Het complottheorieën topic

Neeeeee hoe kut die podcast :unamused: “Waku Wakeup” ook echt, bleh.

1 like

Ik ben ook erg teleurgesteld hierin! Rip mijn favo vegan kapsalon :cry:

1 like

Ken je die mop?
30.000 Belgen zetten de kraan open.
Zegt die Nederlander: moet je die niet uit zetten?
Zegt die Duitser: Ja de kraan moet dicht.
Zegt die Belg: nee joh!
Zegt die Limburger: oké wij doen ook mee!!!1!!

Hoe denkt hij dat er dan water in die huizen komt? Kan iemand deze man opnemen in een inrichting? Voor zichzelf en anderen :no_mouth:

3 likes

Hahaha ja want Limburg ligt ver boven de zeespiegel, dus hij heeft er zijn vraagtekens bij!! :confused: :o_o: :sob:

2 likes

Denkt hij dat de Noordzee is overstroomd?

7 likes

Ik heb geen idee wat die man allemaal denkt. :woman_shrugging:
Hij noemt het in elk geval een hoax.

6 likes

Haha neeeee. Echt die man moet toch gewoon een tv kantine typetje zijn.
Niemand kan echt zo zijn.

6 likes

Waar zegt ie dit dan?

Bij zijn “persconferentie”

Dit lijkt ook haast wel een grap, wtf

1 like

Door dit soort dingen denk ik echt waarom bestaan mensen :joy::sob::sob::joy:

Haha ook casual eerst denken dat Kjeld Nuis een voetballer is en als hij erop aangesproken wordt ‘ja hij wel’. Omg en dat volhouden dat Eriksen een hartstilstand heeft gekregen door het vaccin dat hij nog niet eens had gehad :woman_facepalming:t3:

Ik weet dat we eigenlijk gewoon geen aandacht aan deze man moeten besteden, maar ik vind het enerzijds zo grappig dat deze man allerlei kul verkondigt aan mensen die zogenaamd zelf onderzoek doen terwijl die dingen met één Google search te ontkrachten zijn.

Anderzijds natuurlijk enorm treurig dat mensen zo blind achter deze weirdo aanlopen (haha schaapjes).

11 likes

Ik ben ergens wel benieuwd hoe hun Aya ervaring was maar geen zin om de hele podcast te beluisteren

Komt ie nou weer terug op die Deens voetballer die niet eens gevaccineerd bleek te zijn?! :weary:

1 like

Het ging hier laatst over dat Doutzen va de aarde verdwenen leek te zijn toch? Ik zag haar net in een nieuwe l’oreal elvive reclame.
Maar ik vermoed eigenlijk dat ze al even geleden een meerjaren contract heeft getekend, als is dit nergens op gebaseerd.

Ik heb de eerste helft geluisterd en toen ben ik afgehaakt. Isa vertelt dat ze ervaarde dat ze een krijger is en krijgers worden niet getroost. Ze was in die trip omringd door haar drie beste vriendinnen die ook in krijgerspose stonden. Ze ging ook terug naar haar kindertijd en naar de positieve aspecten daarvan, en zegt ook dat ze in haar trip vasthield aan haar pop en dat ze van zichzelf die moest loslaten. Daarna is ze letterlijk die pop, die ze nog had blijkbaar, gaan begraven met haar ex en dat staat symbool voor dat ze zich niet getroost heeft gevoeld in haar jeugd en dat ze dit moest loslaten.

Dat ze zichzelf als krijger ziet geeft voor mij aan dat ayahuasca echt een ervaring geeft die aansluit bij hoe je al denkt over jezelf. Volgens mij heeft geen wappie (weet echt geen betere term voor deze verzameling van denkbeelden) een ontwaking waarbij ze denken ‘misschien heb ik het wel verkeerd allemaal…? Misschien zit de wereld wel anders in elkaar dan in denk? Mind=blown.’ Het lijkt hen juist altijd te sterken in hun denkbeelden. Ik vind dit eigenlijk wel een openbaring. Ik heb dit namelijk vaker gehoord maar de laatste tijd steeds vaker van mensen die anti vaxx en “woke” zijn en zichzelf als een soort onoverwinnelijke helden zien tijdens trips

De plek waar ze dit samen gedaan hebben is een plek waar ze een heel bijzondere band mee hebben maar zover ik begrijp gaan die mensen vaccinatie verplichten, en ze hopen dat ze met hen kunnen onderhandelen hierover

Isa heeft ook naar eigen zeggen heftige trauma’s opnieuw ervaren in haar jeugd, als voorbeelden noemt ze angst om afgewezen te worden en bindingsangst en hoge eisen aan zichzelf stellen en geen zelfliefde, dat vond ze wel heftig maar ze had van tevoren ook bedacht dat ze dit wilde oplossen, maar dat is niet helemaal gelukt (ook volgens eigen zeggen)

5 likes

Tnx voor de samenvatting vh 1e stuk! Ik denk idd dat dit soort trips heel erg versterken waar je in headspace mee te maken hebt. Ik heb jaren geleden truffels gedaan en was beetje zoekende na break up etc en ik kwam tijdens de trip in een lift terecht met plattegronden die op de gezichten van mijn vriendin moest aflezen terwijl een rastafari me de zin vh leven uitlegde. Even zijstap dus jah maar begrijp je punt!
Typisch dat ze zichzelf als krijger zag. Dat leeft heel erg de laatste tijd bij haar. Ze vertelde laatst in haar story over dat anti-depressiva heus niet alleen maar voordelen heeft nav haar eigen ervaring (op zichzelf genomen logisch) maar deed ze ook voorkomen alsof het een openbaring was en niemand dit ooit durft uit te spreken? “Mijn DM ontploft. Dit durft niemand ooit te zeggen” huh.

Op haar stories kwam ook voorbij dat ze in de middeleeuwen terecht was gekomen tijdens Aya en dat het dus 2 dagen duurde!? Super lang

Wow dit had ik dan weer niet achter die stichting/groep gezocht. Wat goed van die mensen

En die hij ook als dood verkondigde?

Ja dit insinueren ze door te zeggen dat ze die man en vrouw van die plek hoog hebben zitten en ‘het’ heel jammer vinden en dat die tot de weinige mensen behoren voor wie hun verschillen qua denkbeelden geen dealbreaker is, maar dat ze hopen dat ze dit samen met anderen kunnen oplossen zodat ze kunnen blijven komen

1 like

Als je dat soort dingen interessant vind kun je altijd googelen op ayahuasca tripreports, of op erowid (engels) of dhp forum (nederlands) kijken! Staan veel tripreports op, ook van andere psychedelica of dissociatieve middelen mocht je geïnteresseerd zijn.

4 likes