Nee, er werd niet een uur van te voren gevraagd het veld te verlaten. Een kwartier maximaal! Zou 16.00 eindigen en ongeveer 15.45 begonnen ze met zeggen dat men weg moest gaan.
Ik heb dan weer niet gezien dat hij de hond zomaar begon te trappen, heb je daar misschien een linkje van? Dat is idd erg.
Ik zie niet dat dat per ongeluk is gebeurd, ik heb ook andere filmpjes gezien van mensen die echt op hun hoofd geslagen worden terwijl ze staan. Dat is niet per ongeluk. Já hij had al weg moeten zijn maar dat betekent niet dat er met een wapenstok op je hoofd moet worden geslagen, dat is ook verboden.
Zie bv dit filmpje: https://mobile.twitter.com/meadeluxlewis/status/1371228898592165890
Eerste klap die hij kreeg was direct op zijn hoofd. Dat is niet per ongeluk. Op dat moment heerst er geen direct gevaar, dan mág je gewoon niet op iemands hoofd slaan.
Het is ook niet voor niks dat Amnesty er wat over zegt he. Politie heeft gewoon niet aan hun eigen regels voldaan deze demonstratie.
Oh en er is ook nog een ‘waarschuwingschot’ gelost. De agent geeft volgende verklaring:
“Een waarschuwingsschot werd gelost toen een hondengeleider werd aangevallen… De politie bevestigt dat er zelfs een waarschuwingsschot moest worden gelost. Dat gebeurde toen een hondengeleider van de politie werd belaagd door demonstranten tijdens een charge. Zijn hond werd geschopt en zelf werd hij belaagd door een vechthond, aldus de politie Den Haag in een verklaring. Daarop werd het waarschuwingsschot gelost.“ bron is AD.
Hij werd aangevallen en belaagd door een vechthond? Klinkt heftig! Zie filmpje: https://mobile.twitter.com/Watskebeurd2021/status/1371250198022926336
Geen aanval te zien op het moment voor het waarschuwingsschot.
Ik ben me er bewust van dat ik het niet met mijn eigen ogen gezien heb en de waarheid zeker niet in pacht heb. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Natuurlijk hadden al die mensen weg moeten zijn en hadden ze moeten luisteren naar de politie als ze geweld willen voorkomen, mee eens… maar bepaalde dingen vind ìk persoonlijk excessief geweld (slaan op hoofd) en ik ben blij dat Amnesty daar ook voor uit komt.