Ja ik vind dit ook een lastige. Ik probeer heus zo min mogelijk onnodig plastic te gebruiken, heb altijd een boodschappentas bij me wat Ik ook koop en zal nooit een plastic tasje vragen (kopen), doe m’n groente en fruit in niet-plastic zakjes in de supermarkt, heb een houten tandenborstel, drink alleen kraanwater en heb m’n eigen drinkfles en meer van dat.
Maar hoe weet je wanneer je je goed genoeg hebt verdiept om echt gedegen kennis te hebben. Mensen kopen een kunstkerstboom met het oog op het milieu, maar er is ook onderzoek dat stelt dat de productie van kunstkerstbomen belastender is voor het milieu dan gekweekte dennenbomen.
Elektrische auto’s hebben uiteraard niet de uitstoot die diesel- of benzineauto’s wel hebben, maar ik heb ook al vaak gelezen dat de productie van elektrische auto’s ook hartstikke slecht is voor het milieu. Ik heb ook vaker gelezen dat alles wat bij dille- en kamille en sostrene grene wordt verkocht als duurzaam en natuurlijk voor 10 cent wordt ingekocht in China, hoe duurzaam is die productie eigenlijk?
Anyway, wegwerpplastic is nogal wiedes dat dat slecht is, helemaal als (en dat doet het) het in de zee terechtkomt. Maar niet alles wat niet-plastic is, is daardoor automatisch wél goed toch?
hahahah hoezo is humberto tan zo leuk
Leuk concept/serie ook! Hij is zooo fanatiek. Heerlijk.
Ja, dit! Ik zou graag willen dat goed doen wat laagdrempeliger wordt gemaakt. Dus dat het niet zo zwart wit is, alles of niks, maar meer de mentaliteit van ‘alle beetjes helpen’. Natuurlijk zou iedereen zich het liefste perfect moeten gedragen (wat dat dan ook is), maar dat kan nou eenmaal niet. Verschillende dingen zijn haalbaar voor verschillende personen. Als je je best doet op een bepaald vlak, is dat ook al lovenswaardig! Het moet wel haalbaar blijven, als je niks meer ‘fout’ mag doen, zullen mensen minder geneigd zijn om ‘goed’ te doen.
Maar dan wel als enige verschil dat in dit geval diegene óók een shoplog online zet (en dus promoot) en waar zo’n zevenduizend mensen naar kijken. Vind ik wel uitmaken.
Enerzijds ben ik het dus met je eens dat er de ruimte moet zijn dat het niet altijd 100% perfect kan/hoeft, anderzijds denk ik dat het wel belangrijk is om elke discussie over dit onderwerp dood te slaan met “alle kleine beetjes helpen/mensen doen hun best”.
Edit: *niet dood te slaan dus
Vind ik dus wel! Voor mij voelt het een beetje als ‘makkelijk roepen’ naar een ander bedrijf, maar zelf dus ook iets promoten wat absoluut niet goed is. Denk dat mijn hypocrisie-tolerantie precies bij het ‘promoten’ (de shoplog) stopt.
Maar goed, snap jouw punt ook nog wel enigszins hoor, zou echt niet van iedereen eisen dat je perfect moet zijn voordat je een ander mag aanspreken.
Enzo knol heeft hier helaas ook een handje van… kijk de laatste tijd veel vlogs van m, hartstikke leuk, maar hij geeft hierin niet echt het goede voorbeeld naar z’n jonge kijkers helaas
Sophie Ousri heeft op een creatieve manier haar haatcomments verwerkt in een parodie. Ik zie maar weer in waarom ik geen youtuber (er zijn nog 80 redenen meer te verzinnen) moet worden want ik zou echt de hele dag liggen janken in m’n bed als ik soort dingen naar mijn hoofd zou krijgen
Hahah echt letterlijk dit. Net als bij de vele stories van Angel altijd
Ik vind het wel echt grappig gedaan maar idd, je hebt een dikke huid nodig.
Ik vind het leuk om soms naar Amerikaanse college youtubers te kijken en ik kijk nu een kookvideo van Kiara Madisen, maar wtf is dit voor portie??? De zalm is volgens mij wel een prima stuk maar in combinatie met 5 cherrytomaatjes en 5 asperges is dit toch nooit genoeg als avondeten
Ik zou de zalm ook in 3 happen weg hebben.
Nee dit is het, en ze heeft precies dezelfde hoeveelheid nog als “left-overs” voor morgen lol.
@Fenayi ik eet zelf nooit zalm dus kan dat niet inschatten, maar zou op z’n minst verwachten dat er meer groente ter aanvulling nodig is haha
Huh dit past echt zo niet bij het beeld dat je hebt van eten in Amerika.
Ik heb nog nooit van haar gehoord, maar ik vind dit echt fantastisch!
Toen ik er heel even was had ik het gevoel dat het óf idiote hoeveelheden frituur wegstouwen, óf geheel doorgeslagen diëten is. Geen ‘doe gewoon gezonde porties en veel groenten’ middenweg.
Ik vind haar zo leuk en stoer
Ik kijk expeditie robinson terug en weet ineens waar de vriend van Annemerel me telkens aan doet denken: Rob Geus. Qua uiterlijk dan alleen hoor. Ik gok dat haar vriend een stuk sympathieker is dan Rob Geus
Misschien stofzuigt hij zijn tuin ook wel
Ik ben nu in Amerika en ik moet zeggen dat het wel enorm verbeterd is! De vega en vegan opties zijn ook goed te eten en alle kindermenu’s worden standaard geserveerd met water en groenten/fruit ‘on the side’ ipv frisdrank en patat. Tenminste in het gebied waar ik ben Het zal niet overal zo zijn vrees ik