Ff een rant en een shout out naar m’n mutti
Gisteravond ben ik naar de verjaardag van m’n beste vriend gegaan, die ik al 2 jaar niet meer heb gezien. Vet veel veranderd joh. De laatste keer dat we elkaar zagen waren er in zijn vriendengroep misschien 1 of 2 mensen die (pas) ouder zijn geworden. Nu heeft hij een vriendin die al een kind van 12 heeft, die vrouw heeft 3 halfzusjes/broertjes van die leeftijd, hij had een collega van zijn werk uitgenodigd die ook haar kinderen had meegenomen naar zijn verjaardag…
Ik vind het oprecht hele lieve mensen maar dit bevestigt alleen maar meer dat ik geen kinderen wil. Wat een energie kost dat zeg, ben er nu nog kapot van. Toen hij me naar het station bracht maakte ik een opmerking over dat ik er zo kort was (het is een reis van 3 uur enkel voor mij) die hij anders opvatte en hij begon te vertellen joh. Van zijn real life vriendengroep zijn er zoveel vader of moeder geworden en op dit moment zijn er nog 1 of 2 die dat nog niet zijn maar gaan het dit jaar wel proberen. Aan de ene kant best confronterend, maar aan de andere kant ben ik nu wel zekerder van mijn keuze.
En vanmiddag ontstond er een discussie over mijn vriend. Hij heeft psychische problemen en mijn tante ziet geen toekomst in hem: en dat wordt de vader van je kinderen? Voor ik kon reageren werd m’n moeder vet boos op haar, Gast wil absoluut geen kinderen, en waag het niet om daarover in discussie te gaan want het is haar lichaam en haar leven. Het was gelijk stil in huis! Thanks mam