Echt met mate! Had gister zoete aardappelfriet gemaakt, en daar 150 gram zoete aardappel voor gebruikt. Dat was 30 carbs! Verder heb ik die dag allemaal dingen gegeten die heel erg laag in koolhydraten lagen, zodat ik het echt kon eten zonder te cheaten. Maargoed, wat mij dus opvalt in dat boek is dat sommige recepten zoals een simpel ontbijt echt heel hoog in koolhydraten liggen (rond de 30) dus dat vind ik wel echt een hoop voor een simpel ontbijtje. Heb om eerlijk te zijn ook echt niks uit dat boek gemaakt, haha. Ik haal zelf alles af van internet.
Ik heb een abo bij dietdoctor nu, daar hebben ze veel meal plans en recepten. Favo nu is deze
Super simpel te maken en ik zit er echt lang vol van.
Jaaa ! De ovenschotel met kip en groenten is een aanrader. Ook de spruitjesschotel met spek!
Toevoeging: ik heb ook het Keto Dieet boek met 150 recepten ofzo. Maar ik vond het uiteindelijk een te ingewikkeld boek, mocht iemand daar recepten van willen hebben kan ik dat ook wel delen.
Ik vond het al zo gek… Ik probeer zelf onder de 25 gram te blijven dus dat is dan niet te doen! 30 gram voor een ontbijt is echt wel heel veel ja…
Snap ik! Ik probeer in mijn carb manager ook niet boven de 30/35 uit te komen. Met de recepten uit het boek is dat gewoon niet te doen. Maargoed, voor mensen die eventueel wat meer willen gaan opbouwen met het opnieuw eten van meer carbs is het wellicht een oplossing.
Ik zelf haal iniedergeval alles van low carb chef af! Of dan google ik een gerecht met “keto” achter de zin, en dan kies ik het recept met de minste carbs, haha.
Had niet veel meer in huis, en eieren komen mijn neus uit, dus heb maar wat in elkaar gezet. 2 eieren, 2 eetlepels amandelmeel, amandelmelk ongezoet, stevia kristal"suiker", kaneel en een paar bevroren frambozen
Ik doe een poging tot Keto/ koolhydraatarm eten en had deze avond dit recept gemaakt;
Iedereen thuis heeft ervan gegeten en vond het best lekker. De kokos smaakte wel een beetje door vond ik. Maar was echt ontzettend vullend, er is nog de helft over.
Food inspo: mijn ontbijt bestaat vandaag uit ongezoete sojayogurt met een paar pecannoten en een paar aardbeien. En een halve tasty basics boterham met geitenkaas en zelfgemaakte chiazaadjam
Hebben jullie aanraders bij Afvallen met Bregje of Musclemeat?
Maken jullie wel eens zelf koolhydraatarm brood? Heeft iemand een goed recept?
Ik heb het toch ook maar weer opgepakt, maar voorlopig nog wel ‘losjes’.
Ik sla de muesli in m’n yoghurt over, heb al 2x een salade mee naar het werk genomen en ook qua avondeten lukt het redelijk.
Gisteren heb ik bijvoorbeeld griekse yoghurt met blauwe bessen op, salade als lunch, wel een banaan tussendoor en bifi worstje. En dan als avondeten wel 2 pizzaburgers, maar in totaal valt dat dan toch wel mee.
Vandaag zelfde ontbijt, fruit tussendoor, lunch 2 speltcrackers van 8 kdh per stuk met pindakaas en als avondeten griekse kofta, maar ipv met rijst dan gewoon met een bak sla. Wel een puntje aardbeienvlaai op op het werk maar dan komt het totaal rond de 100 te liggen.
Voor nu om erin te komen vind ik dit prima. Ben ook bij een nieuwe baan begonnen dus dat zijn al genoeg veranderingen in een keer haha. Ik heb niet perse honger tussendoor en mijn buik lijkt ook minder opgeblazen dus ik ben tevreden voor deze eerste dagen!
Heeft iemand nog tips voor makkelijke maaltijden na het werk? Maandag heb ik nasi op met bloemkoolrijst, dat was een groot succes!
Als k voor mijzelf spreek heb ik nog nooit zoveel plezier/makkelijk gekookt als met KHD arm eten. het is bijna altijd wel een succes. Op lowcarbchef of koolhydraatarmerecepten staan best wat recepten. Al moet ik zeggen dat ik vaker lowcarbchef kies omdat koolhydraatarmerecepten dan echt 3498324234 dingen in een recept gebruikt.
Ik ga van het weekend deze taart proberen te maken, even een keer proberen en kijken of het wat is voor mijn verjaardag. Schoonouders eten ook khd arm, ook vanwege hun suiker. dus ben benieuwd!
Heeft iemand ervaring met flavor drop chocolade?
Iemand een fijne en gratis (of cheap) keto app om voeding bij te houden? Heb er nu een paar geprobeerd, maar ze geven verschillende macro’s aan of zijn onoverzichtelijk.
Van welk merk? Ik gebruik die van myprotein nu al lang en die vind ik super lekker!
Niet echt drops, maar ik heb de chocolade saus van Walden Farms gehad en die vond ik best lekker. Caramel ook overigens.
Prima om je bakje kwark mee te upgraden of over pannenkoekjes.
Waar gebruik jij het in? En smaakt het echt naar chocolade?
Ja? Ik was een beetje huiverig voor Walden Farms gezien ik een chocopasta van hen had geprobeerd en dat smaakte naar de vulling van een lijmpistool…beetje hetzelfde als die fulfill repen😅
Heb alleen nog niet echt goede ervaringen met repen vaak zijn ze zo taai en smaken dus een beetje naar lijm😬 ik dacht als die flavor drops nou wat zijn is dat een goedkopere oplossing voor elke dag chocolade🙈
Ik heb de pasta noch de fulfill repen geproefd, maar vond dit prima te doen. Niet als je het vergelijkt met echte chocolade uiteraard.
Maar moet er bij zeggen dat ik heel veel eiwitrepen enzo best wel lekker vind