Het complottheorieën topic

Fuck, dit is vast een lobby van de voedselindustrie

1 like

Ik ben echt al dagen heel moe en nu ben ik bang dat dat door het vaccin komt

Dat kan toch, is een bekende bijwerking geloof ik? Of post je het in dit topic omdat je een complot vermoedt?

Dat is logisch hoor, je immuunsysteem is aan het werk en dat kost energie

Nee gezien de reacties hierboven over tia’s en beroertes haha

@Ovenschaal oke en hoe lang kan dat aanhouden? Ik moet ook gewoon naar school en werken en dat is echt ellendig nu 🥲

:woman_shrugging:t3: Het duurt tot het weer beter is

Haha vaag antwoord I know. Niet langer dan 2 weken denk ik

1 like

Ik zit op twitter naar beelden van het malieveld te kijken. Er wordt massaal een beeld gedeeld van een vrouw die door de ME wordt aangereden, mensen helemaal over de zeik.

Ik heb het filmpje 2x gezien en er is toch duidelijk te zien dat een man die vrouw tegen de ME bus aan duwt en de bus staat op dat moment gelijk op de rem. Ze reden sowieso heel zacht.

Het is echt zo bijzonder dat al die mensen iets totaal anders zien en dit dan massaal verspreiden. En ondertussen ook gillen dat de mainstream media fake news verspreid.

1 like

Ja maar de gekkies maken hier gewoon van dat die man een stille is, of een romeo heet dat geloof ik tegenwoordig. En dan is hun cirkeltje weer rond :+1:

4 likes

Klopt dat zag ik ook al voorbij komen :rofl:

1 like

Een watte

Klinkt als Tele Romeo

6 likes

Ik denk dat dit hier hoort. Ik las bij isa dat een verpleegster in belgie dr oog kwijt is na vaccinatie. Maar vind welgeteld 1 site die dat bericht. Dat is toch gek.

1 like

Ja tuurlijk die site is zo’n achterlijke website met van die rare nieuwtjes, zo zijn er in Nederland ook talloze sites als dat

1 like

Hmm ik heb toch echt een filmpje gezien waarin een politiebus stopt, de deuren open doet en er mannen uitrennen met wapenstokken. Kan niet anders dan agenten zijn toch? Waarna vervolgens een van die agenten die vrouw die daar loopt duwt.

Ik zeg niet dat hij haar expres voor een rijdende bus duwde, aan zijn gedrag daarna te zien schrok hij er zelf een beetje van dat ze werd aangereden gelukkig.

Maar het was zeker wel een agent zonder uniform en hij heeft haar expres keihard geduwd. Alleen jammer dat hij de rijdende bus niet zag aankomen.

1 like

Dr oog. Door trombose naar t oog ofzo.

@Nysmn dat filmpje heb ik ook gezien. Niet goed opgelet. Maar wie weet is er een logische verklaring (dat ze er op die manier waren? Niet dat die vrouw werd geduwd).

2 likes

De logische verklaring is toch gewoon dat ze al een uur aan het vragen waren om weg te gaan, ‘anders grijpen we in’, en als je dan 10 ME-bussen het veld op ziet rijden en toch besluit dat je wil blijven staan, dan kun je verwachten dat het vriendelijk vragen en zachtjes de goede kant op wenken voorbij is, dan wordt er opgetreden.
Niet dat het dan automatisch goed is dat iemand voor een bus wordt geduwd, dat kan de bedoeling niet zijn (en lijkt het ook niet te zijn geweest).

3 likes

Ik vind het lastig. Ik heb veel filmpjes gezien, uren op twitter gescrollt, livestreams bekeken en ik kan niet anders dan zeggen dan dat er buitenproportioneel politiegeweld was. Wat de reden is dat deze agenten geen uniform aan hebben en mensen duwen (niet alleen op het veld, ik heb ook filmpjes gezien dat ze uit de politiebusjes springen en dit doen op de straten rondom het malieveld), geen idee. Het is vreemd wat daar gebeurde.

1 like

Het was geen uur overigens. Mensen mochten in principe tot 4 uur daar staan en om 15.40 begonnen ze al met schoonvegen. Demo werd ontbonden. Waarom? Teveel mensen en geen 1.5 m afstand. Oké, maar op de demonstratie tegen klimaat waren ook meer mensen dan mocht en werd ook niet altijd afstand gehouden zo te zien en mensen luisterden daar ook niet altijd naar de politie. Ook daar filmpjes van gezien waar mensen aangehouden werden als ze niet luisterden… maar zonder excessief geweld en wapenstokgebruik. Bijzonder contrast tussen de twee demonstraties terwijl ieder gebruik maakt van zijn grondrecht. Opvallend hoe de ene groep behandeld wordt tegenover de andere terwijl ze dezelfde regels overtreden.

Tenzij je bij beide demonstraties aanwezig was en alle informatie die op voorhand bekend was bij politie/gemeente hebt kunnen inzien kun je daar denk ik weinig uitspraken over doen. Misschien waren er signalen dat er mensen bij de ene demonstratie van plan waren geweld te gaan gebruiken, misschien was er informatie dat er bekende geweldplegers of vuurwapengevaarlijke mensen aanwezig waren, misschien was de ene demonstratie groter of kleiner, misschien leende de ene locatie zich niet voor dezelfde strategie als de andere, misschien werden de regels bij de ene demonstratie wel (meer, of grotendeels) nageleefd dan bij de andere, misschien reageerden de mensen bij de ene demonstratie beter of slechter op de aanwijzingen van de politie dan de andere, je kunt wel 1000 dingen bedenken (die nooit naar buiten zullen komen) waarom een situatie anders wordt aangepakt.

9 likes

Ik kreeg rond 14:45 al meerdere pushmeldingen dat er geen treinen meer reden, wegen afgesloten en dat het te druk was.
Dan heb je de kans om naar huis te gaan of lekker te blijven.

Waar die vrouw naar rent wordt iemand aangehouden, die ME bus waar die agenten uitrennen moeten die agenten helpen en zien ineens een vrouw een sprintje trekken naar zichzelf/collega’s, tsja dan kan je een duw verwachten. Ze had namelijk ook op weg naar huis kunnen zijn.

3 likes

Nee dat klopt, kan het niet met zekerheid zeggen, denk niemand op dit forum.
Maar op basis van de filmpjes zie ik wel dat mensen die op dát moment geen bedreiging waren, vaker geslagen werden dan nodig als het doel was dat ze het veld verlieten.