Ja precies dit dus. Ik ben ook op een leeftijd dat iedereen om me heen en verder opeens aan het baren geslagen is, en mijn eerste gevoel als ik erover hoor is nog steeds zo’n soort verbazing van, oh wow niet verwacht, you do you, leuk voor jullie I guess, jij liever dan ik" Om me daarna te realiseren dat we allang (alláng) geen 22 meer zijn en het dus helemaal niet meer ‘bijzonder’ is maar gewoon ‘logisch’.
En ik ben meer bang dat ik nu mentaal ergens ben waar anderen dus waren toen ze 22 waren, maar misschien is dit wel nog veranderlijk, dat weet ik gewoon niet, ookal voel ik het nu gewoon helemaal niet. Toen ik midden 20 was vond ik 6 maanden vooruit plannen al een eeuwigheid, nu woon ik al een paar jaar in hetzelfde huis en bevalt dat heel goed. Wie zegt dat ik niet op middelbare leeftijd ineens gevoelsmatig rond de 30 wil zijn en wel een gezin had gewild?
Echt met alle andere dingen kun je wanneer dan ook besluiten om het toch te willen, je kan altijd nog gaan studeren, je kan op je 50e je huis verkopen, emigreren, je kan met alles het roer omgooien als dat is wat je wilt.
Alleen met biologie kan dat niet dus als je als vrouw uiterlijk in je dertiger-max begin veertiger jaren bij twijfel iets maar niet doet kan je nooit meer terug…
Oftewel ik haat vrouw zijn.