Het complottheorieën topic

Ik denk bij dit soort uitspraken altijd: je kan jezelf prima buiten de maatschappij plaatsen. Maar dan moet je in een oerbos gaan wonen en niet verwachten dat iemand je eten komt brengen of je medische hulp komt geven. Niemand die je tegenhoudt hoor!

Maar deze mensen lijken zich niet te beseffen dat deel uitmaken van een samenleving rechten en plichten heeft, wat ook al wordt gezegd in dat artikel.

9 likes

Ja nu is het echt ‘wel de lusten maar niet de lasten’, maar dat hebben ze vast niet door

1 like

In Nederland had je een aantal jaar terug ook een trend dat bepaalde mensen zich soeverein wilden laten verklaren. Die mensen stuurden ook dit soort brieven naar gemeenten enzo. Je had toen een website of stichting ofzoiets die ‘ik claim mijn naam’ heette.

3 likes

Hahaha ja ik heb wel eens zo’n brief gehad! Ik dacht toen ook echt van euh oké! :thumbsup:
Nouja toen ik me uiteindelijk door al het “gewichtige” en wollige gelul had heen geworsteld, bleek dat hij gewoon een geheimhouding wou aanvragen. Prima hoor, dat staat iedereen vrij. Daar hoef ik niet een heel verhaal bij te krijgen. 🥲
Volgens mij belde hij later ook nog op, en was hij een beetje teleurgesteld dat ik nergens moeilijk over deed en verder geen belang had bij zijn verhalen over soevereiniteit.

7 likes

Ik vind het extra grappig dat jij zo’n brief hebt gehad, omdat ik me vaag kan herinneren dat een brief naar de koning sturen ook 1 van de stappen uit dat stappenplan was haha

11 likes

Of van die mensen die dat ook hadden gehoord dat ze ‘het recht hadden om vergeten te worden…’
Natuurlijk we schrappen u wel even het uit GBA :joy:

2 likes

Hier ben ik blij mee. Laten we hopen dat er echt een goed onderzoek komt dat indianenverhalen over (niet geregistreerde) vaccinatieschade de wereld uithelpt.
Ik vind het fijn dat niet alleen wappies hier vragen over hebben want het is natuurlijk een serieus probleem. Als het genegeerd wordt is dat alleen maar olie op het vuur.

3 likes

Davide is dus wel net zo wappie als Thierry. Ze heeft blijkbaar de vormgeving gedaan van een of ander wappie magazine. Zeer bijzonder koppel

3 likes

De wappers in mijn buurt kwamen ook aan dat er oversterfte was ‘door vaccinaties’. En what about uitgestelde zorg… Daar kreeg ik geen antwoord op.

Haha interviewer: ‘… maar gewoon concreet, dus met metafysische fundamenten’

1 like

Moest haast wel toch? Anders kan ze ook niet met die vent zijn (kan in theorie wel maar lijkt me heel sterk dat zij vervolgens heel nuchter en normaal is)

1 like

Het is sowieso ook onderrapportage covid. Mijn ziekenhuis had in de eerste golf mensen in dienst om de overlijdens te melden, die zijn ooit weer vertrokken en dat is alleen stilletjes ergens op de 48e pagina van het protocol veranderd. Wij kwamen er vorige week achter dat we dat dus eigenlijk zelf moeten melden bij de GGD, en dat we dat dus ook allemaal al sinds april 2020 niet meer gedaan hebben.
Dus als jullie binnenkort een keer een paar honderd covid-doden op 1 dag zien is mijn ziekenhuis aan het bijwerken geweest :sweat_smile:

14 likes

Ik heb laatst een uitleg hiervan gezien (geloof een twitterdraadje), volgens mij gedeeld in het caronatopic. Dus vraag me een beetje af of zo’n onderzoek eigenlijk wel nodig is of dat deze motie vooral voor de bühne is?

Daarnaast: ook als je met een overtuigende uitleg komt gaan complotdenkers het toch niet aannemen.

Ja dat zat ik me dus later ook te bedenken. Stel dat het onderrapportage Coronadoden is, dan denken wappies dat die Coronadoden gevaccineerd waren en dat dat daarom verzwegen moet worden. Want dan zouden de vaccins zogenaamd niet werken.

Zo’n onderzoek leek mij zelf wel goed omdat er dan misschien bijvoorbeeld veel zelfmoorden uit naar voren zouden komen, om maar 1 ding te noemen. En dat ze met die informatie misschien iets kunnen betekenen daarin.
Ik weet nog niet zo goed of Omtzigt dingen voor de bühne doet. En vaak wordt met een aangenomen motie niets gedaan dus afwachten.

2 likes

Oh moet je dat nog steeds telefonisch bij de GGD melden? :grimacing:

Onze ggd heeft nu een website schijnt, maar je moet 100 vragen invullen, dus nog steeds niet heel handig.

1 like

Ahhh dat is precies waar we tijd voor hebben idd.

5 likes

:laughing::sweat_smile:

46 likes

Die moederharten zijn echt helemaal gek geworden!
Nu doen ze een oproep op Twitter om in contact te komen met de ouders van een 14 jarig kind dat net is overleden.
Omdat hun ter ore is gekomen dat het jongetje gevaccineerd was en ze vinden dat ze dit uit het geruchtencircuit moeten halen en recht hebben op de waarheid.

3 likes

Huh?