Het complottheorieën topic

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik begreep dat je voor de intocht kaartjes moest kopen en die waren uitverkocht. Zonder kaartje kon je inderdaad niet naar binnen. Logisch dat er dan een hek omheen staat.

1 like

Toegang met QR-code

Rond de 4000 mensen kunnen vanaf 13.00 uur om op een afgesloten terrein de Sint en zijn pieten verwelkomen. Voor de toegang moet je een gratis kaartje reserveren en vanaf 13 jaar een geldig coronatoegangsbewijs laten zien

Ik lees dit op internet.

5 likes

Volgens mij deel je hier een link maar ik kan hem niet zien. Komt dat omdat ik geen QR heb?

4 likes

Deze is volgens mij wel hardnekkig.

2 likes

Wij zitten in een fertiliteitstraject en mijn vriend is tijdens het traject naast tegen corona ook ergens anders (noodzakelijk) voor gevaccineerd. Hij heeft voor de zekerheid met de GGD en gynaecoloog gebeld of dat geen kwaad kon en beiden zeiden dat net als bij het corona vaccin of elke andere ziekte zoals de griep of gooh corona om maar iets te noemen de zaadkwaliteit tijdelijk slechter kan zijn, bijvoorbeeld door koorts. Wat een vrij generieke bijwerking is van vaccinaties. Daarnaast heeft meer dan eens per 3 maanden zaadonderzoek door juist dit soort redenen 0 zin en bij goed zaad kan je zien dat de kwaliteit een keer wat lager uitvalt maar dan inderdaad na 3 maanden weer normaal is. Er werd juist enorm aangemoedigd om te vaccineren zodat a. Je het traject niet stil hoef te leggen bij een besmetting, b. Je geen artsen of patiënten besmet en c. Oh ja, als je zwanger bent en corona krijgt, minder kans op ernstig verloop.

Also. We hadden niks aan een zwangerschap gehad als hij dood was gegaan door tetanus. En niks aan een traject als hij heel ziek door tetanus was geworden. Net als met corona.

Ik kan echt kotsen van dit soort mensen.

Ps. Ik snap haar zorgen. Ik geloof zo dat de laborant zoiets heeft gezegd. Maar dan meer in de trant van: We zien dat de zaadkwaliteit wat slechter is dan als je het onderzoek na 3 maanden herhaalt. Dit is echt uit z’n verband getrokken en maakt vrouwen met een kinderwens onnodig onzeker.

22 likes

Ik ging even op zijn profiel kijken of dit echt was (ja dus haha) en toen kwam ik ook dit wanstaltige plaatje tegen:

:woman_facepalming:

4 likes

waarom logisch? sinds wanneer moet je daar kaartjes voor kopen, laat die mensen lekker om een ander hek heen staan zonder dat er een zwart scherm omheen wordt gezet. echt fokking kinderachtig en onnodig

2 likes

Je moet er kaartjes voor komen omdat ze er alleen gevaccineerden willen hebben.

6 likes

Omg ik lees deze net en ze zet gewoon letterlijk in de tekst er onder een edit dat de zaadvermindering om de koorts gaat, die je dus ook van corona kunt krijgen, maar dat verandert haar mening blijkbaar niet?
Er is super veel meer kans op koorts als je corona krijgt en al helemaal op complicaties als je tijdens de zwangerschap corona krijgt, vind het echt gestoord dat iedereen hier ‘in trapt’ en dat ze zelf niet doorheeft hoe dom het is om toch nog alles op het vaccin te schuiven en haarzelf in gevaar brengt. Echt een vieze actie

Ja binnen de vakken en dat kan ik wel begrijpen, helemaal prima en super fijn voor de kwetsbare mensen die naar zo’n evenement willen. Maar laat de mensen buiten de vakken dan lekker mee kijken, die qr ruimte is toch niet voor niets afgesloten?
Het is een sinterklaas intocht en ik begrijp echt niet hoe je zo kleinzielig kan zijn om te doen alsof door die afgesloten vakken het opeens heel normaal is om een kaartje te moeten kopen en out of your way te gaan om mensen die van een andere kant staan te kijken, het zicht te blokkeren. Vind ik echt walgelijk misgunnend, kan daar echt niet bij.
Voor iets voor volwassenen al niet maar iets voor kinderen al helemaal niet.

2 likes

Maar ze zetten die hekken waar je hier doorheen kan kijken er toch juist omdat er anders achter de hekken een menigte ontstaat waarin men dus niet gecheckt is met de corona app? Lijkt me niks met misgunnen te maken te hebben.

7 likes

Dat moeten die mensen toch zelf weten? Mensen die graag met qr willen kunnen in de veilige vakken en de rest mag daar dan achter, en op dat filmpje zie je echt geen hele menigte ook. Ongeveer net zoveel mensen als je in de speelgoedwinkel kunt tegen komen

2 likes

Ik vind het ook niet normaal maar dat doen ze omdat er anders een menigte ongevaccineerden ontstaat en dan werkt hun plan/idee niet meer he.

1 like

Nou ja niet echt in een pandemie.

10 likes

Nou ik ben het levende bewijs dat je alsnog hartstikke ongepland zwanger kunt raken met Janssen in je harses (1x geen condoom gebruikt dus met mijn vruchtbaarheid zit het volgens mij wel goed)

5 likes

ik bedoelde eigenlijk meer ‘logisch dat er hekken staan bij iets waar je een kaartje voor moet hebben’, niet zozeer ‘logisch dat je een kaartje moet hebben voor de sinterklaasintocht’.

6 likes

Ik heb gisteren m’n tante aangesproken op het bericht waarin ze de situatie waar we nu in zitten vergelijkt met de holocaust. Ik snap best dat ze het eens is met dit beleid, ik ben het ook niet overal mee eens, maar de vergelijking met de holocaust gaat echt veel te ver. Daar werden 5,1 tot 6 miljoen mensen VERMOORD. Ugh. Nu kreeg ik een berichtje terug dat de situatie van nu lijkt op de aanloop van de massamoord en dat we nu iets moeten doen/leren van het verleden, voordat de geschiedenis zich herhaald. Ik geef het op :disappointed:

3 likes

Al dat geschreeuw op internet, ik word er soms zo gek van. Waar is de nuance?
Aan beide kanten.
Feit is dat elke oorlog begint met uitsluiting. 2G zou je uitsluiting kunnen noemen, al is het voor een grote groep ‘vrijwillig’ omdat ze niet voor een vaccinatie kiezen.
Ik verwacht geen oorlog maar denk dat je best mag waarschuwen voor uitsluiting.
Ik zag op Twitter ook wat reacties van mensen waarvan hun ouders of opa/oma nu flashbacks kregen naar de jaren 30. Die worden er bang van.
Maar waarom kiezen de mensen die willen waarschuwen hun woorden niet gewoon zorgvuldig. Kan me er zo boos over maken. Waarom moet je meteen de holocaust noemen waarbij iedereen gruwelijke beelden voor zich ziet die totaal niet aan de orde zijn.
Getver het lijkt tegenwoordig alsof niemand meer normaal is.
Iedereen schreeuwt en niemand luistert.

5 likes

Interessant om de highlighted stories van Johan Fretz op Instagram eens te lezen misschien. Hij heeft het hier over.

6 likes