Het complottheorieën topic

Je kan ook filemon en de complotten kijken, geeft een mooi en duidelijk beeld in het hoofd van complotdenkers

2 likes

Maar ik snap niet hoe dit dan werkt bij Corona. Dat is toch geen onverklaarbare gebeurtenis? We weten precies hoe pandemieën ontstaan en er wordt ook al jaren voor gewaarschuwd door virologen. Er zijn talloze onderzoeken en literatuur over te vinden, ook in makkelijke taal op bijvoorbeeld Wikipedia, dat is toch geen onverklaarbare gebeurtenis. Waarom dan toch op zoek naar een andere reden :thinking:

Eens! Er waren ook een aantal mensen die in het verleden een geschil met de overheid hadden gehad die hun leven beïnvloedde (bijvoorbeeld zaak kwijt geraakt oid). Hoewel het zeker niet de enige oorzaak hoeft te zijn, kan zoiets ook meespelen. @Whoopdidoo

1 like

Denk dat dat dan weer de maken heeft met het wantrouwen in overheid, wetenschap en technologie. Misschien zaten mensen al in een ander complot. Maar zo’n eng wereldwijdvirus die opeens allemaal mensen doodmaakt (in t begin was t ook echt eng als je beelden van china of italië zag). En als je dan de verklaringen die worden gegeven niet toereikend genoeg vind, dan kan ik me best voorstellen dat je je eigen ding gaat bedenken.

Vind dit stuk wel helder geschreven. Dat wantrouwen ook gewoon een evolutionair voordeel had. En dus niet gek is dat we dat nog hebben.

@Luzarl Die heb ik uiteraard gezien. Vond dat hij t erg goed deed. Volgens mij zat die noodle nadia er ook in. Dat was volgens mij ook degene waarbij de overheid iets fout had gedaan. Er zat alleen niet zoveel uitleg over waarom mensen dit soort dingen geloven. Maar daar is de flat earth docu wel weer een goede voor.

2 likes

Wel erg opvallend zoveel van die fanatiekelingen die op tv worden geportretteerd een geschil met de overheid hebben gehad. Begon te denken dat je hier wel vergif op in kunt nemen. Hmm misschien die ene met alien baby’s niet? maar echt, het bleef maar komen.

2 likes

Nu hebben ze het er over om een podcast te maken met een uur stilte.
Uitstekend idee.

2 likes

Denk dat onverklaarbaar niet helemaal het goede woord is. Het gaat meer om ‘ongrijpbaar’, bij zon pandemie op wereldformaat hebben veel mensen het gevoel de controle te verliezen, en kunnen over het algemeen gewoon slecht handelen dat dit soort rampen het gevolg zijn van alle ‘logische’ verklaringen die jij noemt: overbevolking, globalisering etc. Dit is overweldigend en het is makkelijker (veiliger?) om uit te wijken naar alternatieve verklaringen die de verantwoordelijkheid minder bij de burger zelf leggen (laat je vaccineren, houdt afstand, mondkapje etc, om nog maar niet te spreken over alle stappen die men zou moeten nemen om toekomstige pandemieën tegen te gaan) dan die confrontatie aangaan met het feit dat er een pandemie gaande is die miljoenen mensen het leven kost. Het is eigenlijk een soort vluchtgedrag, echt een ‘coping mechanisme’.

10 likes

Oh ik vond juist dat het een heel goed beeld af van waarom. Maar misschien verschilt dat tussen ons dan. Meeste mensen verloren het vertrouwen in de overheid, je gaat mensen zoeken die dat vertrouwen ook zijn verloren en hopla, een nieuwe wereld opent zich voor je met nieuwe gedachtes en een nieuw wereldbeeld

1 like

Ik ben door jou die podcast gaan luisteren en ben nu bij dat stukje. Haha wat een figuren. Je had helemaal gelijk over dat ophemelen en de humble brags. Ben nog steeds wel geïnteresseerd in zo’n ayahuasca ceremonie, maar dan voor mezelf. Zou er nooit zo’n podcast over maken lol. Wat een interessantdoenerij.

Edit: @Nescio hoever zaten je ogen in achterhoofd bij het einde? Wat een geslijm zeg. Hij gaat lekker op gesprekken met iemand zoals haar. Echt van die leiders weet je wel? :roll_eyes:

1 like

Waar kan ik me abonneren? Het gevoel dat je iets doet terwijl je naar stilte luistert :partying_face:

:scream: :face_with_symbols_over_mouth:

Ik mis een :roll_eyes: reactie-emoji.
Wel goed dat Lareb doorvraagt over medische voorgeschiedenis etc., dan vallen ze wel door de mand omdat ze niks kunnen beantwoorden.

4 likes

Je moet of het batchnummer van je vaccin invullen of je bsn. Random advertenties zoeken en een melding maken is daarom kansloos.

1 like

Mijn collega zei dat ik door mijn vaccin misschien wel helemaal geen kinderen meer kan krijgen.

Zoveel emoties tegelijk, ergens in een spectrum tussen ‘‘dit is mijn grootste angst’’ en ‘‘wtf lul je nou’’

Ik ben gewoon na de vaccinaties zwanger geworden :blush:

17 likes

Ik ook! :heart_eyes:

2 likes

Ja dat worden dus kleine Bill Gates baby’s :innocent:

3 likes

Met extra 5G :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik ben ook 2 weken na de vaccinatie zwanger geworden en ik hoop dat mijn baby op Bill Gates gaat lijken. Of in ieder geval de helft van zijn vermogen krijgt later zodat mijn baby later zijn arme moedertje kan onderhouden.

12 likes

Ik merk elke keer wanneer die vergelijking met Joden en WOII wordt gemaakt dat ik het lastig vind om te verwoorden waarom ik er zo boos van wordt en waarom het niet oké is. Ik kwam dit artikel tegen op Twitter en ik vind dat hij dat gevoel wel goed verwoordt. Inclusief woordkeuze die af en toe niet heel netjes is, maar dat punt ben ik zelf ook wel voorbij:

10 likes