kon dat maar
Ik heb een familielid dat zich (nog) niet gevaccineerd heeft omdat hij heel erg wantrouwig is wat de overheid met data doet. Beetje waarover het hierboven ook ging: hij is bang dat ze met die QR codes vanalles in kunnen zien over zijn identiteit etc. Hij heeft ook al geen whatsapp meer, verklaarde ons voor gek dat we een ‘medisch ID’ hebben ingesteld op onze iPhone want dat is van apple en het gaat maar door. Ik weet echt niet zo goed wat ik ervan moet zeggen want ik ga hem toch niet kunnen overtuigen…
Hij wil nu misschien zich wel laten vaccineren maar dan wil hij geen QR code naja prima haha
Ja goh buitensporig politiegeweld, what’s new. Ik keur het uiteraard af, maar het is echt niet nieuw.
@Lula @Madam-Mikmak lol, love it.
Die quarantainekampen trouwens, dat doen ze al jaren met hun vluchtelingen. Waarom hoor je ze daar dan nooit over?
Nou dit inderdaad. Ik zat me hier laatst nog boos over te maken naar aanleiding van die focus op Australië van ‘de wappies’. Een tijd terug was er een universitair docent/professor die zich bezighoudt met mensenrechten en naar aanleiding van covid-protesten in Melbourne zei: ‘hey wat goed dat jullie ook om mensenrechten geven, ik nodig jullie hierbij uit om ook eens mee te lopen in een demo tegen politiegeweld tegen indigenous people, het asielbeleid, etc.’ Kan het bericht niet meer vinden maar dat was wel spot on
Ik denk dat hier best wat dingen van waar zijn. Niet zozeer dat de overheid dan jouw persoonsgegevens ziet maar ik zou het alleen maar aanmoedigen als mensen nadenken over welke gegevens ze met wie delen. Vooral als het gaat over Apple, Google, Meta etc.
Alleeeeeen is het juist niet waar voor Coronacheck. Dat is echt ontwikkeld met privacy first als uitgangspunt. In Nederland zijn er zelfs strengere ontwerpkeuzes gemaakt dan in andere landen. Wij hebben dus 2 QR codes (Nederlandse en internationaal) zodat er zo weinig mogelijk gegevens worden verwerkt bij de Nederlandse code. Een van de redenen dat een QR niet gedeactiveerd kan worden als je positief wordt getest na vaccinatie, is omdat ze geen codes in een centrale database opslaan. Wat privacy by design betreft is Coronacheck een heel knap staaltje werk en zo lang je iets van een slimme meter, telefoon, laptop, social media etc gebruikt is privacy echt 0 excuus om geen QR code te willen.
Ik heb liever dat de overheid mijn gegevens heeft dan mark zuckerberg eerlijk gezegd.
Zo’n enge dude
Sowieso
Google en Facebook houden zich ook gewoon structureel niet aan de Europese privacywetgeving en betalen de boetes gewoon, omdat ze het makkelijk kunnen betalen. Dat zegt genoeg.
Ik bedoel dan ben ik banger voor die invloed dan de achterkamertjes politiek in Nederland, daar zullen dingen misschien ook niet kies zijn maar het lijkt me toch niet zoveel impact te hebben als bij zulke grote techbedrijven.
Ik zat net tijdens het autorijden eens te denken aan dat zogenaamde “you’ll own nothing and you’ll be happy” van Klaus Schwab en hoe dat echt niks voor mij zou zijn want ik ben gehecht aan spullen. En ineens wist ik het… Marie Kondo zit ook in het complot! Daarom werd je afgelopen jaren doodgegooid met haar tips, allemaal voorbereiding. Je ziet het pas als je het doorhebt. Wanneer worden wij wakker?
Dit is ook mijn buurman overkomen. Hij was juist voorstander van het vaccin maar heeft ±6 weken na zijn tweede vaccin een hartinfarct gehad. Arts heeft kunnen afleiden dat het een reactie is geweest op de corona antistoffen, zo heftig! Hadden ook aangegeven dat meerdere mannen van zijn leeftijd dit als effect hadden gehad. Maar aan het vaccin lag het niet, als hij corona had opgelopen had hij hetzelfde gehad.
Dit dus. En ik las recent ergens ( of was het op nieuws) ook dat de kans op deze hart complicaties (Peri of myocarditis) juist hoger is bij een Corona infectie dan bij het halen van het vaccin.
Ondertussen loopt Baudet op Twitter te schermen met een grafiek die laat zien dat zowel peri- als myocarditis sterk zijn toegenomen in de afgelopen maanden. Behalve dat als je even goed leest, het een grafiek blijkt te zijn van het aantal google-searches naar die termen, niet de incidentie ervan
Haha wat, Jezus wat een amateur
Een paar posts geleden ging het erover maar een complotdenker die ik ken heeft op Facebook een enorme lijst gedeeld van overleden sporters/sporters met hartklachten. En het is een complete lijst met naam, leeftijd, land/plaats en wat er is gebeurt. De tekst erbij dat ze nergens zegt dat het aan vaccins ligt maar het wel allemaal heel toevallig is. Ik vind dit walgelijk, je zal het maar als nabestaande tegenkomen. Ik heb ook enkele random namen gezocht en kon nergens de connectie vaccin en de naam vinden.
“Maar ze zeggen nergens dat het aan de vaccins ligt!!! Enkel geven ze aan dat het wel heel toevallig is”. Om te kotsen vind ik het
(krijg hem niet normaal in beeld, sorry ziet er beetje vaag uit zo)
Ik zag op twitter weer zaken…. iemand deelt een foto van een koter die door een hek heen naar Sinterklaas kijkt. Blabla zelfs de intocht wordt geblokkeerd!!! ZWOLLE IS KUT BLABLA. Bleek niet eens haar eigen kind of foto…
Nee imbecielen. Het was een kind dat op de Erasmusbrug stond en daar staan hekken voor de veiligheid omdat het gevaarlijk is als daar drommen mensen en koters staan. Maar heel wappieminnend NL heeft die foto al met desinformatie verspreid en zich toegeëigend als propaganda middel. Ik wil hier niet meer wonen?!
Hahaha dat is volgens mij wat ik net deelde bij ergernissen.
Wat is nu het echte verhaal van die zwarte hekken?
Agh is gewoon allemaal onzin. Op die foto waren witte hekken. Ergens anders stonden hekken om tenten heen. Maarja sinterklaas zal zich ook ergens moeten verkleden 🥲
https://www.instagram.com/reel/CWQ9Cq4j1U6/?utm_medium=copy_link
ik zie net dit filmpje maar vraag me wel echt af waarom er zwarte zeilen worden neergezet? weinig context uit het filmpje af te leiden helaas
Die kinderen ook allemaal vol in de blackface. Ze zullen vast niet huilen omdat papa en mama daar een enorme scene aan het maken zijn en al schreeuwend rondlopen.
Als je zo graag de Sint wil zien, ga je toch lekker Nederland 3 kijken, kun je het nog beter zien ook.