Ik voel me in mijn omgeving ook echt de enige die zwaar neigt naar geen kinderen. Maar heb ook het gevoel dat ik het nog niet weet maar wel 95% nee. Gelukkig in dit topic wel veel herkenbaarheid gevonden.
Nu hebben we in de afgelopen week weer 2 zwangerschapsaankondigingen ontvangen en dan ga ik me wel afvragen of ik nou de enige ben die er zoveel bezwaren in ziet, of hoe het kan dat anderen daar blijkbaar overheen kunnen stappen en ik vraag me dan af of ik ‘nou zo moeilijk denk?’
Terwijl ik in mijn achterhoofd ook wel weet dat ik constant in totaaaale stress zou verkeren bij continu zoveel verantwoordelijkheid, ga nu al janken als er iets in huis stuk gaat en er iets geregeld moet worden.
Ben alleen zo bang om ‘eenzaam’ te eindigen (niet door het ontbreken van kinderen maar het vervagen van vriendschappen). Merk nu heel erg van mijn vriendinnen dat ze veel minder tijd voor een sociaal leven hebben nadat er een kind(eren) is gekomen, zo zonde.
Mijn moeder zegt ja soms gebeurt dat zij zijn gewoon heel druk, laat het maar verwateren misschien is het over 18 jaar weer beter(?). Nou doeiii dan maak ik liever nieuwe vrienden. Maarja dat is ook niet zo makkelijk helaas.