Nou dat zijn dan zeker niet de opa’s en oma’s die in de oorlog iets te vrezen hebben gehad.
Ik vind de paralellen met de oorlog en de holocaust walgelijk. Echt volkomen onacceptabel. Dan wil ik echt niet meer luisteren, doei.
Nou dat zijn dan zeker niet de opa’s en oma’s die in de oorlog iets te vrezen hebben gehad.
Ik vind de paralellen met de oorlog en de holocaust walgelijk. Echt volkomen onacceptabel. Dan wil ik echt niet meer luisteren, doei.
Vandaag hadden we een Corona patiënt die beweerde dat zij geen vaccin mocht vw haar COPD. Wij verbaasd van Uh wie heeft u dat wijs gemaakt? Zegt ze na veel aandringen Ja mn huisarts. Toen ging mn collega voor haar neus proberen haar huisarts te bellen om te verifiëren, maar patiënte krabbelde meteen terug van Nee Nee was niet de huisarts. Na veel aandringen gaf ze toe een familielid… die heeft het vast ergens foutief gelezen.
We doen nu bij opname meteen informatie geven zodat zoveel mogelijk gevaccineerd worden.
Interessant artikel (vind ik, maar beetje biased haha) in het Tijdschrift voor Psychiatrie deze maand: Tijdschrift voor Psychiatrie - Zijn complotdenkers psychotisch? Een vergelijking tussen complottheorieën en paranoïde wanen op de site kun je doorklikken naar pdf van het artikel.
Vind dat ze het goed omschrijven, ook de uitleg aan het begin over hoe mensen in zo’n complottheorie kunnen verzanden vind ik heel beeldend.
Hoe oud moet je ook zijn om in de jaren 30 al bewust de aanloop naar onderdrukking en naar WO 2 mee te hebben gemaakt. (Edit: ik ging uit van Nederlanders) Stel je was eind jaren 30 16, wat ik al best jong vind voor dat besef, dan ben je nu 99-100 ofzo.
Als mensen het over de oorlog zelf hebben vind ik dat ook stom maar van specifiek de jaren 30 noemen gaan mijn bullshit-alarmbellen wel rinkelen
Edit: ik ben benieuwd hoe dit in andere landen zit, in Roemenie heerst angst vanwege het communistisch verleden en vooral door wat er na de val van het communisme nog allemaal gebeurde (en religie speelt ook een rol), in de V.S. onder een groep zwarte mensen omdat ze tot de jaren 60 of 70 echt nog bizarre medische handelingen uitvoerden op specifiek zwarte inwoners, in veel andere landen komt vaccinatie sceptisme niet door zo’n soort verleden maar door onhandige dingen die gepaard zijn gegaan met het vaccinatiebeleid in het verleden (Japan bijvoorbeeld). Dat zijn de enige voorbeelden die ik even gauw kan bedenken. Maar ik zie niet vaker dat er een verband met de oorlog wordt gelegd terwijl er toch overal oorlogen zijn en hebben geheerst
Ja nouja wij hebben dat besef al helemaal niet want we hebben toen niet geleefd.
Verder is het wellicht niet eens waar wat ze zeggen (denk ik) en willen ze gewoon hun (pijnlijke) ‘vergelijking’ bekrachtigen.
Als het toevallig Duitse, Poolse of Oostenrijkse opa’s en oma’s zijn geloof ik zeker dat zij er iets van meekregen. Zacht uitgedrukt. Nederlandse tieners echt niet hoor
Maarja de vergelijking slaat als een tang op een varken hoe dan ook
Een interessant artikel over de overeenkomsten en verschillen tussen waanbeelden en complotdenkers.
Ik denk ook dat ze het verzinnen om het verhaal kracht bij te zetten. Of ze hebben toevallig allemaal een opa die 100 is
Wisten jullie dat er een splitsing sekte van Qanon al twee weken aan het wachten is op de terugkeer van JFK junior en senior op dit plein in Texas? Ik zag net dit filmpje voorbij komen en het is zo interessant.
Deze groep gelooft dat ze nooit echt dood zijn geweest, maar dat ze samen met Trump de regering gaan overgooien en alle pedofielen gaan arresteren.
Haha lol, maar senior zou dan 133 jaar oud zijn? En junior ook al 104?
Als ze geen vaccinatie hebben gehad kan dat!
Diana leeft ook nog volgens hun! Ik snap ook niet hoe ze bij Kennedy zijn uitgekomen. Dat zijn Democraten toch? 🥲
Misschien verander je wanneer je boven de 110 (edit: 100 haha) bent van politieke richting
Zag dit net voorbij komen van Rittenhouse trial, zelf niet gevolgd maarr wel gek dat een voet zo verdwijnt
Ik kwam net via wappie Twitters op Huig Plug, een man die zichzelf klokkenluider van justitie noemt en nu is opgepakt vanwege bedreiging.
Vreemd figuur, maar hij haalt dus ook steeds “het verhaal van Lisa” aan wat een meisje zou zijn dat door allemaal hooggeplaatste mannen misbruikt zou zijn in Scheveningen. Haar moeder zit ook op Twitter en zij en die huig posten allemaal hele rare filmpjes en er is ook nog een heel raar account met ‘andere slachtoffers’ maar het is allemaal echt super bizar. Hun bewijs is ook heel raar.
Het makkelijkste is om ff op Twitter naar hun accounts te kijken om te zien wat ik bedoel want ik heb zelf ook geen idee wtf ik net allemaal gelezen heb, maar best veel mensen schijnen het te geloven? En dat die huig nu weer vastzit omdat hij “teveel weet”.
Idk Ik vind het zo bizar dus ik hoop dat iemand anders ook ooit dit konijnenhol in is gevallen en me kan uitleggen wtf dit is (ik geloof niet in die Huig hoor, maar dan is het toch laster allemaal? Je kan toch niet allemaal mensen zomaar beschuldigen?)
Hahaha ik ga stuk; er is nu een groep mensen die denkt dat Willem Engel undercover voor de AIVD is. Hahaha deze man verspreid allemaal complotten en is nu zelf een complot geworden
Dat is van het argos onderzoek over Lisa. Moet je maar eens luisteren.
Zijn meerdere podcasts over
Ik denk dat dit het nieuwe ding is onder complotwappies, Isa heeft ook ineens een post over ritueel misbruik. (Nou ja nieuw, het is natuurlijk al oud) We hebben er eerder wel eens een discussie over gehad in dit topic nav die Argos-uitzending.
Het onderwerp corona is compleet uitgemolken blijkbaar?
Ah oke
Maar geloven jullie dit verhaal want het klinkt zo bizar?