Dit inderdaad, plus ik denk dat zoiets low cals/ low carbs nooit helemaal exact naar chocolade gaat smaken zonder gek (na)smaakje. @Eyimfihlo
@Jeg @GroenTakje @Zitzak Ik snap ook wel dat het niet hetzelfde is als een reep Milka, maar ik denk wel dat we iets tussen een blok lijm en een milkareep zitā:sweat_smile: ik vind bv de hazelnoot 80% minder suiker van blueband heerlijk
@Jeg ik herken het wel, als ik er veel in huis heb dan wil ik ze ook het liefst allemaal tegelijk in mijn mond duwen. de bars van Atkins vind ik ook echt prima te doen! De kokos is mijn favoriet. mijn andere favoriet is die caramel bar. Is wel 2,49 per dingā¦ daar heb ik wel het idee dat ik af en toe op een stuk plastic zit te kauwen haha. maar over het algemeen prima bars!
Ja, hier ook! Hahaha. Maar moet zeggen met die bars voel ik mezelf een stuk minder schuldig.
Ik heb van Holland en Barret lekkere keto repen. Ook bestel ik veel chocolade van de body en fit.
De Clean Protein Bars van Body&Fit zijn fijn! 4,3 koolhydraten per bar. Niet alle smaken zijn even lekker, maar salted caramel, peanut butter en yoghurt en berries zijn hier favoriet
Zit nu op dag 4 keto dieet. Vond het de eerste 2 dagen echt zwaar, maar heb nu amper honger. Het eten van 8 uur savonds tot 12 uur in de middag gaat ook super makkelijk. Het weer helpt natuurlijk wel mee.
Vind het wel heel lastig om aan een normaal aantal calorieƫn per dag te komen. Zit nu telkens rond de 1100 maar. Ook lukken de benodigde eiwitten moeilijk als vegetariƫr, iemand tips?
Ik heb vega keto gedaan en vond de eiwitten alleen haalbaar als ik eiwitshakes dronk en repen etc
Ja, daar denk ik ook aan inderdaad. Heb je nog aanraders?
Ja, love ei!! Eet nu gemiddeld 3/4 gekookte eitjes per dag alleen kom dagelijks nog steeds ruim te kort. En dan soms nog iets waar ei in verwerkt zit zoals cloud bread (love dit ook met een beyond meat burger <3 ) of lijnzaadcracker. Ik ben wel bereid om 1x per week zalm te eten ofzo, alleen dat is dan ook wel de max (want ik ben net zo blij dat ik sinds begin dit jaar geen vlees/vis meer eet ).
Eiwit Shake lijkt me dan wel het makkelijkst misschien.
Maakt het verder veel uit of je je macroās niet volledig haalt? Verhouding vet lukt redelijk, maar ook dagelijkse carbs blijf ik onder en daarna eiwit.
Eigenlijk lievelings tot nu toe is lemon merengue van bulk powders. Heb er ook speculoos van, heel lekker. Vind deze de lekkerste smaken zonder bittere nasmaak van zoetstof zoals myprotein vaak heeft. Je kan er ook pannenkoeken en wafels van maken hƩ
https://www.bulk.com/nl/pure-whey-proteintm.html
En in de sale wiehoe. En een sample pak is altijd leuk om te proberen
@Jeg dankje, dan weet ik nu iets beter waar ik op moet letten. Ik ben nog wel een noob en zie jou toch wel als een soort keto queen.
@Banananana oeh, klinkt goed. Ga direct bestellen!
Ja die leek me ook lekker maar ik heb een mega zak pistache van myprotein geloof ik, die ik echt niet te nassen vind. Als je m wil hebben, holla at me
@Rozabella Ik heb ook weer ff besteld, welke smaakjes heb je? Ik nu lemon merengue, framboos, cherry bakewell (kers amandel) en vanille want die s altijd goed om te hebben
Ik heb zonder goed verder te kijken direct blind de lemon merengue besteld. Nogal de neiging om gelijk heel veel in te slaan bij een sale . Maar kersen klinkt ook wel heel goed!
Ja goeie keuze! Ik maakte vaak shake met 200ml kokosmelk (uit zoān blik) en amandelmelk of water. Super romig en vullend vond ik
Oeh goeie tip. Klinkt vet lekker!
Gezonde vetten zijn bij Keto juist belangrijk. Goed voor de spijsvertering etc.
Eiwitten kun je ook goed halen uit noten en zaden. Je kunt ook kiezen voor avocado en yoghurt voor extra gezonde vetten en meer calorieƫn, werkt erg goed!
Alle macroās zijn even belangrijk en bij Keto zijn gezonde vetten juist belangrijk. Als je alleen focused op zoveel mogelijk eiwitten kun je verstopt raken en belangrijke voedingstoffen gaan missen. Voor het geval iemand daar last van krijgt wilde ik het er even bij zeggen. Mensen zien vet in het algemeen nog steeds als het kwaad, maar gezonde vetten zijn altijd goed voor je lichaam. Zeker als je keto doet.
EDIT: Reddit is overigens niet de beste bron voor Keto tips. Voor de geĆÆnteresseerden dr. Berg en Thomas Delauer op Youtube leggen heel goed uit hoe Keto werkt en ook speciale tips voor vrouwen