nieuws rondom de feestdagen en dat de volgende versoepelingen pas voor februari maart zijn viel me ook wel zwaar. #knaldrang

1 like

Bleh ik heb echt een baaldag. Al vanaf het moment dat ik wakker werd. Ik voel me zo onzeker en twijfel over alles. Ook ging ik toen ik wakker werd het nieuws lezen maar toen las ik over corona en dat het niet zo goed gaat. Dus daar werd ik ook niet vrolijker van. Ik ben wel het positief bekijken en ik ben blij dat ik kan werken en de andere dingen die kunnen. Maar vandaag heb ik nergens zin in en vind ik het allemaal stom van de horeca etc.

Begin dit jaar ben ik best veel afgevallen, waardoor ik eigenlijk nieuwe kleding nodig had. Ik koop erg weinig kleding voor mezelf doordat ik een niet al te best zelfbeeld heb. Nu heb ik vorige week een vrij grote bestelling met allemaal nieuwe kleding besteld en dat is geleverd. Alleen de laatste keer dat ik kleding moest passen heb ik een kleine breakdown gehad. Gevolg is dat ik nu niet eens de doos durf te openen en dat die ongeopende doos voor mijn gevoel ook falen is. Blegh

1 like

Kleine update; gepast en alles zat stom

1 like

Ah balen dat alles voor je gevoel stom stond. Voelde je jezelf er niet prettig in?
------------

Ik wil voor mij onbekende mensen bedanken. Midden in de nacht heb ik aan hun deur gestaan omdat ik slachtoffer was van geweld. Ik maak me alleen te druk of ze het bedankje wel waarderen. Of ze zich boeien in de afloop ervan en of ik wel het juiste ‘soort’ bedankje stuur.
Ik zat te denken aan chocola of een bos bloemen met een kaartje waarin kort staat omschreven hoe het nu met me is / onwijs bedankt voor jullie zorgen.

Ik blijf alleen piekeren over ‘willen zij überhaupt wel weten hoe het is met mij en een bedankje…’

Lief dat je reageert, ik heb een vrij lastig lichaam en kleding passen is altijd lastig.
Veel vorm, maar ook lang, maar ook niet plus-size.

Om je andere vraag te beantwoorden, mijn ouders hebben ooit iemand geholpen met pech. Is een totaal andere situatie, maar zij ontvangen achteraf een bloemetje en waren vooral blij om te horen dat alles goed wat gekomen.
Hoe is het nu met je?

Ik hoop dat je helemaal oké bent!
Zou het gewoon doen, er is heus niemand die denkt: nou wat stom zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als onbekende in deze het prettig vindt om te weten hoe het nu met iemand is.

2 likes

@Geheugenvaneengoudvis
Oh, ja dat hoor ik wel vaker met lange mensen dat ze zo vaak niet echt het juiste kunnen vinden.
Geef niet op. En probeer je humeur er niet door te laten bepalen. Volgende keer beter toch!? ik bestel niet vaak kleren, maar als ik dat doe gaat 9 v/d 10 x ook bijna heel de bestelling terug. En net die 1e x slaag ik dan toch.


Ja inmiddels ben ik oké hoor! het is ook begin dit jaar gebeurd en ben er eerder nog niet klaar voor geweest. Het spookte al vanaf het begin in m’n hoofd en ik wilde het graag persoonlijk doen. Maar dat durf ik niet dus dan maar iets minder persoonlijk. Ik ga het gewoon doen! Ik zou dat ook fijn vinden als ik iemand geholpen zou hebben.

3 likes

Heeft iemand wel eens b.etterhelp of tal.kspace gebruikt? Is er ook zo’n organisatie in Nederland? Ik haat bellen maar chatten met iemand lijkt me wel een chill idee.

Ik kende het niet maar heb even gegoogled, het is dus echt bedoeld als therapie? Is dat wat je zoekt?
Ik heb namelijk een tijd gewerkt als vrijwilliger bij de Luisterlijn, ik weet niet of je die organisatie kent maar die zijn bedoeld om een luisterend oor te bieden, telefonisch maar ook via chat. Maar dat zijn dus geen therapeuten…