Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Letterlijk elke post op dit forum is een reactie op “iets”

1 like

Ja en ze kwam er vandaag achter dat het geen ADVOCADO is

1 like

Oké, wat voor reactie verwacht je hier nu op dan? Volgens mij is alles er wel over gezegd. Wat @Banananana erover zei is precies wat ik bedoel overigens.

Ik voel me zo plaatsvervangend ongemakkelijk bij de instastories van sanneke altijd. Of ze nou vragen beantwoord of playbackt of die eeuwige wraps met kipkrokantsnitzels eet, het is gewoon altijd met weirde vibez.

6 likes

Ook zo hypocriet. Eerst een picnic kortingscode delen waar ze zelf ook 5 euro korting mee krijgt, daarna picnic bekritiseren omdat ze veel plastic gebruiken. En altijd die fucking lange stories zonder ondertiteling!!!

1 like

Knap dat je je door al die stories heen kunt worstelen. Ik haak al af als ik dit zie:

42 likes

Wat is daar hypocriet aan? Je kan toch iets een goed initiatief vinden maar ook punten van verbetering zien. Vind het alleen maar oprecht dat ze ondanks die kortingscode- die iedereen krijgt, is overigens alleen maar marketing- toch niet oprecht is.

2 likes

Ik vind het gewoon heel vreemd en onoprecht overkomen, maar dat kan ook aan mij liggen hoor

43 likes

Ik ben thuis met griep en heb gisteren zoveel filmpjes van Bram de Wijs gekeken dat ik vannacht heb gedroomd dat ik verkering met hem had. En hij wilde de hele tijd op de fiets naar de supermarkt om wijn te kopen. Dat van die wijn zal wel door zijn Tinderfilmpjes komen.

4 likes

Ik vind het daarnaast ook altijd best raar op zaken als picnic te bekritiseren op plastic gebruik. Zijn van die populariteitspunten, waarmee je kan roepen dat je ook wel om de aarde geeft.

Het is een supermarkt met een mega logistieke operatie, wat had je dan verwacht? Zet je dan gewoon breed in voor het verminderen van plastic, geef je tasjes terug aan picnic (stimuleren ze ook), scheid daarnaast je afval (het plastic mag je zelf aan ze mee terug geven) en koop daar geen dingen waarvan je zou kunnen weten dat ze standaard in plastic komen. Of ga gewoon naar de plaatselijke groenteboer

16 likes

Sanne wordt lekker boos op Picnic omdat daar plastic om groenten en fruit zit zodat het beschermd wordt tijdens het vervoeren (ze gelooft overigens niet dat dit helpt zegt ze maar oké) maar koopt vervolgens wel kleding bij de Primark :clap::sweat_smile:

24 likes

Maar nu wordt datgene wat ze goed probeert te doen meteen weer een stok om mee te slaan. We maken allemaal keuzes in wat we belangrijk vinden en dit hangt vaak samen met financiële situatie. En financiële situatie heb je niet voor het kiezen. Ik weet van mezelf dat ik als ik onbeperkt geld zou hebben zou ik ook veel dingen anders zou doen maar dat is nou eenmaal niet zo. Dus maak je keuzes in wat je belangrijk vindt. Dat ze bij Primark winkelt maakt haar punt over plastic bij picnic niet minder waar.

32 likes

Dit zag ik ook ja. Daarna maakte ze ook nog een opmerking over ‘kinderen met een eigen mening’.
Ja joh iedereen krijgt op ten duur een eigen mening. Je kinderen zijn niet je persoonlijke poppen die je als paspop kan gebruiken…

5 likes

Ja dat is net als dat ik in discussies over veganisme/vegetarisch eten wegens het milieu wel eens langs zie/hoor komen als tegenargument dat die veganisten/vegetariërs ook met het vliegtuig gaan. Dus dan doe je niet genoeg je best.

4 likes

‘En je draagt ook leren schoenen!’

Corrigeer me vooral als ik ongelijk heb, maar:
Ik vind het jammer dat mensen plastic zien als de duivel. Zonder plastic zou er bijv. waarschijnlijk een stuk meer voedselverspilling zijn (nog meer) omdat alles sneller over de datum gaat.
Je moet goed kijken waarvoor je plastic wel of niet gebruikt (plastic bekertjes zijn natuurlijk niet zo’n goed idee) en je moet het goed ‘weggooien’ zodat het hergebruikt kan worden, maar plastic op zich is voor zover ik heb begrepen niet veel slechter dan blik of glas.

28 likes

Maar vind je het wel echt belangrijk als je af en toe iets vrij makkelijks roept, maar overduidelijk slechte dingen niet kan laten liggen? Ik kan iemand die primark shoplogs maakt (laatste dateert van juni) echt niet serieus nemen als hij/zij vervolgens blaat over plastic verpakkingen rondom hele normale boodschappen.

Ik vind het inkomensargument bij Primark ook zo’n kul (in het geval van influencers). Het is geen kleding van goede kwaliteit (goedkoop/duurkoop), het is echt niet zo extreem goedkoop én bijna elke vlogger die er shoplogs maakt koopt er niet wat hij/zij nodig heeft, maar wat hij/zij tegen komt .

8 likes

De variabelen kunnen verschillen maar het gaat me om dat het een niet afdoet aan het ander (vegetarisch eten maar leren schoenen dragen, proberen plastic te verminderen maar bij primark winkelen, afval rigoureus scheiden maar wel vliegen etc) En ik probeer daar dan niet over te oordelen want ik doe het zelf ook niet goed. En ik vind ook niet dat je zelf 100% duurzaam hoeft te leven om tips te geven over hoe het beter kan. Ik eet zelf vegetarisch maar mijn footprint is al vele malen te groot omdat ik veel vlieg/heb gevlogen. Zo heeft iedereen wel dingen die goed en minder goed gaan. Maar ja we doen ons best, daar ga ik vanuit ieder geval.

3 likes

Ik ben het volledig met je eens dat als mensen hun best doen, het absoluut niet nodig is om ze af te branden voor alles wat ze nog ‘verkeerd’ doen. Maar doe je echt “je best” wanneer je alleen even noemt dat een bedrijf wel wat minder plastic zou mogen gebruiken? En vervolgens zelf de Primark promoot met je shoplog?

7 likes