Wat een lastige situatie zeg. Hoe moeilijk ook, denk ik dat het ergens wel een goed (of nou ja noodzakelijk) gesprek is dat gevoerd moet worden. Uit je verhaal leid ik af dat jullie het er wel eens vaker over hadden, maar missh nu meer “voor het echt” aanvoelt? Ook omdat je er missh na een tijd weer anders in kunt staan. Wat zou ervoor zorgen dat je minder die druk voelt? Als je afspreekt, laten we dit gesprek ieder half jaar (ik zeg maar wat) hebben? Heb je bij jezelf onderzocht wat het is dat bijdraagt aan je perfectionisme, en zou dit in de weg staan bij het ouderschap of juist je betrokkenheid versterken? Ik herken het namelijk heel erg. Absoluut, een deel ervan is echter iets wat aan mijn eigen opvoeding ligt en wil ik echt oplossen en meer aan werken komende tijd. Ergens denk ik niet dat ik het per se zal projecteren op een evt kind, maar zeker weten doe je het nooit. Ik twijfel zelf ook heel erg. Ben ergens bang dat ik het over een paar jaar wel wil(de) en dat ik dan te “laat” ben? En ergens denk ik, nee het is goed zo.
Ik weet natuurlijk niet hoe ver je wil gaan met het onderzoeken van de mogelijkheden, en of je een gynaecoloog hebt die je fijn vindt, maar het gaf mij enorm veel rust (ben ook 35 jaar) toen hij vorig jaar een onderzoek inplande, - mijn voorraad bekeek haha - en wat testen deed en me uitlegde hoe dat nu precies werkt met de biologische klok en dat deze bij iedere vrouw net weer wat anders kan werken etc. Maar ook wat de opties zijn mbt invriezen/ivf later etc. Merkte dat het heel informatief was en me een beter beeld gaf. Nogmaals geen idee of dit iets voor jou is