Het complottheorieën topic

2 likes

en tis nu dus al begonnen nu die boot vast zit in het Suez kanaal! dat is ook onderdeel vh grote plan! (gelezen op insta)

2 likes

Ik vind het jammer dat ik geen echte informatie kan vinden over de great reset. Maar ik begin ondertussen te hopen dat het echt is wat al die complottheorieën zeggen. Helemaal klaar met dat kut kapitalisme. Kom maar op met wat nieuws hoor. Ik lever met liefde mijn bezittingen in.

2 likes

Een tweeluik… heb me echt goed vermaakt vandaag met alle tweets over deze “militairen” hahah. Let vooral op die vrouw in het filmpje, en de omgekeerde Nederlandse vlag op de achtergrond :sob:

Edit: en deze man dan met z’n prins carnavalshoedje, wat gênant hahah

afbeelding

6 likes

Ik heb mij daar ook net mee vermaakt! Leukste vind ik de reacties: ja maar ik heb net iemand gesproken en die is echt veteraan.

Ik kan ook tegen mensen zeggen ik ben een veteraan, dokter, rechter what ever en een bijhorend pakje aantrekken. Dan is het nog steeds niet echt Gerda.

Die omgekeerde vlag is waarschijnlijk (want met deze lui weet je het nooit) expres. Dit staat voor opstand/verzet

Jaa, er zitten vrouwen en kinderen in die containers hoor!

1 like

Nog even terugkomend op de Argos en satanisch misbruik, ik kwam dit stuk tegen: Ritueel misbruik en de heilige status van Argos - Sargasso.

Wat er lijkt te gebeuren:

• Verhalen over satanisch misbruik door elites doen al heel lang de ronde
  • Onderzoek toonde toen aan dat uitgesloten is dat dit op grote schaal plaatsvindt
  • Er blijkt een bepaalde groep therapeuten te zijn die dit onderwerp blijft pushen; door QAnon krijgt deze complottheorie weer een opleving
  • Dan komt de uitzending van Argos, die (wederom) vooral is gebaseerd op anonieme vragenlijsten en ‘bewijs’ van activistische onderzoekers, en eigenlijk niets nieuws naar voren brengt.
  • Vervolgens roept de Tweede Kamer op tot nieuw onderzoek, dat wordt teruggegeven om de reden dat wetenschappelijk onderbouwd onderzoek naar satanisch misbruik niet mogelijk is

Ik vind dit fascinerend – mensen hebben blijkbaar behoefte aan gruwelijke verhalen, maar is ‘gewoon’ kindermisbruik niet gruwelijk genoeg?

5 likes

Oprechte vraag, niet per de aan jou: maar ik lees steeds over ‘satanisch’ misbruik en hoor Lange Frans en consorten ook praten over ‘satanisten’. Maar de aanhangers van deze theorieën geloven toch niet in een satan? Of wel? Of staat ‘satan’ gewoon gelijk aan ‘met rituelen’ ofzo?

1 like

Volgens mij geloven aanhangers van deze theorieën niet in satan. Maar ze denken dat er andere mensen zijn die wel in satan geloven en daar (offer)rituelen voor uitvoeren. In de rituelen zouden namelijk satanistische verwijzingen zitten, kan ik me herinneren uit die argos aflevering.

2 likes

Ah okay, want ik heb wel eens zo’n demonstrant een politicus horen uitmaken voor ‘satanist’ maar dat staat dan gelijk aan op rituele wijze offers brengen ofzo.

1 like

Volgens mij kwettert het gros van de de mensen elkaar maar gewoon na terwijl ze eigenlijk geen idee hebben wat ze nou precies zeggen

10 likes

Dit verbaast me niets. Als ik dat meisje hoorde praten dacht ik hmm verdacht veel overlap met verschillende psychiatrische ziektebeelden. Los van of er wel of niet sprake is van seksueel misbruik, wat natuurlijk kan, vind ik het satanische stuk weinig onderbouwt.

1 like

Ik heb naar de podcasts van het World Economic Forum geluisterd, maar werd er niet veel wijzer van (na 4h luisteren). Volgens mij is het doel om een ultieme deeleconomie te realiseren. Zo bezit je bijvoorbeeld geen eigen auto maar roep je er eentje zodra je een nodig hebt. Ook bespreken ze daar iets over een basisinkomen maar het is allemaal heel vaag.

1 like

Volgens mij gaat het in Argos over ritueel misbruik en niet over satanistisch misbruik. Verschil daarin is dat het bij ritueel misbruik gaat om misbruik waar bepaalde rituelen bij uitgevoerd worden en die komen bij dit soort misbruik steeds weer terug. Satanistisch is inderdaad dat je in Satan geloofd maar de 2 zijn niet hetzelfde.

1 like

Oké maar dat is gewoon een logisch gevolg van een aantal trends van de afgelopen jaren, zoals minimalisme en duurzaamheid die leiden tot een deeleconomie, en de opkomst van zelfrijdende auto’s die het delen van auto’s mogelijk maakt. Zo’n systeem van bijvoorbeeld gedeelde auto’s ontstaat omdat er vraag naar is, niet omdat het een groot complot is. Hoe komen mensen er toch bij dat dat allemaal ~onderdeel van een groter plan~ is, het is gewoon marktwerking en technologische ontwikkeling ?

3 likes

Daar kan ik atuurlijk niets zinnigs over kwijt maar volgens mij vallen de ‘wappies’ met name over de uitspraak van meneer Schwaab: ‘In 2030 you’ll own nothing and be happy’.

En daarmee zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat ook je woonkamer gebruikt kan worden als vergaderruimte voor anderen, indien je op je werk bent? Dit zou dus een een inbreuk op je privacy zijn.

Maargoed, zoals ik zei heb ik veel geluisterd maar een echt plan van aanpak werd daar totaal niet in besproken. Het waren eerder redenen waarom een ‘reset’ nodig is en daar sta ik ook volledig achter (o.a. overconsumptie, doorgeslagen kapitalisme, onverdeeldheid in de wereld etc.).

Ik wil dit! Kunnen die mensen er niet een beetje vaart achter zetten? Vraag me wel af hoe dat werkt, hoe zou je een economisch systeem wereldwijd kunnen hervormen? Lijkt me super ingewikkeld.

Denk alleen niet dat de mensen die het plan bedacht hebben dan minder gaan bezitten ook. Denk dat daar ook (reële?) angst voor is. Of in ieder geval onvrede er over dat de groep mensen die zo’n plan bedenken vervolgens zelf wel boven die nieuwe wereldregelingen staan en persoonlijk profiteren van de inleveringen die het volk maakt.
Net zoals het kabinet zich nu zelf totaal niet aan de coronaregels houd, bijvoorbeeld, maar wel tegen het volk zegt dat wij ons aan de regels moeten houden anders rijzen de besmettingen de pan uit.

1 like

afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

Nanorobots in mondkapjes :man_facepalming:t2:

12 likes