Was ook echt super lekker!! Kun jij mij een PB sturen? Dan stuur ik je het recept.
Heee ik wil je nog bedanken voor de tip van de pavlova! Het was zo’n groot succes, echt wel redelijk makkelijk te maken en iedereen vond het zo lekker!!!
Ah wat lief! Fijn dat het allemaal gelukt is
Zo, deze mag van mij wel omhoog.
Wat staat er bij jullie op het menu?
Yes, mee eens! Bij mijn schoonouders maken wij het voorgerecht: mosselen en coquilles op een cedar rookplankje op de Green Egg bereid met een mango coulis!
Ben heel benieuwd! Waarschijnlijk gaan wij alleen met 1e kerstdag op bezoek en hebben we kerstavond en 2e kerstdag voor onszelf.
Ik ga in ieder geval een nogatine ijsstaat proberen te maken als ik hier een goed recept voor vind een pavlova en/of cheesecake om uit te delen.
Mijn ouders komen tweede kerstdag bij ons. We houden het simpel en Italiaans is altijd goed.
Antipasti plank met stukjes kaas en worst,olijven en zelfgemaakte bruschetta.
Vooraf: Ravioli gevuld met pompoen
Hoofdgerecht: Saltimbocca
Dessert: Kaasplankje en Pavlova (ok niet echt Italiaans maar wel lekker)
En daarna nog koffie met panforte
Tweede Kerstdag mijn broer+vrouw en mijn moeder bij ons thuis. Het wordt simpel maar lekker: spareribs van de bbq en zelfgemaakte friet. En als toetje roodfruit tiramisu.
Kerstavond halen mijn vriend en ik bij een lokale Italiaanse traiteur af:
- Antipasto (gegrilde groenten, bruschetta, charcuterie en kaas, calamari…)
- Orechiette met o.a. mortadella en rozemarijn
- Conchiglione met guanciale, gerookte paprika en chili
- Panna cotta en tiramisu
Met kerstdag gaan we 's middags even langs bij mijn schoonouders en 's avonds bij mijn ouders, beide hebben we al 3 maanden niet gezien. Daar doen we bij beide gewoon hapjes en een soepje rond de vuurkorf buiten, geen idee wat ze zullen maken (bij mijn schoonouders verwacht ik een worst-kaas-scenario haha).
Eenvoudig maar fijn. In normale omstandigheden zou het op beide dagen een uitgebreid zelfgemaakt gangenmenu zijn met de hele (schoon)familie maar nu kijk ik vooral uit naar de belangrijkste mensen terug zien.
Kerstavond met vriend alleen:
Apero: Bladerdeeghapjes
Voorgerecht: Kaaskroketten
Hoofdgerecht: Eendenborstfilet met appel&veenbessen en kroketjes
Nagerecht: Chocoladebol met chocomousse erin
Nu kunnen we voor een keertje alles zelf kiezen en eten wat we zelf lekker vinden Bezoekjes en etentjes gaan niet door in onze familie aangezien we maar 1 iemand binnen mogen uitnodigen in België… we gaan het wel vieren als we terug meer mensen binnen mogen ontvangen
Lekker kerstdessert dat op mijn lijstje komt:
Ik vier kerst gewoon met mijn ouders. Wilde eerst gewoon simpel doen maar toen dacht ik we kunnen er maar beterer iets leuks/lekkers van maken na zo’n jaar. Duuuus:
Kerstavond
Hetzelfde als vorig jaar; snackdiner:
- bladerdeegwafeltjes met zalm
- bladerdeegwafeltjes met tomaat, kaas en oregano
- mini Indonesische saucijzenbroodjes
- bbq pizzarolls
- mini pasteitjes met kippenragout en champignonnenragout
- moinkballs
- bruschetta
- gevulde eitjes
- plukbrood
- kipspiesjes met mangochutney
Eerste kerstdag
-
Aperitief
Kerstcocktail met mandarijn en rozemarijn -
Voorgerecht
Bladerdeegpakketje met eendenragout -
Soep
Bloemkoolsoep met een swirl van pesto -
Hoofdgerecht
Gestoofde varkenshaas met cranberryjus
Aardappeltoefjes
Rode kool met speculaaskruiden en appel -
Dessert
Witte chocolademousse met stoofperengelei
Tweede kerstdag
-
Aperitief
Kerst mimosa met sinaasappelsap en cranberry -
Voorgerecht
Gefrituurde ravioli -
Soep
Truffel pastinaaksoep -
Hoofdgerecht
Zalm met filodeeg
Hassleback potatoes
Spruitjes in honing gebakken (voor mijn ouders)
Geroosterde pompoen met honing (voor mezelf) -
Dessert
Chocolade crème brulee
Brunch voor beide dagen
- gingerbreadscones
- croissaints gevuld met witte chocolade en cranberries (andere dag met blauwe bessen)
- babka
- afbakbroodjes met diverse soorten beleg
- roerei
- fruitsalade van o.a. meloen, kiwi, mandarijn en druiven
- fruitsap, thee of koffie
Gebak
- witte chocolademousse taart met merengue en frambozen
- gingerbreadkoekjes
- suikerkoekjes in kerstfiguurtjes
Omg all out, love it!!
Eerste Kerstdag bij mijn ouders. We pakken het dit jaar niet heel groots aan omdat het hele feest niet doorgaat als er rond Kerst iemand verkouden is.
Voor: pastinaaksoep
Hoofd: varkenshaas, pommes duchesse en boontjes met spek
Na: kokos creme brulee. En als ik nog tijd heb ga ik nog wel iets bakken.
Tweede kerstdag bij schoonouders, wordt nog een verrassing. Kerstavond lekker hapjes, veel wijn en een kerstfilm thuis met z’n tweeën!
hier ook weer een lekker menu samengesteld voor kerstavond als mijn moeder komt.
Voor: zalm/avocado tartaar
hoofd: mini beef wellingtons met haricots verts salade en geroosterde pompoen/aardappelpuree met knoflook
na: stoofpeertjes met kaneelijs
1e kerstdag met zn 2tjes gournetten en 2e sushi met schoonouders.
Ik heb het volgende (al deels) in huis gehaald voor kerst:
Voor:
2 kleuren soep (rode paprika/tomaat + groene paprika/doperwten)
Hoofd:
Champigon wellington
Na:
Tiramisu met chocoladelikeur (laatste zat ik het kerstpakket)
Wij doen een Sunday Nut Roast. Ik vind dat zooo lekker, maar we maken het alleen met kerst en pasen.
Ik ben verantwoordelijk voor de Yorkshire pudding, cranberry sauce en de gravy. Ik wil ook proberen om Hollandaise saus te maken, geen idee of het wat wordt.
Mijn vriend maakt de rest incl de roast nut en de beste aardappels oooit.
1e kerstdag met vriend en zusje:
Voor: 3 amuses: pastinaak soep, carpaccio bonbon en mini kip- of garnalencocktailsalade
Hoofd: Italiaanse runderbavette, haricots vers in spek, pompoen met rozemarijn, stoofpeertjes en gekleurde bietensalade, aardappeltorentjes met truffel en pommes duchesse
Na: Grand dessert (met alle toetjes die we lekker vinden HA): lavacake, creme brulee, witte chocolademousse met aardbeien en overig fruit
2e kerstdag er m’n ouders een menu besteld bij een restaurant!
Ik heb het rustig, moet voor tweede kerstdag alleen soep maken. Verder gewoon thuis en weinig bijzonders voor eten.
Wil voor tweede kerstdag graag nog wat extra’s doen. Iemand nog een idee voor een amuse / tussengerecht / aperitief + hapje oid?