Dat niet maar een echte veteraan gaat niet zo om met een militair uniform.
Die draag je alleen volledig en correct, alleen een jas met een gewone spijkerbroek eronder zou een veteraan nooit doen als hij zijn functie wil uitdragen.
Vind het echt jammer dat de anti-mensen met Waku Waku een kanaal hebben gevonden om hun stem te laten horen. Eerst was Isa hun luidspreker maar zij was makkelijk weg te redeneren dmv wetenschap en feiten, maar een horecazaak die (terecht) moet sluiten, daar is er een groot slachtofferschap uit te halen om hun argumenten kracht bij te zetten.
Ik vind het ook zo jammer dat er zoveel veganistische restaurants/sTrIjDeRs zijn. De hypocrisie en het egoïsme is ook zo ontzettend duidelijk, zeker als je kijkt naar welke uitspraken ze doen zoals hier:
Dat haalt toch de hele redenering van veganisme onderuit? Waarom zouden vleeseters dan moeten ‘lijden’ door hun voedingspatroon aan te passen omdat ‘de veganisten’, nog altijd slechts enkele % groot, dat willen?
Meer voormalige fans van Ewald Engelen (prof aan de UvA, columnist bij De Groene enz.)? Hij is nu zo iemand die een hekel heeft aan “identiteitspolitiek” (citaat wat ik hieronder post komt uit zijn column bij De Groene) en verder… zie hieronder voor een paar recente tweets
Pff ja ik vind dit echt eng. Ik ben gestopt met de pil sinds augustus, menstruatie bijna niet terug, hormoonschommelingen alles. Bijna spijt dat ik het vaccin genomen heb omdat ik nu geen idee heb of het daarvan komt of van het stoppen met de pil.
Maar dit zijn wel echt vrij typische klachten die vrouwen ervaren als ze met de pil stoppen toch?
Dan ga je toch weer aan de pil? Weet je meteen dat het niet door je vaccin komt.
Augustus is vorige maand? Dan is het toch heel logisch dat je daar nog last van hebt. Ik ken meerdere mensen die meer dan 8 maanden niet ongesteld waren na het stoppen.
Ik heb volgens mij precies dit al eerder gezegd in een ander topic, maar nee, want ze hebben helemaal niet de kennis die ze beweren te hebben. Het is net als dat een bepaalde helderziende heeft voorspelt dat er een pandemie zou komen, iemand die ik ken gelooft dat zij dan gelijk had, terwijl wetenschappers ook allang waarschuwden voor een pandemie (vanwege diverse factoren) en dat we daar niet op voorbereid zijn. Ik geloof niet dat mensen gelijk hebben op basis van conspiracy-denken of voorgevoelens. Kijk voor de grap eens wat ze allemaal beweren en niet is uitgekomen of bewezen. Alles wat ze nu bewezen achten was niet onwaarschijnlijk en zelfs waarschijnlijk binnen de omstandigheden
Ik denk wel dat zorgen over privacy en digitalisering terecht kunnen zijn. Maar als iemand dit combineert met ‘we zijn onderdeel van een experiment’ of vergelijkingen maakt met de holocaust vervalt voor mij de validiteit daarvan. Ik ga dan liever af op mensen die experts zijn op dit gebied en niet dat soort conspiracy-theorieën aanhangen.
Gelukkig heb je er bijna spijt van en niet helemaal.
Mocht je Corona krijgen zonder vaccin dan is er namelijk ook gewoon de kans dat je menstruatie cyclus in de war raakt.
Vind dit soort theorieën over het vaccin echt irritant.
Ik had altijd een super regelmatige cyclus, en precies 28 dagen.
Sinds ik ruim een half jaar geleden Corona heb gehad is daar niks van over.
Het wisselt per maand en er is geen pijl op te trekken, net als de rest van mijn lijf.
Helemaal in de war en kapot door Corona.
Een vaccin kan dat niet vooroorzaken, die activeert alleen het immuunsysteem zonder alle irritante levensverwoestende gevolgen die een echte infectie wel kan veroorzaken.
Correct me if I’m wrong maar is de pil sowieso niet vrij slecht voor je? Ik neem liever 100x het Covid vaccin dan dat ik ooit nog aan de pil ga. Man man, wat had ik daar veel bijwerkingen van. En als het iets dus je lichaam in de war schopt is het dus wel de pil… Of ben ik nu een pil-wappie?
Nou dit inderdaad. Ik snap er niks van waarom mensen wél bang zijn voor bijwerkingen van het vaccin, maar niet van bijwerkingen van corona (of elke andere ziekte waarvoor je je laat inenten). Vaccin = corona. Maar dan werkt het op een manier dat je lichaam de immuunreactie gaat krijgen en je antistoffen aanmaakt (en is het dus een stuk veiliger omdat je er minder van merkt dan echt het virus oplopen).
