Het niet zo lekker in je vel-topic

Het gedeelte over geluid herken ik wel.
Je bent op een gegeven zo alert op het basgeluid dat je je heel moeilijk kan ontspannen. En dat is doodvermoeiend. Sterkte ermee. Het was bij mij helemaal niet zo extreem hoor met geluidsoverlast maar ik kan echt niet tegen basgeluid of harde muziek.

1 like

Ja, dat precies! Hoe ga jij ermee om?

Ik heb er toen wat van gezegd en dat hielp wel. Maar ik ben uiteindelijk verhuisd naar een huis met oudere buren dus rustig. Succes.

1 like

misschien noise cancelling oortjes/koptelefoon? het is even wennen om mee te slapen maar als je daarnaast nog rustige slaapmuziek opzet hoor je echt vrijwel niks meer. ik gebruik dit soort video’s: https://www.youtube.com/watch?v=CydzZTME9wM

verder helpt bij mij melatonine ook wel en heb ik zowel mijn laptop als mobiel ingesteld op Night shift na 7 uur. Succes, hoop dat je snel beter kan slapen!

1 like

Dankjewel! Ik heb noise cancelling headphones (van Bose), maar daarmee kan ik niet op mijn zij slapen. Slaap jij daarmee?

Werkt het op maat maken van oordoppen goed? Ik gebruik nu die wassen dingen van Ohropax.

En je hebt gelijk, ik zit sowieso niet lekker in mijn vel en vind het moeilijk om te ontspannen, dus goede tip, dankjewel!

1 like

Het helpt mij om eigen geluid op te zetten, vaak van die suffe themageluiden (oerwoud/zee :rofl: ) en me daar op te concentreren.

Ik had ook erg veel last van piekeren en daardoor niet in slaap vallen, was snel zat van medicijnen en ben over gestapt op Lasea pillen, misschien wel placebo maar fuck het het helpt :upside_down_face: moet ze wel uit Duitsland bestellen.

En soms ga ik in mn hoofd een mantra herhalen en verder alleen concentreren wat ik met mijn ogen dicht “zie” dus ook jeuk enzo negeren, stil liggen, mantra herhalen, kijken … Het werkt soms

1 like

Wat zijn Lasea pillen precies? En waar bestel je ze?

Tssk… Wilde er inderdaad nog bij vermelden dat het lavendel pillen zijn, bestel het via amazon.de en dan deze variant

1 like

Oh dat lijkt me heel fijn maar val je hierdoor beter in slaap? Ik heb bij melatonine pillen wel eens gehad dat ik een heel beklemmend gevoel kreeg en helemaal niet in slaap kon vallen.

Melatonine trek ik ook niet zo goed, van die lasea word ik een beetje zen, heb het idee dat mn gedachten slomer worden en het niet allemaal door mn hoofd racet. Dat maakt in slaap vallen wel makkelijker voor me.

ik slaap met een koptelefoon op, de eerste nachten was het niet heel prettig maar nu kan ik vaak wel op een bepaalde manier liggen dat ik wel op mijn zij lig met de koptelefoon op en word ik vaak wakker terwijl ik hem nog gewoon goed op heb. Ik weet niet hoe die van bose is maar als het daarmee niet lukt kan je misschien oortjes proberen?

Zal er vast raar uit zien en oncomfortabel klinken maar mijn slaapkamer ligt net naast de ingang van het appartementsgebouw waarin ik woon dus ik hoorde heel vaak de deur dichtslaan en nu heb ik nergens meer last van dus kan het zeker aanraden, zou hem niet meer kunnen missen

1 like

Ik gebruik melatonin om in te kunnen slapen. En zeker weten dat je niet de enige bent.

1 like

Je verpest het niet, je hebt een onvrijwillige onderbreking… Klinkt naar, ik hoop dat je je snel beter voelt. Sterkte :bouquet:

2 likes

Ik merk dat ik weer in een slechte fase zit en ik baal er zo van. De laatste tijd verandert er veel met de mensen om mij heen, ik merk dat iedereen zich ontwikkelt en doorgaat in het leven. Met mij gaat het heel goed op carrieregebied maar voor de rest kom ik elke dag alleen thuis. Ik kan mij niet de laatste keer herinneren dat iemand met mij heeft geflirt of heeft laten blijken dat ik geliefd was. Ik kan het me gewoon echt niet herinneren als ik denk aan de afgelopen tien jaar. Dit gemis ben ik aan het overcompenseren op het werk door zo’n ‘perfect mogelijke werknemer’ te zijn en nu ben ik het helaas ook aan het overcompenseren met mijn gewicht. Ik val af en het heeft niets te maken met dat ik het mooier vindt want als ik eerlijk ben dan denk ik dat het een schreeuw om aandacht is. Alsof ik bijna wil dat iemand aan mij vraagt: joh, gaat het wel goed met je ik maak me zorgen. Ik schaam me ervoor maar ik wil het toch even kwijt (misschien dat ik dit later weer verwijder).

1 like

Ik had net zo’n heftige huilbui/paniekaanval dat ik besloten heb om met mijn baas te gaan praten :(.

