Het complottheorieën topic

Okay dit vermoedde ik maar wist niet of ik er dan teveel in zou lezen, beetje vaag geformuleerd.
Maar HEH. Dat is ook echt niet te rijmen met haar “wees trouw aan jezelf” en ietwat linksig/groene inborst zoals ik haar vroeger kende. Ik ben in shock

Edit: heb het haar gevraagd in een DM

ze zegt; “ik niet, ben op geen enkele manier mensfoob, iedereen die eigen leven en wil wil leiden. maar heb wel moeite met de politieke agenda en het pushen bij kleine kinderen. Geef ze de ruimte”

1 like

Misschien kan iemand Isa het verschil uit leggen tussen gender en sekse/geslacht :woman_facepalming:t2: Gender heeft namelijk niks met wetenschap te maken.

7 likes

Mensen die ‘de “wetenschap”’ vertrouwen zouden niet moeten geloven in het verschil tussen gender vs sekse… dus mensen die niet ‘wetenschap’ vertrouwen, zoals zij, geloven wel in het verschil tussen gender en sekse? Goed verhaal :joy:

4 likes

In welk opzicht wordt dit gepushed bij kinderen? Dat geef ze de ruimte is ook wel ironisch he. Geef ze de ruimte, behalve als ze zich anders identificeren.

Klinkt alsof Isa nodig moet emigreren naar Hongarije.

18 likes

Had ze niet een tijd geleden ook al een heel transfoob of homofoob bericht? Ik weet niet meer wat het was maar iets met “we moeten gewoon normaal doen zoals een broccoli” of zoiets, of heb ik dit verzonnen?

9 likes

Wat is de politieke agenda van genderneutraliteit dan :face_with_raised_eyebrow:

@EllaFitzgerald Ja met die broccoli kan ik me ook nog herinerren, echt FvD gekkie

3 likes

Oh hebbes dit was het:

ze moet echt haar bek houden man (isa dus)

4 likes

Geen idee, vroeg ik me ook af. Ben er tegenin gegaan en ook gezegd dat dit een veel te genuanceerd onderwerp is om op 1 hoop te gooien met die science discussie en überhaupt voor 1 regelige-oneliners die alle nuance missen: “daar heb je zeker een punt. Bedankt voor je feedback”

3 likes

Ik heb een complottheorie over de complotwappies :joy:

De complotwappies met veel volgers (bijv Isa, maar ook Thierry) worden betaald door Rusland om dit soort onzin te verspreiden. Geen vertrouwen in wetenschap, de overheid, etc. Wel soort van linksig maar ook transfoob en (licht) racistisch.

Koekje van eigen deeg :wink:

5 likes

Oh maar in Complotland zijn er ook veel mensen die dit geloven over bijvoorbeeld Wengel. Ik weet niet of ze specifiek aan Rusland denken, maar wel dat prominente wappies betaald krijgen door ‘de vijand’

Politieke agenda: agenda 2030, onderdeel van onderwijs. Niet de juiste plek en te vroeg (vanaf 5 jaar)
Aldus Isa

…ik begrijp niet wat die twee dingen met elkaar te maken hebben

1 like

Ja dit vind ik echt een lastige groep. Iemand die enorm veel gereisd heeft, vrijwilligerswerk in buitenland (“free spirit” wat dat ook mag betekenen). En tot op bepaalde hoogte rondom vaccins/“gezondheid” volg ik haar redenering vanuit haar perspectief, alleen ben het er totaal niet mee eens
Alleen deze transfobie? Ik zeg niet dat het dat onmogelijk is om dan zo conservatief te denken. Maar geeft bij mij wel een grote error

5 likes

Haha oh en ik maar denken dat ik een originele theorie had :wink: voor de isa-groep is Rusland (en bijv trump) juist niet de vijand toch? Juist positief over de normen/waarden daar. Isa had in verkiezingstijd ook allemaal positieve dingen over trump. Dus dit anti-lgbt gedoe past wel echt in dat straatje.

Misschien moet ik een instagram openen met “Wappies = schapen die achter Rusland aan lopen.” Zelfde manier als de wappies het aanpakken.

2 likes

Nee Rusland is juist de vijand want communisme en Nederland moet vrezen voor de linkse communisten

Verwarrend allemaal

1 like

Rusland is niet communistisch?

Dit raakt echt kant noch wal. Niet alleen mist ze het verschil tussen gender en geslacht, maar mist ze ook dat geslacht wetenschappelijk gezien veel veelzijdiger is dan man/vrouw.

En dan deze reactie die ze @Scorpiovibes geeft.

Geef kinderen inderdaad de ruimte om te ontdekken wie ze zijn zonder ze van jongs af aan in een mal te gieten. Hoe kan een mens dingen zo omgekeerd zien?

7 likes

In hun ogen toch nog wel?
(Sowieso heeft het geen zin dit soort theorieën te weerleggen met feiten toch? Ik vertel alleen wat ik voorbij heb zien komen in wappie-kringen)

Is Rusland democratisch?

:stuck_out_tongue:

4 likes

Nee, maar communisme is niet het tegenovergestelde van democratie (Amerikanen stelden het wel zo zwart/wit voor in de koude oorlog, maar dat was communisme vs kapitalisme).

Daarnaast zijn Poetins speeches anti-communistisch. Rusland is sinds de jaren ‘90 geen communistisch land meer.

Democratie vs autocratie*
Communisme vs kapitalisme*

Je kan Rusland een autocratie noemen (gezien Poetin, staatsrechtelijk klopt dat niet) maar geen communistisch land (dat is een economisch model en een ideologie zie Cuba of N-Korea)

*ja ook dit ligt natuurlijk allemaal veel genuanceerder, maar ‘democratie vs communisme’ is sowieso helemaal onjuist.

8 likes