Het keto/low carb topic

Ik probeer keto te doen maar neem het niet zo nauw met bijvoorbeeld de fruitregels want ik moet gewoon aardbeien, frambozen en blauwe bessen kunnen eten. Dat mag ook maar ik eet er teveel van voor keto regels. So be it.

Tips: de magere kwark van campina, 2.7 khd. Vind ik super chill. Ik vind de suikervrije praline chocola van cereal heel erg lekker. En ik eet wel eens een keto tosti met low carb pita broodjes van joseph. Crackers en brood van tasty basics vind ik ook chill. En verder eet ik vaak dezelfde dingen. Ohja heb een aantal pannenkoekmixen van cleanfoods voor makkelijke ontbijtjes. En ik drink vaak een eiwitshake met extra groente zoals spinazie of broccoli

Oh en butter chicken is een van mijn favo makkelijke goedkope recepten, soms met sperziebonen

1 like

Ja ik!! Ik wist niet dat dit topic er was dus ga alles ff teruglezen!
Ben nu bijna twee maanden bezig en bijna 10kg kwijt :tada:

2 likes

Ik ben sinds afgelopen augustus bezig met lowcarb en ben 35 kilo afgevallen. (Laatste weging was in januari geen idee wat er nu af is of bij. Moet ongeveer nog 40) Moet zeggen dat ik de laatste weken enorme dippen heb, terwijl ik voor het hele dagen thuis zitten en bezig zijn ik echt heel strikt was. Vind het behoorlijk vervelend. Herkennen jullie dit?

1 like

Ik ben juist weer begonnen omdat we zoveel thuis zijn en ik nu tijd heb om elke maaltijd voor te bereiden. Eerder ging het me enorm tegenstaan dat ik altijd alles moest voorbereiden en onderweg en op werk niet makkelijk keto kon eten. Maar nu heb ik daar juist helemaal geen last van. En ook met sporten, heb een aantal dingen aangeschaft die het makkelijk maken en nu gaat het zo veel simpeler.

Maar de tering, 35 eraf. Lekker man! Echt super goed bezig. Heel knap.

Ik ben nu ook weer alles aan het bijhouden in een schriftje. Structureel met tijden etc. Probeer nu gewoon een uur per dag te wandelen, Just dance of een blogilates. En toch schier ik nu vaker in de verleiding om met m’n vriend z’n vreet buien mee te schieten :sweat_smile:
En werk was het: ongv 10 a 11 uur van huis door reizen en werk. Dus verpakken en niet meer dan dat

En thanks haha, ja het is wat. Blij dat het eraf is.

Klopt, ik herken dit heel erg. Toen ik naar het werk ging en een vast ritme had kon ik me goed houden aan het lowcarb eten en deed ik daar intermittent fasting bij. Toen ik thuis kwam te zitten werd het mentaal steeds moeilijker om vol te houden en heb ik ook vaker de neiging om suikers en ongezonde producten te eten helaas… Ik probeer me nu voornamelijk nog aan IF te houden wat wel lukt. Gelukkig mag ik deze week weer aan het werk dus ik hoop dat ik het dan weer een beetje kan oppakken

1 like

Oo wat fijn dat je weer aan het werk kan :heart::heart: (zit zelf hele dagen thuis te werken, komt m’n neus uit) vind je IF niet heel moeilijk? Lijkt me echt pittig

Ja het thuiszitten was ook echt niet mijn ding. Ik vind IF juist fijn omdat het me veel meer structuur biedt. Het is wel even een knop die je om moet zetten maar ik vind het nu echt fijn dat ik in de avond niet meer ‘kan’ snaaien en op die manier veel minder ongezonde producten naar binnen werk.

1 like

Ik ben bijna 2 maanden bezig met keto! 7 kilo afgevallen, en sta nu even 2 weken stil. Ben me er compleet van bewust dat dit komt omdat ik toch af en toe een cola zero neem, honing in mijn thee of een stuk pure chocolade. Maar ik heb zo veel energie! Ik ga komende weken weer wat strenger aan de slag, en ik zweer echt bij mijn nieuw snack : 100% pindakaas (zonder suiker) over komkommer :heart_eyes:

Welke pindakaas is dat?

1 like

Wat is er mis met cola zero :eyes: dont do dis.

Ik sta trouwens wel echt al heel lang stil, gaat geen gram vanaf. En het rare is dat ik sinds de lockdown misschien drie dagen niet gesport heb. Zie wel echt dat mijn spieren groeien en spierweefsel is natuurlijk zwaarder maar toch ik vind het bizar dat ik al maanden op hetzelfde gewicht zit, wat ik ook doe. Maar ik zie verandering aan mn lichaam dus ik moet daar aan vasthouden. Maar toch, zo’n getalletje op de weegschaal betekent dan meer voor me

2 likes

Ik ben niet @Negativ maar van AH eigen merk hebben ze 100% pindakaas waar alleen pinda in zit. Tegenwoordig van wel meer merken ook, is hip haha

https://www.ah.nl/producten/product/wi413750/ah-100-pindakaas-naturel

2 likes

Ik heb hem van de Aldi! @Kittiesboobs

@Banananana

Ik heb het gevoel dat ik door de cola zero stil sta. Maar heb geen idee of dat het is hoor, haha. Las dat het ene lichaam uit ketose gaat door cola zero, en het andere niet. Ik vind Nocco drankjes overigens ook heel lekker, zijn te koop bij de Jumbo!

Voor eventuele wraps/koekjes/deeg/brood kan je bij afvallenbijbregje erg ver komen! Dus daar haal ik ook altijd wel een flinke stash vandaan, haha.

1 like

Wilt iemand misschien z’n top recepten hier delen? Ben het keto nu ff helemaal zat omdat ik het nu wel ken en het zat ben om elke keer na te denken wat te eten. Merk dat ik hierdoor ineens wel kh mis, terwijl ik dat eerst niet had.

Heb gister wel kaas-uien ‘brood’ gemaakt, zo klaar en vond het lekker! Zal zo ff een link zoeken:

ik houd echt van de site van lowcarb chef. Meestal niet zoveel poes pas ingredienten, of ik heb het al in huis.

Mijn favoriete salade:

Deze waren ook lekker afgelopen zomer:

Ook heeeul lekker;

Alleen de cake en koekjes overleven het niet lang omdat meestal vriend alles op eet :sweat_smile:

dexze staat nog op mijn lijstje om te maken:

2 likes

Ik had laatst deze gemaakt. Was echt heerlijk, en smaakte gewoon naar de “echte” kruidenbroodjes :

Was ook echt heel simpel en echt binnen 20 min klaar.

3 likes

Ja die big Mac salade vind ik ook echt lekker!
Waar koop jij de suikervervanging en welke chocolade gebruik jij hiervoor?

@Negativ ooh die ga ik ook proberen binnenkort!
Jij hebt ook een keto kookboek, toch?

1 like

Via de webshop van lowcarb chef of via afvallen met Bregje. En de chocolade gewoon bij de ah. De kunst puur en dan zo hoog mogelijk aan procent.
Zelf pak ik deze

https://www.ah.nl/producten/product/wi196598/lindt-85-cacao

Doe er nooit een hele reep in! Gewoon paar blokjes kapot slaan. (Zie nu pas dat die best wel hoog is nog). En de cacao poeder voor de cake heb ik ook gewoon bij de ah vandaan.

1 like

Ja klopt! Het Keto plan! Staat niet heel veel in overigens.

Als iemand een voorkeur heeft qua recept zal ik er een foto plaatsen :slight_smile:

Huuuuuhhh mag je wel zoete aardappel?!!? (ik zie het nacho recept omg)