Ik merk dat ik sinds de zomer op werk alleen maar ‘aan’ sta, geen rust vind en me zo verantwoordelijk voel voor alles. En dat gaat nu zo ver dat ik op zondag zelfs niks meer wil plannen en alleen maar thuis wil zijn omdat ik anders bang ben dat ik te moe ben voor aankomende week. Maar dat is toch geen leven?!

En zo zijn er nog wel meer dingen. Maar ik vind het wel heel moeilijk want ik voel me wel een beetje een aansteller ofzo en ik weet ook dat het aan mezelf ligt omdat ik dingen niet los kan laten.

Wat een lief berichtje, ik heb gelukkig wel goede vrienden om mij heen en ook familie die ik regelmatig zie. Ik ben een heel introvert persoon en als ik met mensen afspreek dan ben ik altijd degene die anderen aanhoort dan dat ik over mezelf vertel. Omdat ik al zo lang geen relatie heb gehad ben ik bijna blij dat het niet over mezelf hoeft te gaan omdat ik zo vaak de vraag krijg: en hoe is het met jou, waarom heb jij nog geen relatie. Hmm… dan denk ik altijd joh wat moet ik hier nou weer op zeggen.

1 like

Ik heb de nood om even te ventileren wat me bezig houdt…
Ken je dat, je begint te wenen en je kan maar niet stoppen? Ik ben van gisterenochtend al aan het wenen zonder op te houden.
Het gaat al meer dan een maand berg af met als hoogtepunt 3 weken geleden zondag, ik kon niet meer. De gedachte dat ik de volgende dag terug moest gaan werken bezorgde me een paniekaanval, wenen, hyperventileren, op mezelf slaan, mezelf bijten, mijn vriend wou me zelfs binnen doen in de psychiatrische afdeling via spoed omdat hij zag dat het niet meer ging.
Er is niets ergs gebeurt op het werk, het zijn gewoon alle kleine dingen samen wat maakt dat het niet meer gaat.
Op de koop toe kan ik dan ook niet bellen naar mijn verantwoordelijke om te melden dat ik thuis ben, dat lukt gewoon niet. Ik kan niet gaan werken en ik kan niet bellen.
Ik ben toen naar mijn moeder haar dokter gegaan (mijn huisarts had geen plaats meer die dag), hij heeft me 2 weken thuis geschreven. Het ging beter maar vorige week zondag had ik terug een paniekaanval (niet zo heftig als de vorige keer) en kon ik terug niet opstarten. Naar mijn huisarts gegaan en ze heeft mij een week thuis geschreven. Ik dacht toen al wat is het nut daarvan? Op een week gaat er niets veranderen waardoor ik wel terug kan gaan werken.
Gisteren en vandaag al een hele dag aan het wenen, ik begin met wenen van zodra ik mijn ogen opendoe omdat ik 1. maandag moet gaan werken en het lukt niet en 2. mijn vriend is voor 14 dagen vertrokken naar Amerika voor het werk (normaal is dat oh balen dat hij weg is maar nu is het echt wenen, wenen, wenen, heb er maagpijn van), ik ga ook terug 14 dagen bij mijn ouders wonen omdat ik niet alleen durf thuis blijven in ons huis en daar baal ik natuurlijk ook wel van…
Mijn psycholoog zegt dat ik mezelf moet zien te kalmeren, maar hoe? Als ik dat aan haar vraag heeft ze er ook geen antwoord op….
Ik heb via mijn huisarts een afspraak bij een andere psycholoog die volgens haar mij wel de tools kan geven om hieruit te raken, alleen die afspraak is pas volgende week vrijdag.
Ik lig zo met mezelf in de knoop, het enige wat nog lukt is wenen.

:bouquet: je doet jezelf te kort, behalve wenen lukt het je ook om je verhaal hier helder neer te zetten en voor jezelf te zorgen want je blijft niet tegen wil en dank in je eigen huis.
Dat jezelf kalmeren moet je echt zelf ontdekken, wat voor de een werkt doet voor een ander niks.
Het klinkt mij een beetje alsof je jezelf ook veel verwijt? Het is balen dat je niet alleen thuis durft te blijven maar ik vind het bewonderingswaardig dat je een oplossing zoekt!
Het klinkt mij alsof je behoefte hebt aan een langere periode van rust. Weet je huisarts ook dat je jezelf fysiek pijn doet?

1 like

Heel veel sterkte! Ik wil niet gaan dokteren maar het lijkt alsof het werk je teveel is en je een burnout hebt. Ik zou een gesprek inplannen met je leidinggevende om dit aan te geven. Hopelijk stuurt hij je naar de bedrijfsarts en kan die je misschien helpen. Wat mij helpt als ik heel erg paniekerig wordt is yoga doen. Door angsten durfde ik eerst niet naar een studio dus deed ik het thuis met youtube. Door de ademhalingsoefeningen die ik daar leerde kan ik heel rustig worden en die rust houd ik gelukkig voor nog een paar uur. Probeert als dat je helpt alles van je af te schrijven, als je behoefte hebt mag je mij ook mailen of anders gewoon hier op het forum opschrijven.