Ik was best ziek van m’n tweede vaccin en was toen echt blij dat ik geen corona heb gehad, stel je voor hoe ziek ik daarvan was geworden
Mijn moeder was eeeeindelijk overtuigd om zich te laten vaccineren, en nu heeft ze een week na haar eerste prik uitslag gekregen op haar buik en ze is ervan overtuigd dat het door het vaccin komt. Nu wil ze de tweede prik niet arrrggh
Hoe denk je dat het vaccin invloed heeft op je menstruatiecyclus? Je spuit iets lokaals in wat vrij snel afgebroken wordt. Je lichaam maakt er antistoffen op en klaar. Waarom zou het aannemelijk zijn in jouw beleving dat het je hele hormoon huishouding in de war gooit? Het is aannemelijk dat je aan het “ontpillen” bent. Hoe was je cyclus voor je aan de pil begon? Bovendien ben je nu vast paar jaartjes ouder na start van de pil.
Er is wel onderzoek gestart nav veel meldingen van vrouwen waarbij de menstruatiecyclus in de war was na het vaccin. Als het 0,0 invloed had, werd het niet onderzocht zou ik denken
Het moet toch worden onderzocht om te kunnen vaststellen of er sprake is van een verband. Uitkomst kan ook zijn dat et geen verband is.
@Ovenschaal kan dt veel beter verwoorden en uitleggen (heeft ze geloof ik ook al eens gedaan) maar na bv ziek zijn kan je cyclus ook in de war zijn / afwijken. Van vaccinatie kun je ook ziek worden, gaat je inmuunsysteen werken etc.
Zoals ik het begrijp (maar ik ben absoluut geen immunoloog of arts dus mensen die er meer verstand van hebben mogen me aanvullen/verbeteren):
Je immuunsysteem reageert op het vaccin. Dat kan koorts zijn of andere ziekteverschijnselen. Deze reactie kan ook van invloed zijn op je menstruatie (zoals dat ook het geval kan zijn als je bv koorts hebt door de griep). Je ovulatie kan in zo’n geval namelijk worden uitgesteld of overgeslagen door je lichaam omdat je niet fit genoeg bent om bevrucht te worden/zwanger te raken. Dit is een normale reactie op koorts/ ziekteverschijnselen.
Maar dat is in het algemeen. Als je net gestopt bent met de pil dan kan je hormoonhuishouding daar ook goed van slag van zijn.
Als je koorts hebt bijv van een infectie (maar kan ook van een vaccin) dan heeft je lichaam andere prioriteiten en kan het denken ehhhh ik stel de eisprong even uit totdat ik weer beter ben.
Zodra je beter bent is alles ook gewoon weer prima. Anders zou bij elke blaasontsteking, griep, whatever, alle vrouwen permanent onvruchtbaar worden en dat gebeurt gewoon niet.
Ik weet dan ook 100% zeker dat als ze de gevaccineerde populatie bij bijvoorbeeld griepprik vergelijken met populatie corona vaccin en uiteraard corrigeren voor leeftijd enzo, ze geen verschil tussen andere vaccins en dit vaccin kunnen vinden. Of als ze vrouwen met koorts bij blaasontsteking vergelijken met vrouwen die koorts kregen bij vaccin, ik noem maar wat.
Natuurlijk moet het onderzocht worden idd en dat zullen ze ook doen, maar er is 0 reden om aan te nemen dat het anders is dan bij andere ‘koortsige events’ in je leven.
Er is geen directe oorzaak. Wat er na zo’n vaccin gebeurt is een immuun reactie. Bij de een is die wat feller dan bij de ander. Bv koorts. Dat is het reden dat je menstruatiecyclus verstoord kan raken. Maar dat is dus ook zo bij een infectie. En @Flowermarket
Hè gatver, ik las zijn columns wel graag ja.
Anderzijds is het natuurlijk geen verrassing dat er hele extremistische elementen zitten in de vegan-scene en dat zij vaak wel heel erg in hun eigen gelijk geloven (nu niet allemaal boos worden forum-vegans, ik vind veganistisch eten an sich heel goed! als je je maar niet als een veganist gedraagt ;-))
Ik ben ook een pil-wappie! De pil is kut! De nuvaring matig, maar iig wel minder erg.
Brecht stelt aan de hand van onderzoeken van onder andere Dr. Hamer en Dr. Lanka dat virussen niet bestaan. Dat dit een van de grootste illusies is waar we in leven en dat dus gezondheid vanuit een totaal ander perspectief gezien moet worden. Wat ons dan wel ziek maakt? Dat leg hij uitvoering uit in dit gesprek.
van de insta van jornluka. het wordt steeds mooier