Het complottheorieën topic

Het is net een kleuter in de “nee” fase. Tegen alles waar je tegen kan zijn

1 like

Het viel me al op dat hij dit consequent verkeerd zei, dat vond ik nogal dommig, hoe vaak is die term nou al voorbijgekomen, dacht ik… bedoel je dat dit expres is?

1 like

Haha nee. Maar ik merk een overeenkomst tussen mensen die dit ongeïnteresseerd (en stelselmatig) verkeerd schrijven en bepaalde denkbeelden.

ah zo, ja same

Heb dit net beluisterd onder het schoonmaken

samengevat;
het stel van de retraite- boerderij (komt heel realistisch over) vindt Corona wel erger dan griep. Wil hun verantwoordelijkheid nemen en voert daarom deze maatregel in. Zijn niet voor discriminatie en denken ook niet dat ze hieraan bijdragen, willen dat het debat op zachtere toon wordt gevoerd, zitten op relationeel niveau (?) en willen ook niet teveel vooruit denken, zijn niet onderlegd in alle theorieën en cijfers etc en geven ook aan niet per se inhoudelijk in discussie te willen

Isa zit vol op overtuigings-stijl, snapt niet waarom van haar zoveel begrip wordt verlangd en waarom ze niet met harde vuist op tafel mag slaan. Ze hadden gehoopt dat het stel ook voor hen zou opkomen. Naar toekomst toe heel schadelijk. Ze blijft maar doorgaan met haar opsomming van oneerlijkheid blabla (wel onderbouwd). Die man is verbaal wat minder sterk

Vind het super irritant dat die presentator niet snapt dat iets als “discriminatie” opgevat kan of zou kunnen worden maar dan een gerechtvaardigd onderscheid oplevert. Dus in hun idee doen ze niet aan discriminatie en dat legt het stel ook goed uit maar dat willen Isa en die gast niet horen. Ze hadden een goeie band maar voelen zich nu in de steek gelaten

Het woord trillingsniveau komt overigens heel vaak voorbij!

1 like

Heeft een van de twee partijen uiteindelijk water bij de wijn gedaan? Of zijn hun standpunten nog steeds hetzelfde?

Ja die vrouw (Ida) zei wel dat ze het allemaal zou meenemen en laten bezinken “dit blijft even na resoneren” en missh een volgende keer heel missh anders organiseren.

Hun voornaamste punt was ook; we zijn geen activisten en willen gewoon het overheidsbeleid volgen etc
Maar Isa vond dat een beetje laf.

Het doel vh oudere stel was ook niet per se: naar elkaar toe bewegen maar dat hadden Isa en Floris graag anders gezien. Ik zit wel op de lijn van dat stel maar missh voor een Isa gewoon onbegrijpelijk. Zij wil ook dat gevaccineerden blijven opkomen voor het grondrecht van niet-gevaccineerden. Recht op eigen lichamelijke integriteit en vrije medische keuze. In theorie volg ik dat deels wel maar het hele idee van groepsimmuniteit en vaccineren valt daarmee volledig weg, maar dat lijkt ze niet te snappen

3 likes

Kijk van deze studies hou ik. Er ging rond dat HPV vaccinatie vast je vruchtbaarheid beïnvloedde. Nou, dan wordt dat onderzocht. Antwoord is trouwens: nee.

8 likes

Iemand die ik ken had na het vaccin verslechtering van haar ziekte tot het punt dat ze nauwelijks meer kon lopen, slechter dan daarvoor. Nou geloof ik zelf dat er altijd wel mensen zijn die als enorme uitzondering bizar slecht op een medicijn of vaccin reageren. Sindsdien is ze allerlei complot-onzin gaan verkondigen. Maar nu loopt ze ineens weer zoals voorheen (dat was niet echt goed maar ook niet zoals je in die filmpjes ziet met een looprek bijvoorbeeld. Ze kon wel lopen). En ze benoemt niet eens dat het beter gaat, en gaat gewoon door met het verspreiden van onzin. RIP sanity

Tenminste niet op de IC terwijl we langzaam verdrinken door het vocht in onze longen

2 likes

Hahahaha wauw, dat hoofd van die jongen met die verbaasde en bezorgde blikken gefotoshopt op een filmpje van een totaal willekeurige man in een willekeurig zaaltje met een nog meer willekeurige wappie-stem eronder gemonteerd :joy:

2 likes

Er stond vanochtend iemand bij het schoolplein te schreeuwen dat we kinderen moeten voorzien van thuisonderwijs. Als je ze naar school(basis) brengt krijgen ze daar pleisters op waarmee het vaccin wordt ingebracht en iedereeen vervolgens onvruchtbaar is
Heb dit eerder ook al via FB een keer voorbij zien komen

2 likes

Koekkoek

Ik zag deze parel net op insta. In de comments bij hannah_ vreugdenhil, die beweert sinds haar vaccinatie last te hebben van een opgeblazen buik en wegblijvende menstruatie. (Kan uiteraard niks te maken hebben met haar eetpatroon. Of met de hoeveelheid sportactiviteiten iedere dag. Of met iets anders :face_with_raised_eyebrow:)

Maargoed, schijnbaar voor velen herkenbaar. Deze dame beweert dat ze door de vaccinatie van haar man (!!!) nu zelf klachten heeft. Hahaha dat verzin je toch niet??

3 likes

Misschien zijn ze allemaal zwanger. :rofl:

Haha ja ook mijn eerste gedachte, maar die optie was al uitgesloten schrijft ze bij de post!

1 like

Doutzen kan weer ff los:

2 likes

O God steeds meer influencers ontpoppen zich tot wappies zoals mn tlstr gelijk ontvolg

1 like

Ik ben eigenlijk wel benieuwd:

Zijn jullie ook soms bang dat ‘wappies’ gelijk hebben, met hun verhalen over o.a. dat de QR-codes een begin zijn naar een puntensysteem zoals in China enzo?

• Nee, niet bang voor
  • Soms bang voor
  • Ja, regelmatig bang voor

0 stemmers

Ik merk dat ik er bang voor ben. Dat ze gelijk hebben en dat ik een naïef schaap ben enzo. En ben misschien wel het bangst dat die tweedeling echt uit de hand gaat lopen enzo :cry:

Is er niet toevallig een lijstje of infographic waarin alle complottheorieën worden weerlegd ofzo?

(Sowieso dank voor alle info in dit topic!!!)

1 like

Ben er niet bang voor dat we hier “black mirror” praktijken krijgen en dat er een sociaal puntensysteem komt.

Ik denk wel dat de QR code voor meerdere zaken gebruikt zal worden. De motie om dit tegen te gaan is namelijk door de tweede kamer verworpen

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z16257&did=2021D34993

Met andere woorden het wordt niet uitgesloten dat de QR code ook voor andere situaties gebruikt zal worden

1 like