Het complottheorieën topic

Zag dit “artikel” op insta voorbijkomen, echt wat een bullshit weer. Binnen 1 minuut vind je de echte artikelen op de websites van die ziekenhuizen en dan zie je weer dat dit hele artikel vakkundig is geknipt en geplakt en totaal uit context is getrokken. Hoe kunnen wappies ook met droge ogen zeggen “doe je eigen onderzoek” als ze constant artikelen blijven reposten die weer helemaal uit iemands duim zijn gezogen en binnen 1 minuut ontkracht kunnen worden :confused:

3 likes

een vriendin van me kwam in de groepsapp vragen of iemand de persco had gezien want ze had gehoord dat de Jonge had gezegd dat ze precies wisten wie er allemaal ongevaccineerd zijn, in welke groepen en steden ze zich begeven, en wat ze allemaal denken (dmv internetgedrag ed)

vind het zo lastig om dan niet lacherig te reageren, waardoor zij weer steigert. ik ben soms bang dat ze full on wappie wordt (ze zei het niet te geloven maar droeg wel allemaal argumenten aan waarom het zou kunnen) waardoor ik zo reageer en zij denkt dat ik denk dat zij wappie ís.
de mensen die dat tegen haar gezegd hebben zijn ook gewoon mega paranoïde personen die niet volledig functioneren in deze maatschappij en mijn initiele reactie (‘haha denk je nou echt dat ze daar tijd voor hebben, je moet niet zoveel op van die rare sites zitten’) is gewoon helemaal niet handig om die invloed tegen te gaan, maar ik word er ook steeds een beetje boos van gewoon, en het beangstigt me ook, omwille van haar als mens waar ik om geef.

1 like

Ergens snap ik het wel, ik werd ook helemaal paranoïde toen ik erachter kwam dat er een quarantaineplicht (bij terugkomst in NL) was bij een reis die ik wilde maken. Hoe gaan ze dat controleren, word je gebeld, krijg je huisbezoeken, word je in de gaten gehouden? Niet dat ik me niet aan de quarantaine wilde houden maar gewoon het hele controleren werd ik ook para van. Uiteindelijk heb ik de reis niet gemaakt omdat ik het teveel gedoe vond allemaal en het niet waard vond.

Maar ja, als wappies en andere ongevaccineerden denken dat het allemaal gecontroleerd wordt etc. dan begrijp ik dat wel? Ook al weet ik dat dat echt nergens op slaat want het is ieders goed recht om niet te vaccineren. Maar zij vertrouwen de overheid en media sowieso niet dus je kan er niet veel tegen doen.

In hetzelfde straatje: ik word zo moe van alle mensen die zeggen dat ze zich gedwongen voelen om te vaccineren. Omdat ze niet willen testen zeker? Schijtziek word je ervan. Willen niet vaccineren maar ook niet testen. Tja dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk.

1 like

ik begrijp dat op zich ook wel, en de middelen zijn er in principe natuurlijk voor.
maar volgens mij is er zwaar te kort aan it-ers bij de overheid en zijn ze sowieso vrij incapabel op dat vlak, en de aivd is niet zo drukbemand dat ze naast het in de gaten houden van echte criminelen en mensen die mogelijk kunnen radicaliseren, ook nog eens een miljoen “gewoon ongevaccineerde” Nederlanders in de gaten gaan houden.
dat ze uit het bevolksregister tov de vaccinatiegegevens zonder al te veel moeite kunnen zien wie er allemaal ongevaccineerd zijn, dat geloof ik best. maar je ip adres achterhalen, internetgeschiedenis en gps uitpluizen, nah. daar hebben ze echt geen tijd, geld en mankracht voor.

3 likes

Ergens klopt het ook wel een beetje, ze weten vast ongeveer hoeveel mensen niet gevaccineerd zijn en in welke regio’s die zich bevinden, dat is gewoon rekenen. Maar niet dat piet s. uit Dongen vanmiddag naar de Lidl is gegaan zonder prik.

Maar ze weten toch ook waar de meeste baby’s geboren worden, waar de meeste mensen zonder rijbewijs wonen, waar de meeste mensen met een uitkering wonen enz. Volgens mij is dat al 50 jaar zo.

Zou eerlijk waar wel onder de indruk zijn als onze regering iets zo goed had geregeld dat ze alles gedetailleerd van ons wisten, dat organisatie vermogen mogen ze dan weleens in andere zaken laten zien.

