Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik kan veel hebben en ook lang dingen hebben maar zo nu en dan schiet ik ook behoorlijk uit mijn slof hoor en verlies ik soms ook wel even het belang van de kinderen uit het oog.
Ik ben mezelf nu erg aan het focussen op dat ik niet teveel aantrek van andere mensen, wanneer mensen ook tegen mij zeggen ze verdienen ook een vader zeg ik maar gewoon ja amen. Geen zin in mezelf telkens te moeten verdedigen. Soms voel ik mij dan weer super schuldig naar de kinderen dat ik er zo naar uit kijk dat ze ook eens een paar dagen weg zijn, andere kant een vriend zei tegen mij wanneer je in het vliegtuig zit en er is een calimiteit word je ook geïnstrueerd om eerst goed voor jezelf te zorgen voordat je je kind kan helpen. Ik hoop dat ze later kunnen zeggen dat ik er veel aan heb gedaan om de verstandhouding goed te krijgen. Dat is direct ook het lastige, mijn ex heeft een kant achter zich staan die echt denk dat ik hem kapot probeer te maken terwijl ik echt niets lievers wil dan vrede, rust etc. Enige wat ik wil is duidelijkheid voor de kinderen en geen onduidelijkheid nee papa komt wel papa komt niet etc. Mijn ex betaalt alimentatie voor de kinderen maar hij ziet het als onderhoud voor mij dus als ik wat leuks ga doen is dat natuurlijk van zijn geld he haha. Zo kortzichtig. Mensen vinden dat ook al snel zielig, ze zien alleen maar de dingen die ik doe in vrije tijd zoals 2 X achter elkaar op vakantie gaan (1 vakantie van mijn ouders gekregen) , auto rijden af en toe uit eten etc. Ze zien niet dat ik soms weken maak van 46 uur werken, dat ik soms 23 uur thuis ben van werk en weer de volgende ochtend om 7 uur in de ochtend op de werkvloer sta.
Al met al, heb ik ook een aantal mensen onder andere vriendinnen die in het zelfde schuitje zitten dus mijn situatie komt echt meer voor dan iemand denkt. Ik hoor het zo zo vaak, natuurlijk ga je er niet vanuit dat je uit elkaar gaat maar volgens mij gaan 1 op de 3 stellen uit elkaar… Ik wil ehct niet te negatief zijn, ik heb echt naast dit gezeur een prima leuk leven. Ik ben eerlijk gezegd niet toe aan een nieuwe relatie maar ook dat is zo lastig te combineren met kinderen, zeker wanneer je iemand ontmoet die ook kinderen heeft dan moet je zoveel plannen voordat je elkaar kunt zien, is vaak het spontane er al vanaf. Ik heb alleen fantastische familieleden, hele leuke lieve vrienden om mij heen en vooral steun van de omgeving die wel inzien dat ik mijn best doe, als ik dat niet zou hebben zou ik echt een wrak zijn.