Dit is nogal een aanname van jou dat ik ondertussen niet in ga op info van andere forummers; er is hier zoveel geplaatst in de tussentijd dat ik niet eens zo snel kán reageren. En dat ga ik zeker nog wel doen.
Ik zou je graag willen verwijzen naar mn antwoord hierboven; er is zoveel geplaatst nu in de tussentijd dat ik niet eens de tijd heb gehad overal goed op te reageren, daarbij vind ik “persoon reageert nooit meer” zwaar overdreven aangezien er maar 1 dag voorbij is gegaan. Alsjeblieft zeg.
Trouwens, ik ben niet nieuw hier.
Dan neem ik mijn woorden terug wat dat betreft. Het is hier vaker voorgekomen dat iemand binnenkomt met vragen, waar mensen dan tijd voor nemen om er antwoord op te geven, en vervolgens die persoon nooit meer reageert. Vandaar de felle reacties daarop. In jouw geval is dat dus onterecht.
Je account is nog geen 24 uur oud, dus die opmerking is niet heel gek toch?
Nee natuurlijk niet maar wel onterecht.
Ja dat begrijp ik, want dit heb ik ook vaker gezien. Het lijkt me een belediging voor de moeite en tijd die anderen nemen om hun reacties te schrijven (ik begrijp dan ook de felle reacties), dus ik vind het dan ook niet meer dan respectvol om goed de tijd te nemen, alles door te lezen en dan te reageren. Alleen is dat binnen zo korte tijd bijna niet te doen. Neem van mij aan dat ik alles goed door ga nemen en niet afgeraffeld zal reageren.
Niet iedereen zit 24/7 op het forum haha. Give her some time. Sommigen redacties zijn ook lang, dus snap dat ze daar niet 1 2 3 antwoord op heeft. Tevens is het ook niet nodig om haar een troll te noemen (dat gaat alleen maar averechts werken), maar juist een respectvolle discussie aangaan (zoals hier boven gebeurde).
Zou je het nou niet erg lullig vinden als iemand hier met de beste bedoelingen komt? Vind dit zo’n naar cynisch sfeertje geven. Voel het meteen aan mn vibraties.
Waar ik eigenlijk voor kwam: kijken jullie ook Filemon zn complotten-programma? Vind het best goed gemaakt, interessant ook al weet je wat er ongeveer komt.
Ik kijk het en vind het interessant, maar ook wat pijnlijk om te zien. Het zijn toch vaak mensen die zich ergens in de steek gelaten voelen door de overheid en vanuit dat wantrouwen compleet in complottheorieën duiken.
Die vrouw in de eerste aflevering over 5G met extreme gevoeligheid voor straling vond ik vooral lastig. Ik kan me ergens best voorstellen dat sommige mensen gevoeliger zijn voor straling, maar zij leek er psychisch ook helemaal aan onderdoor te gaan.
Ja! Vind het wel respectvol gemaakt, hij maakt ze niet belachelijk maar stelt wel goede vragen. Ik had wel heel erg moeite met de tweede aflevering, vind nog steeds dat corona ontkenners erg ver gaan met hun uitspraken en vergelijkingen. Eng en gevaarlijk die mensen.
Maar wat @Totoro ook zegt is wel waar. Rode draad is wel dat het allemaal mensen zijn die een conflict hebben gehad met de overheid.
Haha door de avatars van jou en @Totoro dacht ik even dat je tegen jezelf praatte.
Maar ik wilde toevoegen dat je vanuit terecht wantrouwen in bijvoorbeeld de overheid ook ‘gewoon’ activist kunt worden in plaats van complotgekkie. Ik hoor in mijn omgeving wel vaker mensen zeggen ‘ja maar het komt dus ergens vandaan’ maar (erg) slechte ervaringen met de overheid of andere autoriteiten zijn niet voor iedereen een reden om full-on wappie te gaan. Gelukkig! (Edit: ik ken trouwens ook veel mensen waarvan ik weet dat ze niet zulke ervaringen met de overheid hebben en sowieso maatschappelijk gezien niet in een underdog positie verkeren, en toch enorm complottheorieën aanhangen en verspreiden)
Nee de mensen in dit programma zijn wel de extreme gevallen natuurlijk, wel goed om de nuance te benadrukken.
Overigens valt het me op dat @Totoro en ik de laatste tijd vaker door elkaar gehaald worden of als dezelfde persoon worden gezien hahaha. Misschien moet ik weer eens op zoek naar een andere Duchess ava.
ik heb Filemon en de complotten ook bekeken, en ik vond het wel een interessant programma. Von Filemon alleen een beetje defensief op het onderwerp ingaan. Dan vind ik Ryanne van Dorst in het alternatief dit beter aanpakken.
Of ik moet deze nemen om ultieme verwarring te zaaien
Heeft iemand tips hoe om te gaan met iemand die dichtbij je staat en compleet the rabbit hole is ingedoken en overal complotten in ziet?
Ben inmiddels zover uitgeput dat een gesprek aangaan echt hopeloos lijkt. Negeren en het onderwerp zo min mogelijk ter sprake laten komen werkt nog het beste maar lukt niet altijd even goed aangezien corona overal is en het vaak linksom of rechtsom weer op complotten uitdraait. Het wordt echt zwaar irritant want ik heb hier absoluut niets mee en ik ben nu arrogant / slapend / etc als ik er niet meer naar wil luisteren.
Ben benieuwd of er hier ervaringen zijn of wellicht nog hoop dat hier ooit iets aan kan veranderen.
Ik vind het echt bizar dat je mij wegzet als troll. Je kent mij niet eens. Het zegt wat mij betreft veel over jou als persoon. Ik heb namelijk net zelf aangegeven dat ik de moeite ga nemen om alle reacties door te nemen en reageren, dus er zitten zeker goede bedoelingen achter. Je kunt het ook omdraaien natuurlijk he. Ik probeer te achterhalen wat er allemaal gebeurt momenteel, ook op Europees niveau en zelfs dat van de Verenigde Naties.
Wat probeer je precies te achterhalen op EU/VN niveau?
Onder andere hoeveel macht zij in handen hebben.
Op welk vlak? Op corona vlak?
En is dat iets inherents slechts, om beleid te maken/conventies etc? Ik vind van niet, binnen bepaalde grenzen uiteraard. Als het om eerlijke verdeling van bijv medicijnen gaat, vind ik dat heel goed. Of afspraken wereldwijd om geen kernwapens te hebben enzo. Al is dat niet perse corona gerelateerd (het laatste).