6 likes

Ik geloof niet dat ze zo ver gaan hoor maar ik denk serieus wel dat ze hiervoor tijd vrij zouden kunnen maken. Ministerie VWS heeft zó veel mensen op ‘Corona’ zitten.
Lijkt me trouwens best leuk werk om dat uit te zoeken.

Ze bellen je inderdaad en ik weet ook iemand waar ze aan de deur kwamen bij de quarantaineplicht na vliegreis

1 like

Ik denk dat Mark Rutte het nooit voor elkaar zou krijgen, maar dat Mark Zuckerberg allang weet wie gevaccineerd is, wie niet en wat de correlatie is met de hoeveelheid bonusaanbiedingen die je koopt en of je euro 95 of 98 in je auto gooit.

22 likes

Wappies kijken ook altijd heel erg naar landen als China, en op dit moment Canada en Australië waar dit soort dingen veel sneller gebeuren. Echt zo blij dat ik in Nederland woon.

@Merel en wat denk je van Bill Gates en zijn investering in PicNic. Wel handig als hij precies weet wat ik nodig heb. Hoef ik niet meer ZeLf nA tE dEnkEn

Edit: en zie hier dan de reden voor het onteigenen van boeren :sob:
Dit verzin ik nu ter plekke zelf maar zo leggen wappies links tussen werkelijk alles in de wereld. Ik vind het vaak vermakelijk om te lezen maar doe het soms bewust weken niet want voor je het weet wordt je ermee besmet.

Klopt, maar dat is wel omdat je zelf een formulier invult bij aankomst in NL met je adresgegevens, tel nummer enz.
Ben zelf idd ook eens gebeld door ministerie na terugkeer uit UK.

1 like

volgens een vriendin zijn er nu al te weinig mensen om drugsdelicten te onderzoeken en zoiets heb ik wel eens eerder gehoord (nav mensen die bang waren dat als je over drugs praat aan de telefoon of whatsapp, je ook in de gaten zou worden gehouden). al zouden ze het willen, is er gewoon niet de mankracht voor om ruim een miljoen Nederlands te gaan tracken.

die tweet die je post vind ik veel aannemelijker eigenlijk. dat zijn vuile spelers met veel geld en makkelijker te realiseren denk ik.
(alleen zie de link met de boeren er niet in gemaakt)

1 like

Ik bedoel trouwens geen veehouderijen maar akkerbouwers. Ik heb helemaal geen idee of die ook uitgekocht gaan worden hoor, het was even ter illustratie hoe complotdenkers denken.
Dat wij dan allemaal dat bewerkte voedsel van Gates moeten gaan eten. Pesticiden zijn slecht voor je gezondheid. Gates maakt ons door middel van vaccinaties en medicijnen dan weer gezond. Ik heb op verschillende plekken gelezen dat Gates ook computervirussen maakt zodat hij virusscanners kan verkopen :joy:

2 likes

Oh haha dat wist ik niet

@Ohappyday @Samsam Ja klopt, dat wist ik ook wel, je moet het opgeven bij de douane als je binnenkomt. Maar dat je dan echt gecontroleerd wordt vind ik gewoon heftig. Ik zou dan ook niet lekker op mijn gemak thuis zitten “want straks wordt er aangebeld door enge controleurs” :sweat_smile: Naja gelukkig heb ik het niet hoeven doen.

Bij ons stond de politie aan de deur om te controleren. Was wel ff schrikken.

Pff echt niet oké toch! Onaangekondigd ook natuurlijk :cold_sweat: En vroegen ze dan ook allemaal dingen? Geluk bij een ongeluk dat je ze niet hoeft binnen te laten ivm “quarantaine”.

Het ligt vast aan mij maar ik krijg daar echt paniek van, ik vind het al erg als bekenden onaangekondigd langs zouden komen. En dat gevoel dat er iets kan gebeuren maar je weet het niet. Net als wachten op de pizzabezorger maar dan 1000000x stressvoller :joy: Je weet dat ze komen maar hoe laat? De timer in de app klopt nooit en het is altijd schrikken als de bel gaat. :joy:

4 likes

Ik snap niet zo goed dat als ze denkt dat dit gezegd is ze die presco niet ff zelf kijkt? Want die is online super makkelijk te vinden. Niet persoonlijk naar jou vriendin hoor, want ik ken haar niet, maar wel interessant dat veel wappies de mond vol hebben van onderzoek doen maar niet ff dit soort dingen voor zichzelf kunnen checken.

1 like

de gebeurtenissen op astroworld zijn een satanistisch opofferingsritueel geweest :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Voor wie wat nieuwe inspiratie kan gebruiken:

8 likes

Haha ik kom uit op ‘de seksslaaf van mijn hond’ :joy: