Het niet zo lekker in je vel-topic

Op mijn ademhaling letten en muziek draaien.

Mediteren, bodyscan of ‘uit het hoofd in de voeten’. Er zijn allerlei meditatieoefeningen waarbij je aan de hand van je ademhaling met focus je voeten beweegt. Daarnaast helpt het ook wel eens om uit te zoeken wat die angstbal nou eigenlijk is: ben ik ergens onrustig/bang/verdrietig over? Waarom dan? Kan ik er nu iets aan oplossen en is het terecht?

Spannend zeg!
Er is trouwens ook een Psychisch Praattopic. :slight_smile:
https://www.forumfeminarum.nl/t/psychisch-praattopic/557

Ah thanks, naar zoiets was ik idd op zoek! Zie nu dat ik geen toegang heb tot members only topics dus dat aangevraagd. Is me even helemaal ontgaan. Thanks

1 like

Denk dat dit voor veel mensen speelt. Je kunt “op papier” alles heel goed voor elkaar hebben maar je alsnog doodongelukkig voelen. Het gaat om hoe jij dingen beleeft en voelt, dat is echt. Zou niet te lang wachten met hulp daarbij vragen.

Mijn behandelaar is vier weken op vakantie en merk dat ik me direct weer slechter voel. Dit warme weer helpt op de een of andere manier ook niet. Voel dan altijd een druk van “ik moet leuke dingen doen” terwijl ik aan de andere kant jankend in bed wil liggen. Ingewikkeld weer :roll_eyes:

Ik kom niet over mn break-up heen:(.

Dankjewel voor je berichtje <3. Ja ik loop bij een coach en dat is wel heel fijn. En heb ook wel vriendinnen met wie ik erover kan praten, maar zij hebben allemaal happy family’s en soms kan ik dat even niet hebben (vet zuur, I know).

Soms gaat het ook wel oke hoor, maar vandaag is niet zo’ n dag. Ik neem mezelf het allemaal zo kwalijk en ik kan mezelf wel wat doen dan! En ik wil niet altijd mn vriendinnen lastigvallen dus dan pleur ik het hier maar weer neer:p.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik heb begin dit jaar ook een break up gehad waar ik het heel moeilijk had. Ik dacht toen niet dat ik er ooit overheen zou komen, maar voel me nu een half jaar later weer zoo goed!! Dat had ik toen nooit gelooft. En ik kan me nog herinneren dat wat me toen heel goed hielp is lezen over break ups en liefdesverdriet. Hoe universeel het is, verhalen van mensen die door t zelfde zijn gegaan en waar de zon ook weer ging schijnen. Weten dat je niet alleen bent

Dus ja daarom wou ik dit even met je delen. Je bent niet alleen. Het wordt echt echt beter. Je gaat je weer goed voelen en de zon gaat weer schijnen!

3 likes

Je reageerde niet op mij maar ik wilde je bedanken voor je comment, ik zit op het randje van een breakup na 5 jaar en je comment voelt als steun en een “you can do this” :blush:

3 likes

Ik heb t gevoel dat het anders was gelopen als ik beter in mijn vel had gezeten. Dat zijn gevoel voor mij dan niet was weggegaan. En ik neem mezelf kwalijk dat ik me te veel door mijn onzekerheid heb laten leiden. Maar ik probeer dat nu met die coach los te laten en aan mezelf te werken enzo. En nu gauw slapen. Dat helpt hopelijk ook;).

@Taro Jij ook dankjewel! Heb ik zeker wat aan hoor!

1 like

Ik meld me hier ook maar. Onlangs mijn huur opgezegd vanwege pestgedrag. Vrienden kwijtgeraakt, dreigende briefjes gekregen alles. Nu heb ik opeens heel weinig nog, en het voelt zo oneerlijk. Nu moet ik eigk pijlsnel mijn leven op zien te pakken, maar alle nare dingen die tegen mij zijn gezegd blijven door mijn hoofd spoken. Al gaat het goed, het blijft kut

  • Eigk schaam ik me dat ik me heb “laten” pesten, terwijl ik ieder ander op het hart had gedrukt dat het niet zijn/haar schuld is

Wil je ergens vertellen wĂĄt er gebeurd is of heb je daar geen behoefte aan? Door de posts over de situatie ben ik bezorgd en heb ik niet echt een idee waar ik aan moet denken maar misschien heb ik gewoon iets gemist. Maar doordat het in meerdere topics opduikt en telkens vrij cryptisch omschreven: what happened?

3 likes

Wat lief meis. Ik ga het voor nu indd bij cryptisch houden tot ik alle betrokkenen uit mijn leven kan weren. Daarna durf ik er misschien opener over te zijn

Hoe dan ook, ik kom er wel overheen. Maar het is nogal zuur en ik moet echt zelfvertrouwen op gaan bouwen weer.

Dankjewel :heart::heart::heart::heart::heart:

Pff, sterkte
 <3

1 like

Sterkte!!

1 like

Update: het is inderdaad over
 na 5 jaar
 ik voel me gebroken en heel erg verdrietig, maar ook heel sterk. Meneer bleek namelijk vreemd te zijn gegaan (en met tientallen te hebben geappt de afgelopen 5 jaar WTF). Ik voelde me al heel lang niet meer gelukkig in onze relatie achteraf, er is zoveel helder geworden de afgelopen dagen. Ik ben ook trots op mezelf dat ik de stekker eruit heb getrokken, meneer wilde gewoon doorgaan? Ik kan er echt niet bij wat voor gedrag hij dus heeft vertoond m.b.t. aandacht zoeken buiten relatie om
 het voelt gewoon zó onwerkelijk. En ik schaam me stiekem ook ofzo ervoor dat mijn vriend me bedrogen heeft? Of “ex” eigenlijk
 maar dat voelt allemaal nog te vers. Hij was mijn eerste echte liefde en ook echt eerste serieuze relatie inclusief samenwonen (gelukkig blijf ik er wonen), ik vind het allemaal best wel pittig. Bah :sleepy:

Wat naar! Focus je vooral op het trotse en sterke gevoel. Maar accepteer ook echt dat dit heel verdrietig en kut is.

Ik herken het gevoel van schaamte. Maar er is er echt maar Ă©Ă©n in dit verhaal die zich moet schamen. Wees trots dat jij iemand hebt vertrouwd.

Sterkte!!!

2 likes

Superlief berichtje, dankjewel! Nu zit ik weer te huilen :cry:

1 like

Wat een kutzooi allemaal. Sorry ik heb geen bemoedigende woorden maar ik vind het ruk voor je. :(.

1 like

Kutzooi. Vriendlief heeft twijfels, Hij zegt dat we uit elkaar zijn gegroeid. Maar op welke wijze kan hij niet zeggen. Net nu ik weer na therapie de draad weer wil oppakken met studeren.