Inderdaad interessant onderwerp.
Heb geen kinderwens, maar heb wel altijd gezegd dat als ik een partner zou krijgen die het wel heel graag wil, ik het wel wil overwegen. Maar die kans wordt ook steeds kleiner, want ik wordt steeds ouder en ben al een aantal jaar single, dus dat zou dan best wel snel moeten gaan gebeuren.
Mensen die mijn keuze niet begrijpen heb ik eigenlijk niet echt in mijn omgeving, of in ieder geval spreken ze het niet uit als het wel zo is. Mijn moeder zei heel soms wel eens iets, maar die heeft inmiddels ook wel geaccepteerd dat ze heel waarschijnlijk op mijn broertje moet wachten om oma te worden.
En mijn moeder mag er sowieso niks van zeggen, want die dacht er net zo over als ik, alleen had zowel mijn vader als mijn stiefvader dus een hele sterke kinderwens, en daardoor zijn mijn broertje en ik er Ze is overigens wel een heel goede moeder, dat is denk ik ook wel de reden dat ik het niet helemaal uitsluit, ik weet daardoor uit ervaring dat je ondanks gebrek aan kinderwens alsnog een goede ouder kunt zijn, en onvoorwaardelijk van je kinderen kunt houden.